Yenilerin ajandası

Son bir yılda bankacılık dışı finans alanlarında hızlı bir “lider” değişimi dikkatleri çekiyor.

1.10.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Yenilerin ajandası
Öyle ki son 12 ayda sigorta, faktoring, leasing ve portföy alanlarında 15’in üzerinde yeni genel müdür atandı. Leasing ve faktoringde çıkan yeni kanun, BES’e ivme getiren yeni düzenlemeler değişimin nedenleri arasında gösteriliyor. Sigorta da ise zarar yazan şirketler, yeni kana ihtiyaç duyuyor. Son bir yılda atanan yeni yöneticilerin ajandalarında ise kârlılık, verimlilik ve yeniden yapılanma konuları öne çıkıyor. KOBİ’lere ve yeni müşteri kazanmaya yönelik strateji geliştirme de yeni ajandaların önemli konu başlıklarından...

SİGORTADA AJANDA KARA ODAKLI
Sigorta sektöründe, bu yıl iki büyük arasında gerçekleşen satın alma sonrası tüm taşlar yerinden oynuyor. 2012’yi rekor zararla kapatmanın da etkisiyle pek çok sigorta şirketi, yola yeni yöneticilerle devam etme kararı aldı. Geçtiğimiz eylül ayında göreve başlayan Zurich Sigorta CEO’su Yılmaz Yıldız da bu isimlerden biri. Yıldız, şirkete gelir gelmez yaptığı değişimleri şöyle özetliyor: “2012’de kârlı büyüme stratejimiz doğrultusunda özellikle bireysel ve KOBİ segmentindeki ürün ve hizmetlerimizi yeniden yapılandırdık ve dağıtım kanallarımız için yeni ve kârlı alanlar yarattık.
Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
Ürün revizyonlarıyla bireysel ürünlerde pek çok yeni teminat ve hizmet sunduk.” Yılmaz’ın bugün de ajandasında daha kârlı ve düşük penetrasyonlu branşlara yönelme ve kârlı bir denge yaratma konuları var. Yönetici, “Maliyet yönetiminde daha verimli olmaya odaklanarak rekabet gücümüzü daha da geliştirmeyi hedefliyoruz. Dağıtım kanallarımızda üretim ve kârlılığı bir arada gözeten çözümler üretiyoruz. Doğru riske uygun fiyatlama politikasıyla pazar payımızı artırmayı hedefliyoruz. Finansal riskler ve kefalet sigortası alanlarında yeni ürün ve hizmetlere odaklanacağız” şeklinde konuşuyor.

Geçtiğimiz şubat ayında Türk Nippon Sigorta’nın genel müdürlüğüne getirilen Baturalp Pamukçu’nun ise mesaisinin en önemli bölümü, risk yönetim politikasıyla oluşturdukları uygun fiyatlandırma yapısını sürdürebilir kılmak ve buna uygun stratejiler geliştirmekle geçiriyor. Şirket için dengeli büyüme stratejisi benimseyen Pamukçu, “İyi risk yönetimi yapan, üstümüze alacağımız ve aldığımız riskleri analiz ederek önlemler geliştirip bu süreci iyi uygulayabilen bir yapı hedefliyoruz. Bu yapı, rekabet avantajımızı ve orta vadede gelirlerimizi artıracak diye düşünüyorum. Bu hedefin başarılı uygulanması için gerekli koordinasyonun sağlanması benim ajandamdaki önemli başlıklardan biri” diyor.~
LEASİNG'DE OYUNU KOBİ BELİRLİYOR
2012 sonunda çıkan kanunla leasing ve faktoring sektörü için de 2013, olumlu geçiyor. Leasing sektörü, bu yılın ilk 6 ayında, 3,3 milyar dolar ciroyla yüzde 13 büyüme yakaladı. Bu ivmenin yılın sonuna kadar süreceği tahmin ediliyor. Aynı şekilde faktoring tarafında da bu yıl yüzde 15’e ulaşan bir büyüme bekleniyor. Bu olumlu beklentilerle iki sektörde de yeni yöneticiler, büyüme planlarını KOBİ’ler üzerine kuruyor.

Mart ayında İş Leasing’in başına gelen Hasan Bolat, iş başı yaptığında ilk olarak sektörde nasıl konumlanacaklarını yeniden belirlediğini açıklıyor. Bolat, bugün de şirketin geleceğini belirlemek üzere zamanının büyük bölümünü çok yoğun bölge ve firma ziyaretlerine ayırıyor. “Yatırımcıların ihtiyaçlarını belirlemek özellikle KOBİ müşterilerimize, en doğru finansal çözümleri sunmak, bu kapsamda finansal danışmanlık sağlamak ve satış ekibimizi bu yönde desteklemek ajandamın en önemli maddesi" diyor. Bolat, hizmet ağlarını genişletecek çalışmalar ve enerji verimliliği ile yenilenebilir enerji alanında finanse edecekleri projeleri yaygınlaştırmaya da özel önem veriyor. Bolat’ın hedefi ise şirketi önümüzdeki birkaç yıl içinde sektörde lider konumuna taşımak.

Kent Factoring Genel Müdürü Serdar Sarıca da göreve 2012 Ekim ayında geldi. “İlk yaptığım iş KOBİ’lere hizmet verebilecek bir organizasyon yapısını oluşturmak oldu” diyen Sarıca, kısa sürede bu çalışmasının meyvesini aldığını, 2012 sonunda 400 civarında olan aktif müşteri sayısını şu anda bin 900’lere ulaştığını söylüyor. Bu süreçte şirketin plasman rakamı ise tabana yaygın bir şekilde artarak 100 milyon TL’den 205 milyon TL’ye çıktı. Sarıca’nın şu an gündeminde ise şirkete hız kazandırıcı çalışmalar var. Sarıca, yıl sonunda 2 bin fazla müşteriye ulaşarak 230 milyon TL plasman gerçekleştirmeyi hedefliyor. “2 yıl içinde derneğe kayıtlı
firmalarda ilk 10’a girmek için ilerliyoruz” diye devam ediyor.

PORTFÖYDE YENİ PLAN HAZIR
Portföy tarafında farklı bir tablo mevcut. Türkiye’de 15 yıllık geçmişe sahip portföy yönetimi sektörü, bu yıl yeni SPK kanunuyla ivme kazanmaya hazırlanıyor. Bu alanda şirketlerin başına geçen isimler, hem bireysel emeklilik fonlarının yönetiminin rekabete açılması hem gelecek yıl Takasbank bünyesinde tüm fonların satışına imkan verecek elektronik fon platformu oluşması gibi yeniliklere göre yeni stratejilerini kuruyor.

Türk sermaye piyasalarının önümüzdeki 10 yılda yapısal ciddi bir değişim geçireceğine inanan Finans Portföy Genel Müdürü Tolga Kotan, buna hazırlık anlamında bugün ajandasında yer alan konuları şöyle aktarıyor: “Değişen yatırımcı ihtiyaçlarına cevap verecek ürün portföylerinin altyapısını şimdiden oluşturma ve bunların uluslararası standartlarda Türk yatırımcısına sunulması için çalışmalarda bulunuyoruz” diyor.

Şubat ayında Ata Portföy’ün yönetimine geçen Mehmet Gerz de ajandasında en önemli konular olarak BES’e yönelik pazarlama faaliyetlerini artırmak ve mevcut müşterileri tutmak için yapılan ziyaretler olduğunu açıklıyor. “Bir de kur riskini azaltmaya yönelik alternatif bir serbest fon modeli oluşturmak üzerine çalışıyoruz. Şirketimizi, önümüzdeki yıllarda banka dışı portföy yönetim şirketleri arasında lider konuma taşımayı planlıyoruz” şeklinde konuşuyor.~
Burgan Portföy CEO’su Oğuz Büktel ise eylül ayı başında SPK’dan kuruluş izni aldıkları Burgan 1 serbest fonu üzerine odaklanıyor. “Bu fon piyasa şartları ne olursa olsun mutlak getiriyi hedefleyen bir fon olacak. Yıl sonundan önce kurulumunu ve satışını tamamlamayı hedefliyoruz. Ayrıca 5 adet yatırım fonumuz mevcut, bunların stratejilerinde düzenlemeler yaparak daha dinamik bir yapıya kavuşturmak istiyoruz. Yeni ortağımız Burgan Bank’ın yurtdışı dağıtım kanalının desteğiyle Körfez Bölgesi ve Kuzey Afrika’daki ilgi duyan yatırımcılara hizmet vermeyi hedefliyoruz” diyor.

ŞEREF AKSAÇ / ZİRAAT EMEKLİLİK GM
"BANKA KANALINI KUVVETLENDİRECEĞİM"
SÜREÇLERİ HIZLANDIRDIK

2012’nin sonlarından itibaren gündemimde en önemli husus, BES ve hayat sigortalarındaki yeni düzenlemelere ilişkin altyapı geliştirmeleri oldu. BES’de yüzde 25 devlet katkısı ve şirketlerin yerine getirmesi gereken mevzuata bağlı düzenlemeler, mesaimizde önemli bir yer işgal etti. Bunun yanı sıra şirket organizasyon yapısında operasyonel etkinliğimizi artırmak üzere birtakım değişikliklere gittik. Hayat sigortalarında, özellikle hasar- prim oranlarımızda önemli ölçüde iyileşme sağlamak üzere tazminat ve üretim süreçlerinde tedbirler aldık. Bunun bir neticesi olarak ödeme süreçlerimizi artık daha hızlı sonuçlandırır hale geldik.
LİSANSLI İSTİHDAM ARTACAK
Şu andaki en yakın hedefimiz, yıl sonuna kadar banka kanalında BES lisanslı çalışan sayısını bin 500’den 3 bine çıkarmak. Böylece her şubede iki BES lisanslı eleman istihdam edeceğiz. 2012 itibarıyla hayat prim üretimimizin yüzde 99’unu ve BES üretimimizin yüzde 98’ini Ziraat Bankamız aracılığıyla gerçekleştirdik. Banka ve Ziraat Finans Grubu’nun diğer üyeleriyle çapraz satışlar ve işbirliği geliştirerek sinerji yaratarak büyümek önceliklerimiz arasında. Pazar payımızı büyütmek en önemli amacımız. Hayat sigortalarında prim üretiminde liderliğimizi kurulduğumuz günden beri sürdürüyoruz. Aynı şekilde BES’de de pazar payımızı sektörde üst sıralara taşımayı hedefliyoruz.

RAMAZAN ÜLGER / GROUPAMA SİGORTA GM
ÖNCELİĞİNDE VERİMLİLİK VE KÂR VAR
YEREL TOPLANTILAR

Göreve geldiğimden bu yana, şirketin bilanço ve kârına yönelik çalışmalar yürüterek zarar edilen faaliyet konularımızı belirleyip bu zararı azaltmaya yönelik tedbirler almaya başladık. Üretimimizin yüzde 75’i acente kanalından geliyor. Acentelerimiz arasındaki verimliliği artırmak için yerel toplantılar düzenleyerek fayda sağlayacak organizasyon değişiklikleri yaptık. BES alanında acentelerle işbirliğimizi artırmak için çalışma sistematiğimizi yeni yasayla uyumlu hale getirdik. BES bizim için son derece önemli bir alan ve burada da dengeli büyümeyi hedefliyoruz.
KRİTİK HEDEFLER
2012, sigorta şirketlerinin en çok bilanço zararı açıkladığı  yıllardan biri oldu. Bu nedenle 2013, tüm sigorta şirketleri için çok önemli. Bu yıl zarardan çıkmak için faaliyetlerin yeniden planlanacağı bir yıl... Bu anlamda tarife yapımızı, risk kabul kriterlerimizi ve organizasyonumuzu gözden geçirerek tekrar yapılandırdık. Hedefimiz teknik kâr eden gelişen pazardan, pazar büyümesinden pay almak ve sürdürülebilir kâr elde eden bir şirket olmak. Kârlı alanlarda, kârlı branşlarda yenilikçi ürünlerle büyümeye devam edeceğiz.~
TEVFİK ERASLAN / İS PORTFÖY GM
LİDER PORTFOY ŞİRKETİ OLACAĞIZ'
HEDEF DEĞER YARATMAK

Türkiye’de portföy yönetimi, 2013’te yapılan düzenlemelerle yeni bir ivme kazandı. Emeklilik sistemine getirilen devlet katkısı, yeni sermaye piyasası mevzuatı, bu hareketlilikte önemli bir rol oynuyor. Yeni yasal altyapı, özellikle yatırım fonu iş süreçlerini büyük ölçüde değiştiriyor. Sektörde yeniden tanımlanan fonksiyonların, müşterilerimize katma değer yaratmasını sağlamak en öncelikli hedefimiz olacak. Emeklilik fonları, en hızlı büyüyen iş kolu olmaya devam edecek. Müşterilerimizin yatırdıkları katkı payı ve tercih ettikleri risk kategorileriyle uyumlu emeklilik dönemi beklentilerinin gerçekleşmesi amacıyla stratejik ortağımız olan emeklilik şirketleriyle birlikte çok yoğun olarak çaba göstereceğiz.
YURTDIŞINA AĞIRLIK VERECEĞİZ
Yatırım fonlarının, daha çok tercih edilen ürüne dönüştürülmesi, ana hedefimiz. Bu kapsamda özel bankacılık müşterilerine yönelik ürün ve hizmetlerimizi artırmayı planlıyoruz. Yatırımcılar, gelişen iletişim teknolojisiyle ülke sınırlarından bağımsız, sermayenin en verimli değerlendirilmesi stratejisiyle yatırım yapıyor. Bu nedenle yurtdışı piyasalara yatırım yaptığımız fon seçeneklerinin artırılması önceliğimiz. Turkisfund ile de yurtdışında yönettiğimiz fonlarımızın daha fazla ülkede, daha fazla yatırımcının tercih etmesini sağlamak için pazarlama faaliyetlerimize ağırlık vereceğiz. Bunları yerine getirdiğimizde sadece Türkiye’nin değil, bölgemizin lider kurumu olacağımıza inanıyoruz. Vizyonumuz, yakın coğrafyamızın lider portföy yönetimi şirketi olmak.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz