Yeni hedef global ilk 3

Şişecam, Mavi, Kordsa, Nef, THY ve diğerleri… Tüm bu şirketlerin ortak özelliği Türkiye’de alanlarında lider olmaları...

20.04.2017 11:34:290
Paylaş Tweet Paylaş
Yeni hedef global ilk 3
Özlem Aydın Ayvacı
[email protected]

SAMSUNG VE APPLE, KENDİ ÜLKELERİ DIŞINA ÇIKARAK büyümüş en başarılı şirket örnekleri. Bunlar tasarım ve yenilikçilikteki avantajlarını kullanarak büyüdü. Türk şirketleri de rekabet avantajlarını ortaya koyarak global pazarlarda daha etkin olmanın yollarını aramalı.” Emory Üniversitesi Goizueta Business School Profesörü Jagdish N. Sheth, bu sözleriyle özellikle kendi pazarında lider olan Türk şirketlerine global hedefler koymanın önemini vurguluyor. İçinde bulunduğumuz dönemde Türk şirketleri için globalleşme yolunda çok büyük fırsatlar olduğunu belirten Sheth, “Türkiye pazarında uluslararası şirketlerle rekabet edebilen, güçlü ve deneyimli şirketlerin artık global hedefler belirlemeleri şart” diyor. THY, tam da Sheth’in işaret ettiği gibi bir şirket. Türkiye’nin en büyük havayolu şirketi olmasının yanı sıra sefer yaptığı 294 nokta ile dünyada 4’üncü sırada yer alıyor. Dış hat yolcu sayısında dünyanın 6’ncı, toplam yolcu sayısında ve faaliyet gelirlerinde ise dünyanın en büyük 9’uncu havayolu şirketi konumunda. 2006 yılından itibaren uçuş ağını geliştirme stratejisini başarıyla sürdüren THY, geçen 10 yılda dünya havacılık sektörünün çok üzerinde bir performans sergiledi. İstanbul’un hub olma potansiyelini gördü ve bu potansiyeli gerçeğe dönüştürdü. Sadece THY değil, Şişecam’dan Mavi’ye, Aksa Akrilik’ten Ziylan’a, Kordsa’dan Sanko’ya pek çok yerli dev, yurt içindeki pazar liderliklerini sınır ötesine taşımaya devam ediyor. Önce bölgesel ardından global liderlikler peşinde koşuyorlar.

YAKIN COĞRAFYA PLANLARI
Türkiye’de pazar lideri olan şirketlerin önemli bir kısmı yurt dışı yatırımlarını önce yakın coğrafyada yapıyor. 2003 yılından beri Türk ilaç sektöründe kutu satışı ve ciro bazında sektör lideri olan Abdi İbrahim, yüzde 13 pazar payı ile dermatoloji ve yüzde 14 pazar payı ile ağrı kesici kategorilerinde son 3 yıldır liderliğini koruyor. Abdi İbrahim CEO’su Süha Taşpolatoğlu, 2020’yi şimdiden tasarladıklarını söylüyor. Taşpolatoğlu, yol haritasını şöyle anlatıyor: “Türkiye’deki liderliği korurken, uluslararası güçlü bir oyuncu olmayı hedefliyoruz. Kazakistan ve Cezayir’de öncelikle ülke genelinde, ardından da bu ülkeleri köprü olarak kullanarak, yakın coğrafyalarda liderlik hedefliyoruz. Bu iki ülkede de ilk 10 şirket içinde yer almak 2020 hedeflerimiz arasında bulunuyor.” Bir diğer şirket AE Arma-Elektropanç, son 15 yıldır teknik müteahhitlik alanında Türkiye’nin lideri. AE Arma-Elektropanç Yönetim Kurulu Üyesi Burak Ç. Kızılhan, Dubai, Abu Dabi, Katar, Lübnan pazarlarındaki şirketleriyle Orta Doğu’da liderler arasında yer aldıklarını söylüyor. Kızılhan, hedeflerini ise şöyle anlatıyor: “Rusya, önemli bir pazar. Bu bölgede de ilk 3 teknik müteahhitlik şirketinden biriyiz. Azerbaycan’da da aranan bir çözüm ortağı haline geldik. Orta Doğu’da ve Rusya’da teknik müteahhitlik alanında liderliğe oynuyoruz. Kuzey Afrika pazarında deneyimli bir şirketle stratejik işbirliği anlaşması imzaladık. Birkaç yılda bu pazarda da faaliyet gösteren önemli oyunculardan biri olmayı hedefliyoruz.”
Otomotivde presli parça ve kalıp üretiminde pazar lideri olan Coşkunöz, Fransa ve Almanya’ya üretim yapıyor. Coşkunöz Holding CEO’su Emin Ataç, Çin, İran, Rusya, Tataristan ve Alabuga’da büyüme planları olduğunu söylüyor.

GLOBAL LİDERLER
Aralarında İsko, Şişecam, Aksa Akrilik, Aksa Jeneratör, Çimsa ve Kordsa’nın da bulunduğu lider şirketler ise dünyada da oldukça iddialı. Hatta bazıları sektöründe dünyanın en büyüğü. Bu şirketlerden biri de Sanko Grubu şirketlerinden İsko. İsko denim kumaşta Türkiye’de ve dünyada liderliğini sürdürüyor. Sanko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Konukoğlu, “Denim kumaşta dünyanın tek çatı altında en büyük kapasiteye sahip olan tek şirketiz. Yıllardır birlikte çalıştığımız farklı coğrafyalardan pazar liderleri olan ünlü denim markaları ile oluşturduğumuz iş birliği de liderliğimizi pekiştiriyor” diyor. Konukoğlu, İsko’nun 35’i aşkın ticari satış noktasıyla Amerika, Avrupa, Uzak Doğu ve Afrika’da yüksek kaliteli ve inovatif ürün, hızlı üretim sunarak pazardaki liderlik konumunu korumaya devam edeceğini söylüyor. Aksa Akrilik, dünyanın en büyük, Türkiye’nin ise tek akrilik elyaf üreticisi. Dünya akrilik elyaf üretiminin yaklaşık 6’da 1’ini, teknik kullanıma yönelik akrilik elyaf üretiminin ise yarısını gerçekleştiriyor. Global pazarda yüzde 17 paya sahip olan şirket, dünyanın en büyük akrilik elyaf üreticisi olarak sektöründeki konumunu daha da güçlendirmeyi hedefliyor. Türkiye, Avrupa’nın en büyük, dünyanın 5’inci büyük çimento üreticisi konumunda. Çimsa ise dünya beyaz çimento pazarının ilk iki oyuncusundan biri. Çimsa Genel Müdürü Nevra Özhatay, Çimsa’yı hem beyaz çimentoda hem kalsiyum alüminat çimentosunda dünyada tercih edilen lider bir marka haline getirmek istediklerini söylüyor. Özhatay, “Lider olduğumuz pazarlarda konumumuzu güçlendirmek birincil hedefimiz. Diğer pazarlardaki hedefimiz ise Çimsa’yı lider olarak konumlandırabilmek” diyor.~İLK 3’Ü HEDEFLEYENLER
Aksa Jeneratör dünyada ilk beş jeneratör üreticisi arasında yer alıyor. Aksa Jeneratör CEO’su Alper Peker, hedeflerinin dünyadaki yerlerini ilk 3’e taşımak olduğunu söylüyor. Peker, yol haritasını şöyle açıklıyor: “Hindistan, Brezilya ve Avustralya’daki pazarlarda karşımıza çıkacak yatırım fırsatlarını değerlendireceğiz. Gelişimimizi Güney Afrika ve Gana’da sürdürmeyi planlıyoruz.” 2012 yılında Çin’de dünyanın en büyük fabrikasının açılışını gerçekleştirdiklerini söyleyen Peker, “Dünya jeneratör üretim pazarı Uzakdoğu’ya yönelirken 2007 yılında Çin’deki ilk üretim tesisimizin açılışını yapmamız global bir oyuncu olma yolunda attığımız en büyük adım oldu. 2012 yılında Amerika pazarına girerken rekabetin ve tüm zorlukların farkındaydık. Üç kıtaya yayılan üretim ve 160 ülkeye yaptığımız ihracatla her geçen gün daha fazla müşteriye ulaşıyoruz” diye anlatıyor. Sarkuysan, yurt dışında İtalya pazarında bükülü, çok telli bakır, kalay kaplı bakır, nikel kaplı bakır kategorilerinde lider. Avrupa’da 5 yıl içinde diğer ülkelerde de liderliği alacaklarını söyleyen Sarkuysan Yönetim Kurulu Başkanı Hayrettin Çaycı, Amerika’da gelecek 3 yıl içinde ilk 3 şirket arasına girebileceklerini söylüyor. Çaycı, Sarkuysan’ın ABD’de şu an ilk 5 içinde yer aldığını belirtiyor. Liderliğe nasıl yürüdüklerini ise şöyle anlatıyor: “Özellikle Avrupa ve ABD gibi gelişmiş ülkelerde pazarda söz sahibi olabilmek için müşterinin taleplerine cevap verecek bir ürün yelpazesine sahip olmak, kaliteye önem vermek ve zamanında teslimat yapmak gerekiyor.” Türkiye’nin temizlik kağıdı ihracatının yarısını tek başına gerçekleştiren İpek Kağıt, Kafkasya ve Kazakistan pazarlarında Selpak’la segmentinde lider. Şirket, Panama’dan Moğolistan’a geniş bir coğrafyada satış yapıyor. İpek Kağıt, önümüzdeki dönemde Kafkasya ve Orta Asya’nın yanı sıra Balkanlar, Doğu Avrupa, Orta Doğu ve Kuzey Afrika’da yeni pazarlara odaklanacak. Yeni hedef pazarlarda da kısa sürede ilk üç oyuncudan biri olmayı hedefliyor.

PERAKENDEDE GLOBAL VİZYON
Türkiye’de alanında lider olan perakendeciler de global pazarlarda şansını deniyor. Karaca, Türkiye’de züccaciye sektöründe lider. Hollanda, İngiltere, İsviçre ve Azerbaycan başta olmak üzere dünyada 29 mağazasıyla hizmet veren Karaca, Azerbaycan, Suudi Arabistan ve İran’da güçlü konumda. Karaca İcra Kurulu Üyesi Sami Hotak, “Amerika pazarına girmeye hazırlanıyoruz. Dünya markası olma hedefiyle çalışmalar tüm hızla sürüyor. Tüm dünyaya yenilikçi ürünlerle ön plana çıkacağımızı gösteriyoruz” diyor.
Mavi, son 20 yıldır blue jean pazarının lideri. Mavi CEO’su Cüneyt Yavuz, global hedeflerini şöyle anlatıyor: “ABD, Kanada, Almanya, Avustralya, Rusya ve Hollanda’da yer alan 6 yurt dışı şirketimizle 50 ülkede, 20 showroom, 390 mağaza ve 5 binin üzerinde satış noktasında müşterilerimizle buluşuyoruz. Dünya premium jean pazarının ilk 5 markasından biriyiz. Amerika, Kanada, Almanya ve Avustralya her zaman odak noktamızda.” Ziylan Grubu, Türkiye’de ayakkabı sektörünün lideri konumunda. Ziylan Mağazacılık CEO’su Burak Övünç, 2023 yılında Türkiye’den çıkacak 10 global markadan biri olma hedefiyle yurt dışında büyümeyi sürdürdüklerini belirtiyor. Övünç şöyle anlatıyor: “2012 yılında İtalyan Brand Park’ı satın aldık. 2016’da Avrupa’nın 2’nci büyük ayakkabı perakende markası Reno’yu bünyesinde barındıran Alman HR Grup’u, Capiton AG ile birlikte satın aldık. Şu anda Kazakistan, Irak, Arnavutluk, Azerbaycan ve Gürcistan’da faaliyet gösteriyoruz. İran, Suudi Arabistan, Gürcistan, Arnavutluk, Ürdün ve Azerbaycan pazarlarında yeni mağaza açacağız. FLO ile 2018’de bölgesel liderliğe, Avrupa’da ise Reno ve Lumberjack markalarımızla liderlik hedefimize ulaşmayı planlıyoruz.”

HEDEF AVRUPA
Gıda sektöründe Türk tüketicilerin yoğun yaşadığı Avrupa ülkeleri öncelikli hedefler arasında. Hedefinde Avrupa olan diğer sektörler arasında ise lojistik ve yapı ürünleri var. Limonata ve aromalı maden suyunda pazar lideri olan Uludağ İçecek, globalde de güçlenmeyi hedefliyor. Şirketin genel müdürü Mete Öz, hedeflerini şöyle açıklıyor: “Beş kıtada 40’tan fazla ülkeye ihracat yapıyoruz. Orta Doğu, Balkanlar ve Avrupa’da pazar sahibi olmak istiyoruz. Maden suyu ve alkolsüz içecek kategorisinde faaliyet gösteren aile şirketleri arasında Avrupa’da ilk 10’da yer alıyoruz. Hedefimiz ilk 5 içine girmek.” Billur Tuz Genel Müdürü Mutlu Mermer, başta Almanya ve Avrupa’nın geneli olmak üzere dünyanın farklı ülke ve pazarlarında bilinen markalardan biri haline gelmek istediklerini söylüyor. Entegre lojistik hizmetlerinde Türkiye’nin lideri olduklarını söyleyen Ekol Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Musul, “Avrupa’nın öncü markası olmak için yatırımlarımızı, inovatif çalışmalarımızı yürütüyoruz” diyor. Kalekim, yapı kimyasalları sektöründe Türkiye’nin lider oyuncusu. Şirket, AB ülkelerinde 5’inci sırada. Orta Doğu ve Afrika’da etkinliğini artırırken, dünyaya entegre olarak farklı coğrafyalarda üretim ve satış hedefliyor. Kaleseramik ise karo üretiminde Avrupa’da 3’üncü. Şirket, Avrupa ve Amerika pazarlarında yaygınlaşmayı, Suudi Arabistan, Pakistan, İsrail pazarlarında ise liderliği hedefliyor.~İNŞAAT EKOSİSTEMİ GLOBALLEŞİYOR
Türk şirketleri inşaat ve yapı sektöründe dünyada da güç peşinde. Nef İcra Kurulu Başkanı Erden Timur, 2014 yılında en fazla ve en hızlı konut üreterek sektör liderliğine yükseldiklerini söylüyor. New York, Berlin gibi şehirlerde projeler geliştirdiklerini belirten Timur global hedeflerini şöyle açıklıyor: “Beş yılda 10 metropolde proje geliştirmeyi planlıyoruz. Hedefimiz ise dünyanın ilk uluslararası gayrimenkul markası olmak.” Permolit Boya, Permolit Süper Tavan Boyası ile tavan boyası pazarında lider. Akçalı Sprey Boya ile şirket yine aynı şekilde açık ara pazar lideri. Akçalı A.Ş. Permolit Boya CEO’su Akın Akçalı, Rusya, Moldova, Bulgaristan, Nijerya, Irak, Gürcistan, Fransa, Kırgızistan, Özbekistan, Tacikistan, Türkmenistan, Ukrayna ve KKTC’ye ihracat yaptıklarını söylüyor. Akçalı, “Son tüketiciye kaliteli ürünü doğru fiyatla sunma prensibiyle çalışıyoruz. Söz sahibi olduğumuz pazarlarda gün geçtikçe daha ileriye gideceğiz” diyor. Teknik yalıtımda Türkiye’nin lideri olan Ode Yalıtım’ın global hedeflerini şirketin yönetim kurulu başkanı Orhan Turan, şöyle açıklıyor: “Teknik yalıtımda Azerbaycan, Bulgaristan, Gürcistan, İsrail, Mısır, Romanya ve Yunanistan’da lideriz. Mısır ve İsrail’de cam yününde pazar 2’ncisiyiz. İran’da ise kauçuk köpüğünde pazarda 2’nciyiz. Teknik yalıtımda Türkiye’deki liderliğimizi Eskişehir üretim üssümüzün tam kapasite üretime geçmesiyle 10 ülkeye daha taşımayı hedefliyoruz. Çin ve Almanya arasındaki coğrafyanın en büyük üreticisi olma hedefindeyiz.”

FARKLI STRATEJİLER
Türkiye’de pazar lideri olan bazı şirketlerse yurt dışında varlık gösterseler de globalde liderlik stratejisiyle ilerlemiyor. Bu şirketlerden biri de Dimes. Şirket, 2016’nın ilk 6 aylık verilerine göre nektar ve yüzde 100 meyve suyu kategorilerinin toplamında yüzde 17,8 pazar payıyla lider konumda bulunuyor. Dimes Genel Müdürü Ozan Diren, 100’den fazla ülkeye ihracat yaptıklarını söylüyor. Avrupa’nın yanı sıra yakın komşulardan Uzak Doğu pazarlarına uzanan geniş coğrafyada stratejilerini şöyle açıklıyor: “Herhangi bir kategori ya da ürünle liderlik rekabetine girmiyoruz. Bunun yerine tüketicinin beklentisini en iyi şekilde karşılayan, insanlar için sağlıklı, ekonomi için katma değerli ürünlerle hacimlerimizi artırıyoruz.” Diren, farklı coğrafyalarda, farklı tüketici beklentileri kadar, farklı pazar dinamiklerinin de söz konusu olduğunu söylüyor. Asıl önemli olanın, tüketicilerin her zaman her yerde ulaşabilecekleri noktada olmak, bu pazarlarda düzenli bir şekilde büyümek olduğunu düşünüyor. MV Holding’in kurucusu ve ana hissedarı olduğu KVK, 2015 yılı mobil telefon dağıtıcı kategorisinde 2,3 milyar TL’lik gelirle bu alanda Türkiye’nin lideri ödülünü aldı. MV Holding CEO’su Ebru Dorman, KVK’nın yurt dışı büyüme planının olmadığını söylüyor. Dorman, bunu şöyle açıklıyor: “KVK olarak geçmişte birtakım yurt dışı fırsatları değerlendirdik ancak satış kanalları ve pazar dinamikleri ülkeden ülkeye çok farklılık gösteriyor. Bu nedenle Türkiye odaklı devam etmeye karar verdik.” Dorman, Cardtek ile ise 5 yıl içinde finansal teknolojiler alanında dünyanın ilk 10 şirketinden biri olmayı hedeflediklerini belirtiyor.

ERSİN KENAN KAYALAR KAYALAR KİMYA YÖNETİM KURULU BAŞKANI
“AVRUPA’DA ÖNCE İLK 3’Ü SONRA LİDERLİĞİ HEDEFLİYORUZ”
MOBİLYA BOYASI VE VERNİK LİDER
İ
Genç markası ile mobilya boyası ve vernikleri alanında Türkiye’de lider konumdayız. Mobilya boyası ve vernik sektöründe Genç ve Gralsa, inşaat boyaları sektöründe Düfa, endüstriyel boya sektöründe Genç-Noroo markaları ile faaliyet gösteriyoruz.
AVRUPA’DA 5’İNCİYİZ
Türkiye ve İspanya’da toplam 59 bin metrekare alana kurulu son teknolojiyle donatılmış üretim tesislerine sahibiz. Üretim kapasitesi ile mobilya boya ve verniklerinde Avrupa’nın 5’inci büyük üreticisiyiz. 51 ülkeye ihracat yapıyoruz ve ihracat hacmimiz her geçen gün artıyor. Genç, Cezayir, Azerbaycan, Özbekistan ve Irak pazarlarında lider. Gürcistan, Filistin, Türkmenistan ve İran pazarlarındaysa ilk 3’te yer alıyoruz.
LİDERLİK PLANI
İspanya’da fabrikamızı 4 yıl önce satın aldık. Buradan hem Avrupa’ya hem Güney Amerika ülkelerine ihracata başladık. İtalya’da ofisimizi bu yıl açtık. Toplam ciro büyüklüğü ve ihracat kapasitesi olarak Avrupa’da ilk 3 marka arasında yer almayı hedefliyoruz. İlk 3’te olduğumuz tüm ülkelerde liderlik hedefimiz var. Hindistan’da güçlü bir üreticiyle ortaklık planlıyoruz. Stratejik hedefimiz 2022 yılında Avrupa’nın ilk 3 markası arasında yer almak. Sonraki hedef liderliğe oynamak olacak.~HALUK YILDIZ / HAYAT HOLDİNG AĞAÇ GRUBU BAŞKANI
“ÜÇ YILDA DÜNYA SIRALAMASINI DEĞİŞTİRDİK”
HEDEF DÜNYADA İLK

5 Ağaç bazlı panel sektöründe Türkiye’nin pazar lideri olarak dünyanın en büyük 5 üreticisinden birisi olmayı hedefliyoruz. Türkiye, Romanya, Bulgaristan, Bosna Hersek ve Rusya’da 10 farklı lokasyonda, 13 üretim tesisimiz var. Kendi sektörümüzde üretim ve satış coğrafyamızı geliştirerek büyümeyi tercih ediyoruz.
DÜNYADA KONUM
Son 3 yılda ağırlıklı olarak Rusya ve Romanya’da yatırım yaptık. Bu yatırımlar sayesinde sektörün dünya sıralamasını değiştirerek Avrupa’nın 4’üncü, dünyanın 7’nci en büyük üreticisi konumuna ulaştık. MDF, yonga levha ve laminat parke üretiminde Türkiye’de sektör lideri olan şirketimiz; ağaç bazlı panel üretim sıralamasında dünyada 7’nci, Avrupa’da 4’üncü, MDF ve yonga levha üretim kapasitesinde dünyada 4’üncü ve Avrupa’da 3’üncü, laminat parke üretiminde Avrupa’da 5’inci ve dünyada 6’ncı sırada.
ÖNEMLİ PAZARLAR
Kastamonu Romanya kapı paneli tesisimiz, dünyanın 3’üncü büyük kapı paneli tesisi. Yüzde 31’lik yurt içi pazar payı ile sektöründe Romanya’daki en büyük üreticilerden biri. Bulgaristan’daki yonga levha tesisimiz pazarın yüzde 40’ına sahip. Alabuga MDF üretim tesisimiz tek lokasyonda dünyanın en büyük kapasiteli tesislerinden biri. Yeni ve kârlı pazarlarda yatırımlar yaparak, 10 yılda dünyanın en büyük 5 üreticisinden biri olmayı planlıyoruz.


PROF. DR. AHMET KİRMAN ŞİŞECAM TOPLULUĞU YKB VEKİLİ VE GM
“KÜRESEL OYUNCUYUZ”
AÇIK ARA LİDER

Şişecam Topluluğu, düzcam, cam ev eşyası, cam ambalaj ve kimyasallardan oluşan ana faaliyet alanlarının tamamında Şişecam Düzcam, Şişecam Cam Ambalaj, Şişecam Kimyasallar ve Paşabahçe markalarıyla Türkiye’de açık ara pazar lideri. Topluluk, Şişecam Kimyasallar markasıyla Türkiye’de soda külü ve krom kimyasallarında da pazar lideri.
DÜNYA DEVİ
Türkiye dahil 13 ülkedeki 44 üretim tesisimiz, 150 ülkeye ulaşan satışlarımız ve 21 bini aşan çalışanımızla küresel bir oyuncuyuz. Şişecam Topluluğu, bugün dünyanın cam ev eşyasında 3’üncü büyük, cam ambalajda 4’üncü büyük, düzcamda ise 5’inci büyük üreticisi. Ayrıca dünyanın en büyük 10 soda üreticisinden biri ve krom kimyasallarında ise dünya lideri.
HEDEF İLK 3
Şişecam, 3 milyar doları aşan satış gelirlerinin yarısından fazlasını uluslararası satışlarından elde ediyor. Sürdürülebilir kârlı büyümeyi sağlayarak ana faaliyet alanlarımızın hepsinde birden dünyanın en büyük 3 üreticisinden biri olma hedefiyle çalışıyoruz.

CENK ALPER / KORDSA GLOBAL CEO’SU
“LİDERLİĞİ YENİ PAZARLARA AKTARIYORUZ”
DÜNYAYA HAKİM

Dünyanın lastik güçlendirme devi Kordsa Global, naylon, polyester iplik ve kord bezlerinde dünyanın lider oyuncularından biri. Güney Amerika’da polyester iplik ile polyester ve naylon kord bezinin tek yerel üreticisi. Kordsa Global, Kuzey Amerika’da bir numaralı yerel naylon kord bezi üreticisi konumunda.
GENİŞ COĞRAFYA
Kordsa Global, Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Bölgesi’nde bir numaralı yerel naylon ve polyester kord bezi üreticisi. Bu bölgenin Kordsa’nın toplam satışları içindeki payı yüzde 37. Kordsa Global’in Asya Pasifik satışlarının Kordsa’nın tüm satışları içindeki payı yüzde 28. Kordsa Global’in, global arenada oyuncusu olduğu Nylon 6,6’da pazar payı yüzde 34. Bu payla global lider. Global arenada polyester pazarında yüzde 10 pazar payına sahibiz ve bu payla global pazarın 3’üncü büyük oyuncusuyuz.
ÇEVİK STRATEJİ
Kordsa Global, oyuncusu olduğu güçlendirme pazarının lideri. Amerika’dan Tayland’a kadar uzanan bir coğrafyada üretim yapıyoruz ve buradan çıkan ürünleri tüm dünyaya tedarik ediyoruz. Sürdürülebilir büyüme için katma değeri yüksek iş alanlarında çevik olma stratejisiyle hareket ediyoruz. Mevcut pazarlardaki liderliğimizi, inovatif ürünler sunarak devam ettirirken mevcut yetkinliklerimizi de yeni pazarlara aktarıyoruz.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz