İşin doğrusu, her şey perakende sektöründeki müthiş gelişmeyle başladı. Süper, hiper derken market sayısındaki artış, kendini ürün enflasyonuyla gösterdi. Son yıllarda neredeyse ürün lansmanı yağmu...
Prof. John Quelch / London Business School Dekanı DanoneSA, süt ve süt ürünlerinde büyümeye karar verdiğinde, ilk iş olarak satın alınacak markalar, şirketler aradı. Önce Tikveşli bünyeye katıldı...
Onların gücünü anlatmaya gerek yok. Artık bütün şirketler, pazarlama yöneticileri Y Kuşağı´nın öneminin farkında. 5-22 yaş grubunu kapsayan, dinamik, kendine güvenen, ilgi alanları sürekli değişen ...
Aslında değişimin işaretlerini refah düzeyindeki artış vermişti. Beklenmedik bir şekilde gelen deprem felaketi, büyük dönüşüme yeni bir ivme kazandırdı. Şimdi ise ekonomik dönüşümün getirdiği farkl...
Bir zamanlar şirketler için tüketici tek tipti... Kimsenin de tüketiciyi yakından tanımak gibi kaygısı yoktu. Üstelik kadın-erkek ayrımı da anlamsızdı. Oysa son yıllarda tüketiciyi tanımaya, segmen...
Ken Westray / Pazarlama Uzmanı Ken Webstray, yıllarını ürün geliştirme konusuna vermiş ünlü bir uzman. ABD´nin önde gelen şirketlerine danışmanlık veriyor, pazara yeni ürün sunmanın yollarını gös...
Arçelik´ten Altus, Selpak´tan Solo, Efes Pilsen´den Everest, Altınyıldız´dan Network ve diğerleri... Son dönemde Türkiye´nin önde gelen markalarında bir değişim yaşanıyor. Yıllardır alışık olduğumu...
Aslında tüketim güçleri, yaşlarından çok büyük... Kendilerinin yaptıkları bir yana, ebeveynlerinin harcamalarını da yönlendiriyor, tüketime önemli ölçüde yön veriyorlar. ``Yarının tüketicisi`` olma...
İlk örnekleri ABD´de görülmüştü. Türkiye ise bu gelişmeye uzun süre uzak kaldı. Değişimin işaretleri 1990´larda başladı. Önce ``market`` tipi perakendecilik başladı. Ardından akaryakıt istasyonları...