Opet’in hedefinde şeffaf olmak var

Opet yetkilileri, sürdürülebilirlik konusundaki stratejilerini anlatırken, sorularımızı yanıtladı.

1.10.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Opet’in hedefinde şeffaf olmak var

TÜRKİYE Kalite Demeği’nin (KALDER) sonuçlarına göre akaryakıt sektöründe üst üste 7’nci kez müşteri memnuniyeti en yüksek şirket unvanını kazanan OPET, sürdürülebilirlik konusunda da iddialı. OPET’e göre sürdürülebilirliği iş hedeflerinde önceliğine alan markalar, müşteri gözünde itibarlı bir yere gelirken iş sonuçlarına da yansıyor. Şirket sürdürülebilirlik çalışmalarını daha yaşanabilir bir dünya için verimliliği artıran değerler olarak görürken, aynı anda ülke sorunlarına da odaklanıyor. Opet yetkilileri, sürdürülebilirlik konusundaki stratejilerini anlatırken, sorularımıza şu yanıtları verdiler:

Sürdürülebilirlik konusunda çalışmalar ne zaman ve nasıl başladı?
-
OPET, 2008-2009 yıllarını kapsayan ilk sürdürülebilirlik raporunu uluslararası raporlama standardı olan GRI (Global Reporting Initiative) onaylı bir şekilde yayınladı. Bu rapor, LACP (League of American Communications Professionals) tarafından düzenlenen 2010 Vision Ödülleri Yıllık Rapor Yarışması sürdürülebilirlik kategorisinde ikincilik alarak "Altın Ödül" kazandı. 2010- 2011 dönemi raporumuz da bu yıl içinde yayınlanmış olacak.
OPET, Türkiye Kalite Derneği’nin (KALDER) 2012 yılı 2. Çeyrek Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME) sonuçlarına göre, 81 puan ile rekabetin yoğun olarak yaşandığı akaryakıt sektöründe üst üste 7. kez müşteri memnuniyeti en yüksek şirket unvanını kazandı. OPET, ödülü 6’ncı kez kazandığı geçtiğimiz yıl, müşteri beklentilerini en üst seviyede karşılayan ve sürdürülebilir kılan markalara verilen “KALDER Üstün Hizmet Ödülü”ne de layık bulunmuştu.

Sürdürülebilirlik konusunda hangi stratejileri uyguluyorsunuz?
-
Büyümenin itici güçleri arasında yer alan sürdürülebilirlik günümüz dünyasında markalara da sorumluluklar yüklüyor. Faaliyetlerini, ürün ve hizmetlerini şeffaf bir şekilde yürütmek, yer aldığı tüm platformlarda toplum faydası gözetmek, yenilikçi olmak, çevreye duyarlı olmak, doğal kaynakları korumak gibi. Tüm bunları iş hedeflerinde önceliğine alan markalar müşteri gözünde itibarlı bir yere gelirken, iş sonuçlarına da yansıyor. Günümüz iş dünyasında markaların yönetsel ve operasyonel olarak sürdürülebilirlik performansını ortaya koyabilmesi, sadece geçmişin değil, geleceğe yönelik projeksiyonlarında şeffaf bir şekilde paylaşılıyor olmasını gerektiriyor. Bu anlayışla sürdürülebilirlik performansımızı ve hedeflerimizi global arenada herkes ile şeffaf bir şekilde paylaşabilmek bizim için en büyük prestij kaynaklarından biri.~

Sürdürülebilirlik Opet için ne kadar önemli?
-
Sürdürülebilirlik çalışmalarımızı; daha yaşanabilir bir dünya için verimliliği artıran değerler olarak görürken, ülke sorunlarına odaklanıyoruz. Şeffaf ve hesap verebilir olmak öncelikli hedefimiz...

Yaptığınız uygulamalardan bazı örnekler verebilir misiniz?
-
Temiz Tuvalet Kampanyası, Yeşil Yol Projesi, Örnek Köy Projesi ve Tarihe Saygı Projeleri ile tüketici gözünde de farklı bir yere sahibiz. Yaptığımız itibar algısı ve müşteri memnuniyeti gibi araştırmalarda da bu projelerin olumlu sonuçlarının yansımalarını gözlemliyoruz. Projelerimizin, sonuç odaklı ve sürdürülebilir olması bizim için büyük önem taşıyor. 2000 yılından bu yana uyguladığımız Temiz Tuvalet Kampanyası, ülkemizde tuvalet temizliği ve hijyen konusunda büyük bir değişim yarattı. İstasyonlarımızdan başlayan kampanyanın, bugün ülkemizin her bölgesine yayıldığını, kamu, kurum ve kuruluşlarınca talep gördüğünü ve milyonlarca kişinin bu projenin takipçisi olduğunu görüyoruz.

Bu çalışmalardan şimdiye kadar size nasıl geri dönüşler sağladınız?
-
OPET’in KALDER tarafından öl-çümlenen Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi’ne göre 7 yıl üst üste akaryakıt sektöründe müşteri memnuniyeti en yüksek şirket seçilmesi de doğru bir çizgide yol aldığımızı gösteriyor.

Sürdürülebilirlik çalışmalarına Opet'te kim liderlik ediyor? CEO’nun ajandasında önemli bir yeri var mı?
-
Sürdürülebilirlik çalışmalarına OPET Yönetim Kurulu Üyesi Nurten Öztürk liderlik ediyor. Sosyal sorumluluk projelerimizle ülkemizde uzun soluklu ve çözüm odaklı sosyal sorumluluk kültürünü yerleştirmeye çalışıyoruz.

Çıtayı yükseltmeye çalışıyoruz
KALDER gibi saygın burumların değerlendirmeleri bizi motive ediyor. Bizler de her adımda çıtayı yükseltmeye çalışıyoruz. Bunun sektörümüze yansımaları da olumlu oluyor. Yenilikçi yaklaşımımız, ürün ve hizmet kalitemizdeki üstünlüğümüz, müşteri memnuniyetine verdiğimiz önemle bu konudaki başarımızı kalıcı hale getirdik. Sektörün değişmeyen lideri olarak; hizmet ve ürün kalitemizle tüketicinin birinci tercihi olmamızın nedeni ise kusursuz hizmet anlayışımız. Önümüzdeki dönemde de yeni istasyonlarımız, güler yüzlü hizmetimiz, yüksek kaliteli ürünlerimiz ve yüksek sosyal sorumluluk bilincimizle çalışmalarımızı sürdüreceğiz

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz