Şirketler, CRM yazılımlarına dünya genelinde yılda 15-20 milyar dolar arasında yatırım yapıyor. Sektörün son 5 yılda düzenli olarak yıllık yüzde 15-25 oranında büyüdüğü görülüyor. Şirket bazında yapılan yatırımları araştıran Seattle-Washington merkezli Data Warehousing Institute’un bir araştırması, şirketlerin yüzde 13’ünün ölçülebilir yararlar elde etmek amacıyla CRM çözümleri için 10 milyon dolardan fazla harcadığını, yüzde 40’ının 500 bin dolardan az, yüzde 16’sının ise 100 bin doların altında harcama yaptığını gösteriyor. Müşterilerine daha iyi hizmet vermek amacıyla büyük şirketler, CRM için kesenin ağzını açıyor. Ancak, KOBİ’lerin daha küçük bütçeleri var. Üstelik çoğu zaman yanlış yapılan CRM yatırımları da masraf yaratmaktan öteye gitmiyor. Yurtdışından aldığı yazılım desteğiyle Türkiye’de CRM hizmeti vermek için yola çıkan CRT Yazılım, yerli şirketlerin alışkanlıklarına uygun hizmet geliştiriyor. Türkiye’deki KOBİ’lerin ihtiyaçlarının farklı olduğunu söyleyen CRT Yazılım Genel Müdürü Fatih İbrahim Cirit, “CRT Yazılım olarak şirketlere bu teknolojileri sağlamak için yurtdışı kökenli yazılım şirketleri ile çalıştık. Aynı zamanda yurtdışından yazılım ithalatı yaptık. Bu süreçte yurtdışı şirketleri ile çalışmanın sıkıntılarını çok yaşadık. Fiyat, uyarlama, uygulamayı geliştirme konusunda oldukça sorunlar oluştu. Müşterilerimize daha iyi hizmet vermek amacıyla bütün tecrübemizi ortaya koyarak kendi CRM uygularımızı geliştirmeye başladık. Böylece ismine nicheCRM verdiğimiz markamızla yolculuğumuza başlamış olduk” diyor. nicheCRM proje maliyetlerinin içeriğine göre farklılaştığını anlatan CRT Yazılım Genel Müdürü Fatih İbrahim Cirit, sorularımızı şöyle yanıtladı:
Markanızın kuruluş öyküsünden bahsedebilir misiniz? Nasıl yola çıktınız?
- 15 yıldır pazarlama, satış, servis ve müşteri memnuniyeti alanında çalışıyoruz. 2000’li yıllarda CRM’den bahsetmek oldukça zordu diyebilirim. O günden bugüne hiçbir şey değişmedi aslında. Değişen tek bir şey var: O da müşteriler, müşterilerin alışkanlıkları ve müşterinin memnuniyeti. Çünkü rekabet yoktu rekabet arttı; fiyatlar yüksekti fiyatlar düştü; tedarikçi azdı tedarikçi çoğaldı. Müşteri hem en iyisini en ucuzunu ister hale geldi hem de kendisini rahat hissettiği, güven duyduğu yerlere yönelmeye başladı. Bugün müşterisinin sesini dinleyen, hızlı geri dönüş yapan şirketler farkı yakaladı. Tabii bunu da teknoloji kullanarak sağladı. CRT Yazılım olarak şirketlere bu teknolojileri sağlamak için yurtdışı kökenli yazılım şirketleri ile çalıştık. Aynı zamanda yurtdışından yazılım ithalatı yaptık. Bu süreçte yurtdışı şirketleri ile çalışmanın sıkıntılarını çok yaşadık. Fiyat, uyarlama, uygulamayı geliştirme konusunda oldukça sorunlar oluştu. Müşterilerimize daha iyi hizmet vermek amacıyla bütün tecrübemizi ortaya koyarak kendi CRM uygularımızı geliştirmeye başladık. Böylece ismine nicheCRM verdiğimiz markamızla yolculuğumuza başlamış olduk.~
CRM alanında faaliyet gösterdiğiniz alandaki payınız nedir?
- KOBİ’lerle başladığımız CRM yolculuğumuzda, edindiğimiz deneyimlerle büyük işletmelerin butik CRM projelerine kadar ilerledik. CRT Yazılım olarak en büyük avantajımız, çok farklı sektörlerde CRM projeleri yapmış olmamızdı. Bu sayede markamızın özelliklerini artırırken fonksiyonel olarak da güç katarak müşterilerimizin taleplerini karşılama oranımızı yükselttik. Pazarda CRM kavramı çok oturmuş değil. En önemli görevimizin, şirketlere CRM’i ve faydalarını çok iyi anlatmak olduğunu biliyorduk. Bunun için CRM’i anlatan videolar çektik. Hala CRM’i iyi kavrayamamış, çok fazla sayıda şirket olduğunu biliyorum. Şirketlere hizmet veren tüm sosyalkurum ve kuruluşların, üniversitelerin CRM’i çok iyi şekilde anlatmalarının önemli olduğuna inanıyorum. CRM konusunda ne istediğini bilen şirkette proje yapmakla, bilgi eksikliği olan şirketlerde proje yapmamanın çok farklı olduğunu söyleyebilirim. Bundan dolayı hala şirketlere CRM konusunda neler yapabileceklerini anlatmaya devam ediyoruz. CRT Yazılım olarak, CRM konusundaki pazarı bilinçlendirmek, pazar payını artırmak, şirketleri bu konuda bilgilendirerek görevimize devam ediyoruz.
CRM hizmetleri konusunda profesyonelleştiğiniz sektörler var mı? Hedef sektörünüz hangisi?
- KOBİ’ler, en büyük pazarımız. Ancak, bununla beraber büyük ölçekli şirketlerde çözüm üretmeye devam ediyoruz. Farklı sektörlerde ve farklı büyüklükteki şirketlere hizmet verdiğimizden dolayı; hem şirket büyüklüğüne hem de sektörel ihtiyaca göre önümüzdeki dönemde farklı paket çözümlerini üretmeye devam etmek istiyoruz. Önümüzdeki dönemde yapmış olduğumuz AR-GE çalışmalarımız ile şirketlerin CRM projelerine uygun tümleşik çözümlerine hitap edecek, yüzde 100 mobil olan paketlerle daha fazla hizmet vermek istiyoruz. Bu çözümlerle daha farklı olmak yolunda ilerliyoruz.
İçinde bulunduğunuz sektörün toplam hacmi ve buradaki payınız ne kadar?
- 15 yıllık tecrübe ve müşterilerimizin sesi bizim dönüm noktamızdır. Bu konuda yapılan birçok araştırmanın sonuçlarına bakacak olursak CRM projelerinde teknoloji, yani uygulamanın kendisi sadece yüzde 20’lik bir paya sahiptir. Projede yüzde 30’luk pay sürece, asıl olan yüzde 50’lik pay ise insan faktörüne dayanıyor. Buradan çıkacak sonuç, şirketin öncelikle kendisini CRM projesine hazırlaması gerekliliği. Şirket, öncelikle kendisi ya da bir danışman yardımıyla CRM' den beklentilerini ya da kısaca hayallerini kağıda dökmeli ve bu konulardan taviz vermeyeceği konusunda kendisini de ikna etmeli. Yukarıda bahsedilen süreç faktörü ise projenin hayata geçirilmesi kararının verilmesi ile hem CRM kültürünün hem de tercih edilen uygulamanın yerleşmesine kadar geçecek süreyi ifade ediyor. Burada şirketler gerçekçi beklentiler oluşturmalı, satış, pazarlama, servis, müşteri memnuniyeti gibi süreçlerine dikkatlice karar vermeli ve kendisine en uygun CRM partnerini seçmelidir. CRM uygulamalarının yoğrulmaya hazır, ham ürünler olduğuna dikkat edilmesi gerekiyor. Bu noktada asıl önemli olan şirketin ihtiyaçları ile uygulamanın kabiliyetlerini örtüştürecek CRM partneri. İşte CRT Yazılım olarak bizim de konuya yaklaşımımızı şu cümle özetliyor: “CRM bizim için sadece bir proje değil kariyerimizdir.”~
CRT Yazılım’ın sektördeki büyüme grafiği nasıl? Yıllık satış, pazar payının değişimi gibi konular hakkında bilgi verir misiniz?
- Başlangıçta temel CRM modülleri ile yola çıktık. Bugün geldiğimiz noktada, şirketlerin 360 derece müşterilerini takip edebilmelerini sağlayabiliyoruz. CRM'in ötesinde şirketlerin ihtiyaç duyabileceği başka modüller geliştirerek, şirketlerin maliyet, verimlilik gibi kavramlarını ölçmelerine yardımcı oluyoruz. Windows 8 tabletlerin ve WP7’nin yaygınlaşması ile birlikte mobil ortamdaki gücümüzü daha da artırmayı hedefliyoruz. Dağınık şirket yapılarında ofis bağımsız, 360 derece müşteri takibi avantajı sağlıyor olacağız.
Şirketinizin ve markanızın gelecek hedefleri neler?
- nicheCRM uygulamamızın, uluslararası uygulamalardan edindiğimiz deneyimlerle Türkiye'deki pazar payını artırmadaki hedeflerimizin yanı sıra yurtdışına da çözüm sunabilecek paket yapı haline gelmesidir. Çoklu dil desteğimiz ve teknolojiyi takip eden yapımız, bu hedefimizde bize zemin teşkil ediyor. Kısa vadede sektörel yayılımları sağlayacak projelerin içinde bulunma avantajımız nicheCRM markamızın adını daha da sağlamlaştıracak ve uluslararası başarılara imza atmamızı sağlayacak.
“ŞİRKETLERE ÖZEL CRM PROJELERİ ÜRETİYORUZ”
İçerİğe göre DEĞİŞİM CRT Yazılım olarak geliştirdiğimiz CRM alt yapısı sayesinde paket çözümler verebildiğimiz gibi şirketlere özel CRM projeleri yapabiliyoruz. Ürünlerimizi satın alma ve kiralama modeli ile pazara sunuyoruz. Teknolojiyi takip eden yapımız sayesinde piyasaya çıkacak olan Windows 8 ve WP7 ile daha esnek, daha mobil bir yapıda hizmet vermeye devam edeceğiz. nicheCRM proje maliyetleri, içeriğine göre farklılık oluşturuyor. malİyet unsurlari Süreç odaklı bir takip sistemi oluşturduk. Satın alma modelinde maliyet unsurları, lisans bedeli, süreçlerin uyarlama bedeli (eğer şirket isterse) ve eğitim bedelinden oluşuyor. Kiralama modelinde maliyet unsurları, kiralama bedeli ve eğitim bedelinden oluşuyor. Satın alma modelinde şirketler demirbaş gösterirken kiralama modelinde genel gider olarak gösterebiliyor. süreç odakli takİp nicheCRM uygulamasının en büyük avantajı, 360 derece tüm müşterilerini yönetebilmesi. Web tabanlı olmasıyla birlikte dağınık ve saha sistemini destekleyen yapımız sayesinde anlık müşteri verisine ulaşıp hızlı cevap verebilmesi şirketlerin CRT Yazılımı tercih etme sebebi. nicheCRM’in müşteri bilgilerinin tek bir veri havuzunda yönetmesi sayesinde çalışan odaklı değil, süreç odaklı bir takip sistemini ortaya koydu. nicheCRM’in kokpitleri sayesinde yöneticilerin online olarak şirketlerinin ve çalışanlarının durumlarını izleyebilirler. Bu sayede şirket ve şirket çalışanlarının performanslarını analiz edebiliyorlar.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?