SIRALAMA ATAKLARLA DEĞİŞİYOR

Capital ve GFK'nın “Sosyal Sorumluluk Liderleri” araştırmasında, sıralama değişiklikleri oluyor.

17.07.2015 20:48:250
Paylaş Tweet Paylaş
SIRALAMA ATAKLARLA DEĞİŞİYOR
EFSANE İŞADAMI MERHUM VEHBİ KOÇ, “Hayat Hikayem” adlı kitabın da, bundan yaklaşık 40 yıl önce gerçekleştirdiği bir projeyi şu sözlerle aktarıyor: “Hayatım da el de edebildiğim başarılı Allah’a, yurduma, değerli çalışma arkadaşlarıma ve çalışma sevgime borçluyum. Kurduğumuz Koç Grubu şirketleri gelişirken kafam da iki büyük amaç olgunlaşmıştı. Bunların biri, uzun yılların emeği olan şirketlerimizi sürekli ve verimli çalışmayı sağlayacak şekilde yeniden düzenlemekti. Bu amaçla Koç Holding’i kurduk. İkinci amacım da sosyal hizmet ve bağışlarımızı kurumlaştırmak ve bunların benden sonra da sürekliliğini sağlamaktı. Bu ikinci amacım Vehbi Koç Vakfı’nı kurduğum zaman gerçekleşti. Vakıfın ana sözlemesini 17 Ocak 1969 günü noter huzurunda imzaladım.” 41 yıl önce Türkiye’de sosyal sorumluluk kavramının başına ‘kurumsal’ kelimesinin gelmesini sağlayacak bu önemli adımı atan Vehbi Koç, sonraki yıllarda Aile Planlama Vakfı başta olmak üzere çeşitli vakıfların kuruluşuna öncülük etti, kurumsal sosyal sorumluluk (KKS) alanında liderliği üstlendi. Koç’un bu adımı sonraki yıllarda başta Sabancı ve Eczacıbaşı olmak üzere Türkiye’nin büyük grupları izledi. Bir zamanlar “hayır işi” olarak gerçekleştirilen projeler, sosyal sorumluluk konsepti kapsamında hayata geçirilir hale geldi. Son yıllarda ise şirketler bu projeleri, CEO ve patronların liderlik ettiği, iş hedeflerine konulan projeler haline getirdi. Sadece bu konuya yönelik departmanlar olan organizasyonlar bile var. En önemli değişiim ise şirketlerin bu projeleri markalaştırıp güçlü iletişimini de gerçekleştirme yoluna gitmeye başlaması. Türk Telekom’un “Türkiye İçin Değer” adıyla başlattı ve projelerini ortaya koyduğu iletişim kampanyası, bunun en son örneğini oluşturuyor.

PROJELERİ İZLEYEN ARAŞTIRMA
Türkiye’de KKS alanına yönelen ve yatırım yapan şirketler arttıkça Capital’in gerçekleştirdiği “Türkiye’nin Sosyal Sorumluluk Liderleri” araştırmasına ilgide artıyor. 2005 yılından bu yana GFK Türkiye ile birlikte gerçekleştirilen bu özel çalışma, KSS konusunda ortaya çıkan bu bilincin ölçümlenmesi açısından da bir ilk. Araştırmanın 2010 yıl sonuçları ise yine ilginç mesajlarla dolu. Halk genelinden 1.317, iş dünyası genelinden 270 beyaz yakalının katıldığı dev araştırma, KSS konusun da en beğenilen şirketleri, projeleri ve liderleri ön plana çıkarıyor. Alanının ilk ve tek araştırması, şirketler dünyasının KSS çalışmalarının etkilerine de ayna tutuyor. “Türkiye’nin Sosyal Sorumluluk Liderleri” araştırması sayesinde şirketler, halkın ve iş dünyasının kendilerini ne kadar takip ettiğini, hangi projelerin takdir topladığının, en önemlisi en fazla hangi alanlarda yapılan KSS çalışmalarının beğenildiğini anlama şansına sahip oluyor.

METODOLOJİ DEĞİŞMEDİ
Capital’in GFK Türkiye ile birlikte gerçekleştirdiği araştırmada metodoloji, 2005 yılından bu yana değişmedi. Oldukça titiz bir çalışmanın ürünü olan ‘Türkiye’nin Sosyal Sorumluluk Liderleri’ araştırmada kullanılan yöntem ve çıkan baz sonuçlar öyle özetlemek mümkün:
-
Halka yönelik yapılan araştırma, Türkiye’nin 7 coğrafi bölgesini temsilen seçilmiş 14 ilin kentsel kesimlerinde 1.317 kişi ile görüşülerek gerçekleştirildi.
- Görüşmeler hanelerde “yüzyüze anket tekniği’ kullanılarak ve 15 yaş ve üzeri kent nüfusunu temsilenlen seçilmiş tüketicilerle görüşülerek yapıldı.
- Araştırma kapsamın da sorulan sorular, Capital ve GFK Türkiye uzmanları tarafından hazırlandı. Görüşülen kişiler, çok aşamalı yarı tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçildi.
- Araştırmaya halk genelinden katılan 1.317 kişinin yüzde 11,2’si AB, yüzde 24,3’ü C1, yüzde 52,6’sı C2, yüzde 11,8’i ise DE sosyo ekonomik statü grubun dan oluşuyor.
- İş dünyasına yönelik yapılan araştırma, internet üzerinden elektronik postayla iletilen anketler yoluyla gerçekleştirildi. Araştırmaya 270 beyaz yakalı profesyonel katıldı.
- İş dünyası anketine katılanların yüzde 19’u genel müdür ve genel müdür yardımcısı, yüzde 14,5’i pazarlama müdürü, yüzde 5’i insan kaynakları müdürü, yüzde 20,5’i ise çeşitli farklı departmanlarda müdür seviyesinde çalışan kişilerden oluşuyor.
- İş dünyası araştırmasına katılanların yüzde 12,2’sinin finans, yüzde 11,8’inin hızlı tüketim ürünleri, yüzde 11,3’ünün telekomünikasyon, yüzde 7,7’sinin reklam sektöründen.


LİDERLER LİGİ’NDE SON TABLO
İş dünyası ve halk genelinde ilk 5’e baktığımızda, geçen yıla göre ufak değişiklikler göze çarpıyor. İş dünyası ve halk genelinde lider koltuğunda bir değişiklik yok. İş dünyasının yüzde 48,4’ü Turkcell’i, halk genelinin yüzde 60,8’i Sabancı Holding’i KSS konusunda en başarılı şirketler olarak seçmiş durumda. İkincilik koltuğunda ise her iki kategori de değişiklikler göze çarpıyor. Halk geneli yüzde 53,4’lük oranla Turkcell’i başarılı bulurken geçen yılın 2’ncisi olan Koç Holding bu yıl yüzde 49’luk tercih oranıyla 3’üncü sıraya yerleşmiş du rum da. İş dünyası genelinde ise geçen yılın 3’üncüsü Eczaıcıbaşı Holding bir basamak yükselerek yüzde 26,2’lik oranla 2’ncilik koltuğuna oturuyor. Eczacıbaşı Holding’i Koç Holding yüzde 24,9, Garanti Bankası yüzde 20,4, Sabancı Holding ise yüzde 19’luk tercih oranıyla izliyor. Halk genelinde ilk 5’e baktığımızda lider koltuğunda bulunan Sabancı Holding’i yüzde 53,4’le Turkcell’in izlediği görülüyor. Turkcell’i yüzde 49’la Koç Holding, yüzde 34,4’le Ülker, yüzde 30,1’le de Arçelik takip ediyor. Halk gözünde sosyal sorumluluk alanında en başarılı ilk 20 şirket sıralmasına bu yıl geçen yıl listede olmayan Türk Telekom, 15’inci, Sanko 19’uncu, Eti ve Aygaz ise 20’nci sıra dan girdiler. Ayrıca geçen yıl halk listesinde 12’nci sırada olan Avea da bu yıl sponsorluklarının desteğiyle 7’nci sıraya yükseldi. 2009’da 18’inci olan Garanti Bankası, bu yıl halk nezdinde 10’uncu sırada yer aldı. Yıldızı yükselen bir diğer şirket ise Hayata Artı adlı çalışmalarıyla sesini duyuran Coca-Cola oldu. Halk gözün de 2009’da 19’uncu olan Coca-Cola 2010’da 8’inciliğe çıktı.


STRATEJİNİN ÖZÜNDE NE VAR?

Çalışmalarıyla beğeni toplayan şirketlerin KSS stratejileri ise CEO düzeyinde yönetiliyor. Halk genelinde KSS konusunda en fazla beğenilen şirket olan Sabancı Holding’in CEO’su Ahmet Dördüncü, Sabancı topluluğunun sahip olduğu tevazu, insana saygı ve halka yakınlık özdeğerlerinin bir parçası olarak sosyal sorumluluk bilinciyle hareket ettiğini söylüyor ve şöyle devam ediyor: “Sabancı Topluluğu’nu oluşturan tüm kurumlarımızdan faaliyetlerinin ekonomik, sosyal ve çevresel etkilerini sorumluluk anlayışı için de yönetmelerini ve toplumu geliştirmeyi öncelikli olarak gündemlerinde tutmalarını bekleriz.” İş dünyasının en başarılı bulduğu Turkcell’in CEO’su Süreyya Ciliv ise stratejilerini şöyle özetliyor: “Biz tüm projelerimizle Türkiye’nin nitelikli insan kaynakları gelişimine katkıda bulunmayı hedefliyoruz. Turkcell olarak paydaşlarımızın beklentilerini, tüm iş yapış süreçlerimizle birlikte destekleyeceğimiz sosyal sorumluluk projelerine de yansıtıyoruz. Bu nedenle her yıl düzenli olarak yaptırdığımız bağımsız ‘İtibar ve Toplumsal Sorumluluk’ anketlerimiz stratejimizin temelini oluşturuyor.”

ÖNE ÇIKAN İŞ LİDERLERİ
Halkın gözünde sosyal sorumlulukta en başarılı bulunan liderler tablosuna baktğımızda da ilk 3’te bir değişiklik olmadığını görüyoruz. Güler Sabancı yüzde 23,5’lik oyla ilk sırada yer alırken onu yüzde 17,1’le Dilek Sabancı ve yüzde 14,8’le Rahmi Koç izliyor. İş dünyası genelinde ise yüzde 7,1’lik tercih oranıyla Hayrettin Karaca ve Güler Sabancı, sosyal sorumluluk alanının başarılı insanları olarak görülüyor. Bu isimleri Akın Öngör, Bülent Eczacıbaşı ve İbrahim Betil izliyor. Halk, geçmiş yıllardaki araştırmalarda olduğu gibi şimdi de kurumlardan öncelikli olarak “Eğitim ve öğretim” alanları na yatırım yapmalarını talep ediyor. Sağlık, aile içi şiddet, kadın ve çocuk hakları gibi projelere destek verilmesi, halk gözünde önemli diğer konular olarak öne çıkıyor. GFK Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Fulya Durmuş, eğitim ve öğretim konularının iş dünyası açısından da çözülmesi gereken sorunların başında görüldüğüne dikkat çekiyor. Şirketlerin yatırım yaptıkları sosyal sorumluluk alanlarının başında da eğitimin geldiğini belirten Durmuş, sözlerini şöyle sürdürüyor: “İş dünyası tarafından çevre ve doğanın korunmasına destek verilmesi, toplum gelişimine katkıda bulunmak üzere sivil topluma destek olunması yatırım yapılması gerekli görülen diğer öncelikli sorunlar olarak belirtiliyor.”


HANGİ PROJELER BEĞENİLİYOR?
Beyaz yakalıların yüzde 98’i, özel sektör kurumlarının ve iş dünyasının sosyal sorunlar konusunda sorumlulukları olduğuna inanıyor. Bu oranın halk nezdinde yapılan araştırmada yüzde 69 olması ise dikkat çekici. Halkın en başarılı bulduğu projelerin ise eğitime destek projeleri olduğu görülüyor. Bu kapsamda halk genelinde en başarılı sosyal sorumluluk projeleri sıralamasın da Milliyet’in “Baba Beni Okula Gönder” projesi 1’inci, Unicef’in “Haydi Kızlar Okula” projesi 2’nci, Hürriyet’in “Aile içi şiddete Son” kampanyası ise 3’üncü sırayı almış durumda. İş dünyasının ise halk araştırmasından farklı olarak Kardelenler projesini ilk sıraya yerleştirdiği görülüyor. “Aile İçi Şiddete Son!” kampanyasının baş mimarlarından Hürriyet İcra Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı, kampanyayı 6 yıl önce başlattıklarını söylüyor. “Kampanya için Hürriyet’te yaptığımız ilk şey, ‘Aile içi şiddete Son!’ logosunun, bu konudaki tüm haberlere konması oldu” diye konuşuyor ve ekliyor: “Yani bir şiddet haberi verirken buna son vermek gerektiğini ve bunun için çalalıştığımızı gösteren bir logoyla çıktık hep, hala da böyle çıkıyoruz. Bu tavır, bu konuda hiç düşünmemiş insanlar üzerinde bile aile içi şiddetin kötü bir şey olduğu ve değişmesi gerektiği imajını yaratıyor.”

AHMET DÖRDÜNCÜ / SABANCI HOLDİNG CEO'SU

“SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ÖNEMLİ” SABANCI’NIN ÖNCELİKLİ HEDEFİ
Sabancı Topluluğu olarak iş yapış felsefemizin temelinde yer alan “sürdürülebilirlik” anlayışı sosyal sorumluluk çalışmalarımıza yön veren en önemli kriterlerden biri. Sadece operasyonel olarak devamlılık değil, içinde bulunduğumuz toplumun ve çevrenin devamlılığına katkıda bulunmak da bizim için öncelikli.

İŞ FAALİYETİYLE SINIRLI DEGİL
Sosyal sorumluluk anlayışımızın kapsamındaki faaliyetlerimiz ve onların etkileriyle sınırlı görmeyiz. Bu konudaki önceliklerimizi toplum ve çevre için en iyi olan dikkate alarak belirleriz. Kültür, sanat, eğitim gibi alanlarda da gerçekleştirdiğimiz ve desteklediğimiz tüm çalışmalar, kurumsal vatandaşlık anlaşımızın bir parçası olarak hayata geçiriyoruz.

DUYULAN GÜVEN KSS KAYNAKLI Bunun dışında vizyonumuzda da ifade ettiğimiz “farklılıklar yaratmak” felsefesinden hareket ediyoruz. Bugün Sabancı, Türkiye’nin en itibarlı markas ise inanyorumki duyulan bu güvenin temelinde sosyal sorumluluğa verdiğimiz önem yatmaktadır.


SÜREYYA CİLİV / TURKCELL CEO'SU
"KSS İŞİMİZİN PARÇASI DEĞİL KENDİSİ"

FARKLI ALANLARDA VARIZ
Kurumsal sosyal sorumluluk kavramın Turkcell’de işimizden ayrı faaliyetler olarak de il, işimizin kendisi olarak görüyoruz.Topluma olan sorumluluğumuzu kurulduğumuz günden bu yana eğitim, kültür-sanat,spor gibi farklı alanlarda desteklediğimiz projelerle yerine getirmekteyiz. Uzun erimli ve sürdürülebilir kurumsal sosyal sorumluluk projeleri geliştirmemizin de iletişim açısından önemli olduğunu düşünüyorum.

KARDELENLER 10’UNCU YILINDA Örneğin Türkiye’nin dört bir yanından 10 bin kızımıza burs sağladımız Kardelenler projemiz bu yıl 10’uncu yılına girdi. Yapılan anketler gösteriyor ki sosyal sorumluluk dendiğinde ilk akla gelen projelerin başında “Kardelenler” geliyor. Kardelenler’in başarısından sonra birçok kurumun benzer projelere imza atarak eğitim konusunda açtığımız yoldan yeni fırsatlar sunmaya devam etmeleri de mutluluk verici.

ETKİNLİKLER DEVAM EDECEK Yine 8 yaşına basan Geleceğe Koşanlar projemizle 12 ilde, 6 spor dalında, 12-16 yaş arasındaki 180 gencimiz, yetenekli oldukları spor dallarında olimpiyatlar için profesyonel antrenörler tarafından eğitiliyor. Gönül Köprüsü projemizle son iki yılda 110 bin çocuğumuz, farklı illeri ziyaret ederek, bir yandan ülkemizin doğal ve kültürel güzelliklerini keşfetti, bir yandan da çok önemli dostluklar geliştirdi.


ERDAL KARAMERCAN / ECZACIBAŞI HOLDİNG CEO'SU
"AMAÇ TOPLUMUN GELECEĞİNE KATKI"

SAĞLIK ECZACIBAŞI İÇİN ÖNEMLİ
Eczacıbaşı, 68 yıldır sağlık alanında var olan bir topluluk olarak bugüne kadar yaptığı çalışmalarla sağlık kriterinde her zaman en üst sıralarda yer aldı. 2007 yılında başlattığımız ve Yatılı İlköğretim Bölge Okulları’nn (YİBO) fiziki şartların iyileştirerek çağdaş, kaliteli ve sağlıklı yaşam koşulları sunmayı hedefleyen Eczacıbaşı Hijyen Projesi’nin de bu alanda Eczacıbaşı Topluluğu’nun beğenilirliğine çok büyük katkı sağladığını düşünüyorum.

SAĞLIKLI GELECEK MİSYONU Biz hangi alanda olursa olsun sağlıklı gelecek misyonumuz paralelinde toplumun geleceğine katkı sağlayabilmeyi amaçlıyoruz. Bilindiği gibi sosyal sorumluluk çalışmalarımız ağırlıklı olarak kültür-sanat, eğitim ve spor alanlarında ve kuruluşunda ya da yönetiminde etkin olduğumuz sivil toplum kuruluşları aracılığıyla yürütüyoruz.

MEVCUT PROJELERE DEVAM
Bu çalışmalarımızda hedeflenen başarıyı elde edebilmenin süreklilikle mümkün olabileceğini biliyoruz. Dolayısıyla bugüne kadar olduğu gibi önümüzdeki dönemlerde de sürekliliği ön planda tutacağız. Bu bağlamda, önümüzdeki dönemde de mevcut alanlarımızdaki çalışmalarımıza öncelik vermeyi planlıyoruz.

VUSLAT DOĞAN SABANCI / HÜRRİYET GAZETESİ
YÖNETİM KURULU BAŞKANI
“ŞİDDET GÖRENLERİN ARKASINDAYIZ”

TÜM iLETİŞİM ARAÇLARINI KULLANIYORUZ
Biz çok şanslıyız, çünkü kampanyalarımızla yaratmak istediğimiz farkındalığın kamuoyuna aktarılmasında kullandığımız güç, Hürriyet’in gücü. Bunun dışında sosyal sorumluluk çalışmalarımızla ilgili kamuoyunu bilgilendirmek için her türlü iletişim aracını kullanıyoruz. Dağıttığımız binlerce broşür, ilanlar, televizyon reklamları, otobüslerdeki el tutacaklarındaki bilgilendirmeler, aileicisiddeteson.com web sitesi gibi çalışmalar dışında büyük tanıtım ataklarımız var.

SÜRDÜRÜLEBİLİLİK ÖNEMLİ
Hürriyet olarak benimsediğimiz yöntem her yıl yeni bir proje başlatmak yerine var olan projelerimizin sürdürülebilirliğini sağlamak. Bir sorunla samimi olarak, ilgilendiğinizi gösterecek yaklaşım budur. Ayrıca bizim sosyal sorumluluk projesi yürüttüğümüz alanlar, öyle 1-2 yılda çözüme ulaştırılacak sorunlar içermiyor.

BİZ ZORU SEÇTİK! Aile içi şiddet dünya var oldukça sürecek gibi görünüyor. İnsan hakları her zaman sorun olmaya devam edebilecek bir konu. Yani biz zoru seçtik. Ama bu hep aynı şeyleri söylediğimiz ya da yaptığımız anlamına gelmemeli. Biz bu alanlarda yaptığımız çalışmaları her yıl bir basamak yukarıya taşıyarak, daha derinleştirerek geliştirmeyi ve üzerinde çalıştığımız sorunla mücadeleye yaptığımız katkıyı artırmayı amaçlıyoruz.


ZİYA AKKURT / AKBANK GENEL MÜDÜRÜ
“KSS İÇİN ÖZEL KOMİTE KURDUK”

62 YILLIK GELENEK
Akbank olarak ortak fayda için ortak girişimlerin ve ortak hareketlerin yanında olma misyonuyla hareket ederek, 62 yıldır sosyal sorumluluk projeleriyle Türkiye’ye değer katmanın, destek verdiğimiz alanlardaki girişimlerde öncülük yapmanın gururunu taşıyoruz. Yarım yüzyılı aşan bir süredir dünyaca ünlü sanatçıların eserlerinin toplumla buluşturulmasından yenilikçi eğitim projelerine kadar çok geniş bir çerçevede yüzlerce proje gerçekleştirdik. ÖZEL KOMİTE KURDUK Son olarak bir ilke daha imza atarak Yönetim Kurulu Başkanı ve üyelerimizin de içinde yer aldığı “Kurumsal Yönetim ve Sosyal Sorumluluk Komitesi”ni kurduk. Son yıllarda dünya ekonomisindeki gelişmeler dolayısı ile bir çok kurumun kültürüne yeni yeni giren “sürdürülebilirlik” kavramı, ne mutludur ki kurulduğu günden bu güne Akbank’ın temel değerleri arasında yer almaktadır.

SANATA BÜYÜK KATKI Yılda 700’ün üzerinde etkinliğe imza atan sanat merkezimiz Akbank Sanat, Türkiye’de çağdaş sanatın öncüsü olarak, sergilerden, tiyatrolara, danstan, atölye çalışmalarına, konserlerden, konferans ve film gösterilerine, caz festivalinden, oda orkestrası konserlerine kadar çok geniş bir yelpazede sanat etkinlikleri gerçekleştiriyor. Akbank olarak farklı alanlarda projeler üretme gerekliliğine inanarak, kültür sanat dışında, eğitim, çevre ve girişimciliği öncelikli sorumluluk alanlarımız arasında belirledik.

YENİ PROJELER Düşünme Gücü, Düşünce Kulübü, KAGİDER ve Endeavor ile eğitim ve girişimcilik alanlarında toplumumuza değer katma misyonumuzu sürdürüyoruz. 2010 yılının ilk günlerinde başlattığımız dünyanın en kapsamlı ve prestijli çevre projesi olarak kabul edilen “Karbon Saydamlık Projesi” ile de gelecek kuşaklara daha yaşanabilir bir dünya bırakma hedefine katkı sağlamaya çalışıyoruz. Ayrıca, zor koşullardaki, hasta çocuklarımızın hayata tutunmaları için dileklerinin gerçekleştirmeye çalışan “Bir Dilek Tut” Derneği’ni destekliyoruz.

PAUL DOANY / TÜRK TELEKOM CEO’SU
“SOSYAL SORUMLULUKTA MARKA YARATIYORUZ”

KSS ÇALIŞMALARI ÖDÜL DESTEKLİ
Başta eğitim olmak üzere spor, çevre, kültür-sanat gibi alanlarda yürüttüğümüz sosyal sorumluluk projeleriyle topluma değer yaratmaya odaklanıyoruz. Sosyal sorumluluk yatırımlarımızı “eğitimsiz gelecek, internetsiz eğitim olmaz” yaklaşımıyla öncelikli olarak eğitime yaparken Türkiye’nin sporcularını destekliyor, çocuklarımıza yaşanabilir bir çevre bırakmak adına çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu projelerimizin uluslararası organizasyonlardan aldığı ödüller, bu çabalarımızı taçlandırıyor.

ÇALIŞANLAR SAHİP ÇIKIYOR
Türk Telekom Okulları, Türk Telekom İnternet Evleri, Türk Telekom Spor Okulları ve E-fatura Ormanları gibi ulusal çapta yürüyen dev sosyal sorumluluk projelerinin yanı sıra şirketimiz bünyesindeki 81 il müdürlüğümüzde 150’ye yakın yerel sosyal sorumluluk çalışması da devam ediyor. Bu projelerimizin 10 binlerce çalışanımız tarafından sahipleniliyor olması bize gurur veriyor.

YENİ MARKALI İLETİŞİM 2010 yılı itibarıyla bu geniş kapsamlı sosyal sorumluluk projelerimizi, “Türkiye’ye Değer” çatısı altında topluyoruz. Yarattığımız bu yeni markayla topluma, sosyal sorumluluk çalışmalarımızı daha iyi anlatacağımıza inanıyoruz. “Bir fark yaratsak yeter, Türkiye’ye değer” diyoruz.


ERGUN ÖZEN / GARANTİ BANKASI GM
“DEĞER KATACAK ALANLARA YATIRIM YAPIYORUZ”

GARANTİ’NİN STRATEJİSİ
Kurumsal sorumluluğu, bir kuruluşun içinde bulunduğu ve hizmet verdiği çevre ve toplumun iyileşmesi adına gönüllü olarak katkıda bulunması olarak tanımlamak mümkün. Biz de bu anlayışla hareket ediyoruz. Kurumsal misyonumuzu bankacılık hizmetleriyle sınırlı tutmuyor, toplumumuzun yaşam kalitesini artırmak ve gelecek nesillerin yararlanabileceği bir birikim oluşturmak için topluma değer katacak alanlara yatırım yapıyoruz.

İÇSEL KURUMLAR İŞİN İÇİNDE Bu anlayışla odaklandığımız kültür-sanat, eğitim, çevre ve spor alanlarında projeler yaratmak ve finansal destek vermenin ötesinde kurumsal sosyal sorumluluğumuzu, Garanti Kültür ve Öğretmen Akademisi Vakfı gibi kurum kültürümüzü yansıtan ve besleyen kendi kurumlarımızı hayata geçirerek gerçekleştiriyoruz. 2008 yılında Öğretmen Akademisi Vakfı’nı kurmakla gelecek nesilleri yetiştiren öğretmenlerin mesleki ve kişisel gelişimlerine yönelik sürdürülebilir projelerin üretilmesi için gereken kurumsal ortamı sağladık.

PROJELERE TAM HIZ DEVAM Vakfın ilk projesi “Öğretmenin Sınırı Yok” Türkiye genelinde görevi başındaki 100 bin ilköğretim öğretmeni, okul müdürü ve müfettişine, önce kendi okullarında gönüllü katılabilecekleri, ardından da sanal ortamda faydalanmaya devam edebilecekleri, yenilikçi bir hizmetiçi eğitim imkanı sunuyor. 2009’da 14 ilde 6 binden fazla öğretmenimizle buluşan projeye, 2010’da 200’e yaklaşan eğitmenimizle tam hız devam ediyoruz.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz