Yöneticiler Twitter'da daha etkin olmalı

Bilecik, Twitter’dan Flickr’a, Facebook’tan LinkedIn’e kadar sosyal medyayı nasıl kullandığını anlattı.

1.10.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Yöneticiler Twitter'da daha etkin olmalı
Erol Bilecik, Index Group'un CEO'su... Türkiye'nin en büyük teknoloji distribütörlüğü ağının sahibi. Hobileri arasında son 3 yıldır sosyal medya da var. Twitter'dan günlük hayat, iş dünyası ve futbolla ilgili yorumlarını paylaşıyor. 500'ün üzerinde takipçisi var. "Sosyal medya benim için artık hobi oldu" diyen Bilecik, iş hayatındaki yöneticilere de sosyal medyayı aktif olarak kullanmalarını tavsiye ediyor. Bilecik, "Yöneticiler Twitter'da etkin olmalı"diyor ve ekliyor: "Sosyal medya sayesinde iş hayatında akımlar nereye doğru gidiyor kolayca görebiliyorsunuz." Erol Bilecik, Türkiye’nin önde gelen teknoloji gruplarından 1,2 milyar dolar cirolu Index’in CEO’su. HP’den Cisco’ya, Intel’den Canon’a kadar dünyanın önde gelen 200’den fazla markasının Türkiye distribütörlüğünü yapıyor. 50 yaşında olmasına karşın mesleki avantajını da kullanarak yaşıtlarına göre sosyal medyayı aktif olarak kullanıyor. 3 yıldan bu yana da Twitter’da kendi görüşlerini paylaşıyor. Twitter’da 500’ün üzerinde takipçisi var. Kendisi de Twitter’da 67 kişiyi ve haber sitesini takip ediyor. Sosyal medyadaki varlığını “Facebook’u kullanmıyorum ancak Twitter’da aktif bir kullanıcıyım” diye anlatan Bilecik, eşi ve çocuklarının ise kendisinin aksine Facebook kullanıcıları olduğunu söylüyor. Bilecik, “Facebook’a vakit ayıramıyorum buna karşın bana Twitter çok daha basit geliyor” diyor ve ekliyor: “Sosyal medyada yaşıtlarıma göre mesleki avantajımı kullanıyorum.” Bilecik, Twitter’da haber kanallarından köşe yazarları ve futbolculara kadar geniş bir kesimi takip ettiğini söylüyor. “Artık fiziki gazete yerine gündemi Twitter’dan takip ediyorum” diyor ve ayrım gözetmeksizin tüm yöneticilere mutlaka Twitter’da etkin olmalarını öneriyor. Twitter’da haftaya “Keyifli ve güzel bir hafta olması dileklerimle.. .Günaydın” diyerek başlayan Fenerbahçe ve gönülden bağlı olduğu memleketinin takımı Hatayspor’la ilgili yorumlarını yazan Bilecik ile sosyal medya kullanıcılığını konuştuk. Bilecik, Twitter’dan Flickr’a, Facebook’tan LinkedIn’e kadar sosyal medyayı nasıl kullandığını anlattı.

Capital: Teknolojiyle aranız nasıl?
- 1986 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü’nden mezun oldum. 25 yıldır teknoloji işiyle uğraşıyorum. Dolayısıyla mesleğim gereği teknolojiyle aram hep iyi oldu. Bunda tabii teknoloji alanında çalış-mamım da büyük etkisi var. Index olarak dünyanın önde gelen 200’ye yakın teknoloji markasının distribütörlüğünü yapıyoruz. Her yeni ürün çıktığında çalışma arkadaşlarım denemek için bir tane de bana getirir. Ben de inceledikten sonra yeni ürünlerle ilgili fikirlerimi onlara belirtirim. Sosyal medya kullanıcılığı konusunda teknoloji alanında çalışmanın saha avantajını~
kullanıyorum.

Capital: Sosyal medyaya ilginiz nasıl başladı?
- Index olarak Facebook ve Twitter’da kurumsal olarak varız. Şirketlerimizle markalarımızla ilgili bilgileri sosyal medyada düzenli olarak paylaşıyoruz. Tüm markalarımızın her birinin Facebook sayfaları bulunuyor. Twitter hesabımız ise bütün şirketlerimiz için ortak tek bir hesap.

Capital:
Peki sizin kişisel olarak sosyal medyayı aktif kullanmanız nasıl başladı?
- Benim sosyal medyayı aktif olarak kullanmam 2009 yılına dayanıyor. 3 yıldan beri aktif olarak Twitter’ı kullanıyorum. Şahsi Twitter hesabım var ve aktif olarak kullanmaya çalışıyorum. Artık benim için sosyal medya hobi gibi oldu. İyi de bir sosyal medya kullanıcısı oldum.

Capital: Twitter’da ne kadar takipçiniz var? Hangi konuları paylaşıyorsunuz?
- 500 ’ün üzerinde takipçim var. Twitter’da daha çok günlük hayat, iş dünyası ve futbolla ilgili görüşlerimi paylaşmaya çalışıyorum. Aynı zamanda Twitter üzerinden haberleri, gündemi de daha kolay takip edebiliyorum.

Capital: Daha çok Twitter’ı mı kullanıyorsunuz? Facebook ile aranız nasıl?
- Twitter’ı kullanmak Facebook’a göre çok daha kolay.. .Facebook’a daha fazla zaman ayırmak gerekiyor. Facebook’da daha çok izleyiciolarak kalıyorum. Bunun nedenle daha çok Twitter’ı kullanıyorum. Facebook’u ise eşim ve çocuklarım aktif olarak kullanıyor. Hepsinin facebook hesapları var.

Capital: Günün daha çok hangi saatlerinde Twit-ter’ı yoğun olarak kullanıyorsunuz? Yorumlarınızı paylaşıyorsunuz?
- Mobil teknolojilerin hızlı gelişimiyle birlikte artık günün her anında sosyal medya elinizin altında. Ben de cep telefonum sayesinde günün tamamında Twitter’daki haberleri, yorumları takip ediyorum. Kendi yorumlarımı yazmak için ise daha çok akşam saatlerini tercih ediyorum.

Capital: Sosyal medya kullanımı konusunda işte veya gündelik hayatta kurallarınız var mı?
- Sosyal medyada kendi grubumuzla, şirketlerimizle ilgili kurumsal özel bilgileri paylaşmıyorum. Bu konuda aynı hassasiyeti grup içi çalışanlarımızdan da göstermelerini bekliyorum. Sosyal medyada kurumsal bilgi paylaşmak güvenlik ve rekabet riski oluşturabiliyor.

Capital: Peki sosyal medyada siz kimleri takip ediyorsunuz?
- Ekonomi ve haber sitelerinden köşe yazarlarına kadar Twitter’da 65 kişi ve kurumu takip ediyorum. Takip ettiğim isimler arasında ABD’li ekonomist Nouriel Roubini’den Elif Şafak’a, İbrahim Betil’den Alex’e kadar çok geniş bir kesim var. Ayrıca önemli köşe yazarlarını da buradan okuyorum.~

Capital: Twitter ve Facebook dışında sosyal medyada kullandığınız başka mecralar var mı?
- Twitter dışında Flickr’ı izlemeyi seviyorum. Ayrıca iş dünyasını ve profesyonelleri buluşturan Linkedln’i de sık takip ediyorum. Özellikle Linkedln iş hayatına çok büyük faydası var. Buradan aynı zamanda farklı sektörlerdeki yöneticileri de takip edebiliyorum. Linkedln iş dünyasıyla ilgili yeni akımları, trendleri de takip etmeye imkan veriyor.

Capital: İş hayatında yöneticilerin sosyal medya kullanıcısı olmasına nasıl bakıyorsunuz? Bu konuda onlara ne tavsiye edersiniz?
- Mutlaka yöneticiler sosyal medyada, özellikle de Twitter’da etkin olarak olmalılar.. .İş yaşamına Twitter, Linkedln gibi sosyal medya mecralarının büyük katkısı var. En önemlisi sosyal medya eğlencenin yanında herkes için çok büyük bir eğitim imkanı sağlıyor. Özellikle bu konuda Linkedln’i çok yararlı bulunuyorum.
Buradan hem insan kaynakları yöneticileri hem de bizim gibi iş insanları genç yetenekleri, yöneticileri takip ediyor. Ayrıca sosyal medya ve buradaki paylaşımlar kişiye iş hayatında yeni trendler ve akımlar hakkında da önemli fikirler veriyor. Bu yüzden yöneticiler mutlaka sosyal medyada, özellikle de Twitter ve Linkedln gibi iş insanlarının yoğun olarak bulunduğu mecralarda olmalılar. Buralarda kendi görüş ve yorumlarını paylaşmalılar. Ben de sosyal medyada ilgimi çeken her konuyla ilgili trendleri takip etme imkanı buluyorum.

DÜŞÜNMEYE İTİYOR
BİLGİ TOPLUMU

Bilgi toplumu olma yolunda koşan Türkiye için sosyal medyanın büyük faydası oldu. Bir kere sosyal medya bilginin insanlar arasında paylaşılmasını sağlıyor.
FARKINDALIK ARTIYOR
Sosyal medyanın bana göre en önemli yararlarından biri, insanları daha fazla düşünmeye itiyor olması. Sosyal medya, olaylara ve topluma karşı farkındalığımızı artırıyor. Sonuç olarak paylaşmanın çok iyi bir şey olduğunu düşünüyorum.



Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz