Ödül finansal büyüme sağlıyor

Avis&Budget Türkiye Genel Müdür Yardımcısı İnan Ekinci, ödüllerin şirketleri için önemini ve sağladığı kazanımları Capital Awards’a anlattı.

25.06.2014 09:08:190
Paylaş Tweet Paylaş
Ödül finansal büyüme sağlıyor
Avis&Budget, bugune kadar birçok kategoride pek çok ödül kazandı. Son olarak 2013 yılında dünya seyahat ödülleri’nde “en iyi araç kiralama şirketi” ödülünü aldıklarını belirten Avıs&Budget Türkiye Genel Müdür Yardımcısı İnan Ekinci, ödül kazanmanın müşteri bağlılığı ve yeni müşteri kazanımı anlamında markalarına olan ilgiyi sürekli canlı ve yüksek tuttuğunu söylüyor. “bu talep de doğal olarak finansal göstergelere olumlu yansıyor. Aldığımız ödüllerle, lisans sahibi markalarımız olan avıs ve budget grup ülkeleri nezdinde de prestij kazanıyoruz” diyor.

Avis&Budget, araç kiralamada sektörün lider şirketi. Finansal rakamları ile istikrarlı bir büyüme performansına sahip olan şirket, aldığı ödüllerle de büyümesini destekliyor. Avis Türkiye olarak ilk 1988’de düzenlenen Avis EMEA (Avrupa, Afrika, Orta Doğu ve Asya) toplantısında “Yılın En Başarılı Lisansiye Ülkesi” ödülünü alan şirket, son yedi yıldır müşteri memnuniyeti sıralamasında Avrupa birincisi seçiliyor.

Budget olarak Türkiye’deki faaliyetlerine 2007 yılında başladıklarını belirten Avis&Budget Türkiye Genel Müdür Yardımcısı İnan Ekinci, bu operasyonla aldıkları ilk ödülün ise 2009 yılında Budget EMEA (Avrupa, Afrika, Orta Doğu ve Asya) bölgesi “En Başarılı Pazarlama Uygulaması” ödülü olduğunu anlatıyor.

Ödül kazanmanın müşteri bağlılığı ve yeni müşteri kazanımı anlamında markalarına olan ilgiyi sürekli canlı ve yüksek tuttuğunu belirten Ekinci, “Bu talep de doğal olarak finansal göstergelere olumlu yansıyor.

Aldığımız ödüllerle, lisans sahibi markalarımız olan Avis ve Budget grup ülkeleri nezdinde de prestij kazanıyoruz. Avis ve Budget Grup’un yükselen yıldızı olmamız, yapacağımız yeni yatırım ve işbirliklerimizi artırmamızı ve dolayısıyla finansal büyümemizi de sağlıyor” diye konuşuyor. Avis&Budget Türkiye Genel Müdür Yardımcısı İnan Ekinci, ödüllerin şirketleri için önemini ve sağladığı kazanımları Capital Awards’a anlattı.~

Sizin sektörünüz ve şirketiniz için ödüllerin önemi nedir?
Ödüller, sektöre rekabet ve heyecan katıyor. Bu da hizmet kalitesinin sektörümüz için her geçen gün çok daha önemli hale gelmesini sağlıyor. Düzenlenen ödül törenleri aynı zamanda ödüllerin alınmasında en büyük paya sahip olan şirket çalışanlarının motivasyonunu artırma konusunda da önemli bir rol oynuyor. Tüm yıl çalışan ve ortaya kaliteli işler çıkaran çalışanların ve şirketlerin ödüllendirilmesi, sektörü hep bir adım ileriye taşımaya yönelik olumlu bir ortam sağlıyor.

Şirket olarak aldığınız ilk ödül neydi?
Avis Türkiye olarak aldığımız ilk ödül 1988’de düzenlenen Avis EMEA (Avrupa, Afrika, Orta Doğu ve Asya) toplantısında “Yılın En Başarılı Lisansiye Ülkesi” olmuştu. EMEA ülkeleri arasında ileri bir noktada olan Avis, son yedi yıldır müşteri memnuniyeti sıralamasında Avrupa birincisi seçiliyor.

Budget olarak Türkiye’deki faaliyetlerimize 2007 yılında başladık. Aldığımız ilk ödül ise 2009 yılında Budget EMEA (Avrupa, Afrika, Orta Doğu ve Asya) bölgesi “En Başarılı Pazarlama Uygulaması” ödülü oldu.

Son yıllarda hangi ödülleri aldınız?
Müşteri memnuniyetine öncelikli önem veriyoruz. Avis olarak son 7 yıldır müşteri memnuniyetinde Avrupa birincisi olmamızın yanı sıra 2009 yılında Avis EMEA Bölgesi’nde “Müşteri Memnuniyeti Başarı Ödülü”’nü aldık.

2013 yılında Dünya Seyahat Ödülleri’nde “En İyi Araç Kiralama Şirketi”, Avis EMEA Bölgesi 2008 ve 2013 yılları “Yılın En Başarılı Lisansiye Ülkesi” ve 2011 yılı AVIS EMEA Bölgesi “Üstün Başarı” ödüllerini alarak üstün hizmet kalitemizi bir kez daha kanıtladık. Skalite 2013 Ödülleri’nde yine yılın “En İyi Araç Kiralama Şirketi” unvanına layık görülerek Türk turizminin

Oscar’ı olarak kabul edilen Skalite Ödülü’nü dördüncü kez kazanmış olduk. Budget tarafında ise geçtiğimiz eylül ayında Ispanya’da düzenlenen Budget EMEA toplantısında ilk kez “Pazarlamada Mükemmellik” ödülüne layık görüldük.~

Skalite Ödüllerinde ise 2012 yılı Skalite “En İyi Araç Kiralama Firması” dalında gümüş plaket alarak, kaliteli hizmet anlayışımızı taçlandırdık. 2011 yılında Budget EMEA bölgesinde “Pazarlama Üstün Başarı Ödülü” ve “ Müşteri Memnuniyetinde Mükemmellik” ödüllerini aldık. Budget Türkiye olarak “Yılın En Başarılı Lisansiye Ülkesi” ödülünü ise 2010 yılında almaya hak kazandık.

Bugüne kadar şirket olarak aldığınız ödüller içinde sizin için en anlamlı ve gurur veren ödül hangisi oldu?
Sahip olduğumuz onlarca ödül arasında bir ayırım yapmamız zor. Ancak ödüle layık görülmek konusundaki tutarlılık ve devamlılık bizim açımızdan büyük bir gurur kaynağı.

Bu çerçevede müşteri memnuniyeti değerlendirmesinde 7 kez Avrupa birincisi seçilmiş olmamız, kaliteli uygulamalarımızı sürekli geliştirdiğimizi ve standartlarımızı hep yüksek tuttuğumuzu göstermesi açısından bizim için çok anlamlı.

Çalışanlar açısından ödül nasıl bir motivasyon aracı oluyor? Şirketin aldığı ödüllerin, çalışan üzerindeki etkisi ne yönde oluyor? Bu etkiyi ölçüyor musunuz?
Ödüller çalışanlar açısından oldukça motive edici oluyor. Bizim birincil önceliklerimiz olan müşteri memnuniyeti ve üstün hizmet ilkelerimiz şirketimizin en tepesinden en alt kademesine kadar benimsenmiştir.

Çalışanlar göstermiş oldukları üstün çabaların ödüllendirildiğini gördükçe doğru yolda olduklarının bir kez daha altının çizildiğini mutlulukla farkediyor ve hep daha iyisini başarmak için işine dört elle sarılıyor.~

Bundan sonra hedefinizde hangi ödüller var? Bu ödülleri ne zaman almayı planlıyorsunuz?
Hem Avis hem Budget markalarımızla, Avis EMEA ve Budget EMEA bölgelerinde aldığımız ödüllere devam etmek istiyoruz. Bu ödüller markalarımızı bölgede örnek bir model ülke konumuna getirerek her yıl büyük bir gurur duymamızı sağlıyor. Ayrıca dijital platformlarda yaptığımız yatırımlar, yenilikler ve uygulamalar ile bu alanda verilen ödülleri almayı hedefliyoruz. 

“PRESTİJ KAZANIYORUZ”
Ödül almanın şirketinizin finansal performansına katkıları neler? Siz bu katkıları nası! görüyorsunuz?

Ödül kazanmak müşteri bağlılığı ve yeni müşteri kazanımı anlamında markamıza olan ilgiyi sürekli, canlı ve yüksek tutuyor. Bu talep de doğal olarak finansal göstergelere olumlu yansıyor. Aldığımız ödüllerle, lisans sahibi markalarımız olan Avis ve Budget grup ülkeleri nezdinde de prestij kazanıyoruz. Avis ve Budget Grup’un yükselen yıldızı olmamız, yapacağımız yeni yatırım ve işbirliklerimizi artırmamızı ve dolayısıyla finansal büyümemizi de sağlıyor.

“ÖDÜL MARKAYA GÜVENİ ARTIRIYOR”
İYİ YAPILANLARIN SONUCU

Bizim açımızdan müşterilerimizin memnuniyeti ve markamıza tekrar tekrar gösterdiği teveccüh asıl ödüldür. Müşterilerimizin markamıza olan bağlılığı aldığı ödülün yarattığı algıdan çok yaşadığı özel deneyimin bir sonucu. Kısacası ödül iyi yapılan şeylerin bir sonucu olarak kazanılıyor.
BAŞARININ TESCİLİ
Ödüle layık görüldüğünüzde bu başarının tescili anlamına geliyor. Ancak ödüle kadar uzanan süreçte yapılan işin kalitesi ve başarısı zaten müşteri tarafından bizzat tecrübe edilmiş oluyor. Ancak daha önce bizden hizmet almamış yeni müşteriler açısından baktığımızda ödülün çok önemli bir kalite tasdiği anlamı taşıdığını ve markaya olan güveni artırdığını söyleyebiliriz.
ALGIDA BİR ADIM ÖNDE
Ödüllü bir markanın elbette marka değerine ve itibarına çok ciddi katkısı olduğunu gözlemliyoruz. Bu açıdan bakıldığında ödüllü bir şirketin pazardaki rakiplerine kıyasla müşteri algısında bir adım öne çıktığı söylenebilir.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz