Akbank,
2012'de düzenlediği sosyal medya projeleriyle Stevie Awards'ta 3 ödül
birden aldı. İletişim faaliyetlerinde sosyal medyayı ve dijital dünyayı
yoğun olarak kullandıklarını söyleyen Akbank Kurumsal İletişim Bölüm
Başkanı Murat Göllü, "Gençlerle dijital mecralarda buluşuyoruz" diyor.
Göllü, 2013'te hayata geçirecekleri yeni projelerde de önceliği gençlere
vereceklerini söylüyor. Akbank, iletişim faaliyetlerinde sosyal medyayı
ve dijital dünyayı yoğun olarak kullanıyor. Yaptığı projelerde her iki
iletişim kanalını birbirine başarılı bir şekilde entegre ediyor. Bu
sayede düzenledikleri festivallerinin sosyal medyada konuşulma oranını
yüzde 30 artırdıklarını söyleyen Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı
Murat Göllü, “Akbank Dijital İletişim Birimi ile son 2,5 yıldır birçok
projeye imza attık” diyor. Göllü, sosyal medya kanalıyla bankacılık ve
pazarlama faaliyetlerinin dışında marka ve itibar yönetimi çalışmaları
yaptıklarını söylüyor. 2012’de düzenledikleri sosyal medya projeleriyle
Stevie Awards’ta 3 ödül birden kazanan Akbank’ın kurumsal iletişim bölüm
başkanı Murat Göllü ile 2013 projelerini ve başarılı uygulamalarını
konuştuk:
Capital: 2012’de sosyal medyada öne çıkan projeleriniz neler oldu?
- Bu yıl Akbank 8’inci Kısa Film Festivali’nin sosyal medya duyuruları,
gençler arasında video paylaşımının popüler olmasından yola çıkılarak
“Bize Kısa Yeter” adını taşıyan kısa film formatında hazırlanan tanıtım
filmiyle başladı. Tanıtım filminin görüntü yönetmenliğini, Altın Koza’da
iki kez en iyi görüntü yönetmeni ödülünü kazanan Feza Çaldıran yaptı.
İsmail Orhan Toraman’ın yönettiği ve çok sayıda Kristal Elma sahibi Ömer
Özyılmazel’in kurguladığı filmde, neredeyse herkesin ezbere bildiği
Türk Sanat Müziği’nin en önemli bestecilerinden Sadettin Kaynak’ın “Çile
Bülbülüm” şarkısının farklı bir yorumuna yer verildi. Şarkının
yarattığı beklenti ve hevesi kursağında kalan dinleyicilerin şaşkın
halleriyle festivale gönderme yapılan eğlenceli film, farklı mecralarda
yaklaşık 350 bin izlenme rakamına ulaşarak beklenenin üstünde bir
yayılım gösterdi. 91 farklı blogda haber olarak yer aldı ve sosyal
medyada kullanıcılar tarafından defalarca paylaşıldı.
Capital: Festivalin önemli çalışmalarında biri de Projection Mapping oldu. Bu sayede sosyal medyada kaç kişiye ulaştınız?
- Festivalin geniş yankı uyandıran bir diğer çalışması Türkiye’nin
Twitter tabanlı ilk Projection Mapping uygulaması oldu. Festivali takip
edenlere daha yakın olmak, katılımcılara yorumlarını paylaşma imkanı
sunmak için “Sen yaz, tüm İstiklal okusun” vurgusuyla Twitter üzerinden
hayata geçirilen yaratıcı proje ile kullanıcılar, Twitter hesaplarından
festival ve festivaldeki filmler ile ilgili yorumlarını paylaştı.
Projenin sürprizi ise paylaşılan tweetlerin Projection Mapping
tekniğiyle üç boyutlu animasyonlar eşliğinde, Türkiye’nin en kalabalık
lokasyonu İstiklal Caddesi üzerinde bulunan Akbank Sanat binası üzerine
yansıtılması oldu.~
Aynı zamanda Facebook üzerinden canlı yayınlanan mapping ile tweet
atanlar, İstiklal Caddesi’ndekilerle aynı anda bulundukları yerden
Akbank Sanat binası üzerindeki Twe-et’lerini görme fırsatı yakaladı.
Proje ile 1,5 milyonun üzerinde sosyal medya kullanıcısına ulaşıldı.
Yarışmada paylaşımları tetikleyecek blogger’lar, 359 bin 669 defa
okundu. Bu yarışma ile Twitter üzerinden 5 milyon 717 bin 75 kişiye
ulaşıldı.
Capital: 2012’de en çok ses getiren sosyal medya çalışmalarınız arasında hangi projeler var?
- 2012 yılı içinde en ses getiren kampanyalarımızdan biri de Oscar
Modası Blogger Yarışması projemiz oldu. İnternet şubesi “Rüya Tatiller”
kampanyalarımızdan biri olan Oscar Kampanyası’yla müşterilerimize Oscar
büyüsünü yaşattık. Oscar Kampanyası’nda da TV, basılı yayın ve radyo
gibi klasik mecraların yanı sıra mobil, sosyal medya ve dijital
platformları kullandık. Kampanyamızı dijital dünyada Oscar ile ilgili
merak edilen her şeyin bir arada sunulduğu bir mikrosite ile
destekledik. Kampanya konuşulma oranlarını artırmak için bir de moda,
lifestyle gibi blogger’lara yönelik Oscar Modası Kombinasyon Yarışması
gerçekleştirdik. Blogger’ların Oscar töreninde giymek üzere uygun
kombinasyonlar hazırladıkları proje sayesinde blogger’ların kendi
network’lerinin de katılımıyla 250 bin kişi ile interaksiyon sağlandı.
Birinci gelen bloğun sahibi Nihat Odabaşı tarafından gerçekleştirilen
moda çekimlerine katılarak o gün yaşadıkları izlenimleri Vogue
Dergisi’nin mart sayısında yazma şansı yakaladı.
Capital: 2013 ’te sosyal medyadaki yeni projeleriniz neler olacak?
- Sosyal medya çalışmalarını yürütürken hedef kullanıcılar olarak
gençlere öncelik veriyoruz. 2013 yılının başında hayata geçecek birçok
heyecan verici uygulamamız olacak. 2013’ün ilk haftalarında yayına
alınacak olan Akbank Sanat’ın güncel web sitesini örnek olarak
verebiliriz. Türkiye’de sanat alanında akla gelen ilk birkaç merkez
arasında yer alan Akbank Sanat, yeni web sitesiyle sanatseverler için
internette de ilklere imza atacak. Siteyle Akbank Sanat’ın, disiplinler
arası sanat yaklaşımını dijital dünyada da en iyi şekilde yansıtmak
istedik.
Capital: Akbank Sanat’ın yeni sitesi ne gibi yenilikler sunacak?
- Akbank Sanat’ın logosundaki kare ve dikdörtgen formundan hareketle
tasarladığımız yeni Akbank Sanat web sitesinde, temel olarak “kolay
kullanılabilirlik” ilkesini esas aldık. Sitedeki büyük menü yapısı
sayesinde, tüm sayfaları, tek bir yerden erişilebilir duruma getirdik.
Bunun yanında, arka plan görsellerinin siteye derinlik ve canlılık
katması ile ön plana çıkarılmak istenen etkinlik, kullanıcıya dikkat
çekici bir şekilde doğrudan iletilebiliyor. Ayrıca, bir etkinlik
platformu olan Akbank Sanat’ın “Etkinlik Takvimi” sanat severlerin ve
gençlerin karşısına yeni konumu ve tasarımıyla çıkıyor. Yeni sitenin bu
dikkat çekici konumu, etkinlikleri daha fazla ön plana çıkarıyor. Tüm
browser’larla ve mobil cihazlarla uyumlu olan Akbank Sanat’ın yeni web
sitesi, Iphone uygulaması ile de kullanıcılarına yeni imkanlar sunuyor.
Akbank Sanat etkinliklerinin yanı sıra İstanbul’un sanat haritasını
içeren Akbank Sanat Iphone uygulaması, bu alanda bir ilki oluşturuyor. ~
"Stevie Awards'ta 3 ödül birden aldık'
"GURUR DUYDUK"
Akbank olarak sosyal medyada yaptığımız projelerin çeşitli yarışmalarda
ödüller kazanması bizim için gurur verici. Bu yıl içinde dijital
projelerimizle Stevie Awards'ta 3 ödül birden aldık. Bu ödülleri Akbank
Caz Festivali kapsamında geçen yıl gerçekleştirdiğimiz Caz Radyosu
Projesi (Altın Stevie Ödülü), 21'inci Akbank Caz Festivali kapsamında
düzenlenen "JamZZ" viral video projesi ve Akbank Caz Festivali Tişört
Tasarım Yarışması (Bronz Stevie Ödülü) ile kazandık.
İTÜ'DEN ÖDÜL Akbank Kısa Film Festivali
için hazırlanan #kısaca projesi ise "Doğrudan Pazarlama Ödülleri 2012"
tarafından, "Kısa Bize Yeter" viral videosu ise İTÜ İşletme Mühendisliği
Kulübü tarafından düzenlenen Sosyal Medya Ödülleri viral reklam
kategorisinde ödüle layık görüldü. Sosyal medyada geçen yıl ödüller
konusunda gösterdiğimiz başarımızın, 2013 yılında da devam edeceğine
inanıyoruz.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?