Pazarlama

Pazarlama

Kola Savaşlarında Son Perde

Dünyanın en değerli markası Coca-Cola, Pepsi ve Cola Turka’nın yarattığı kıskaç karşısında yerini korumak için, pazarlamanın tüm bileşenlerini mükemmel bir biçimde kullanmaya devam ediyor. Irak’tak...

1 AĞUSTOS, 2007

Pazarlama

Yeni Müşterinin Fiyatı Katlandı

Son 5 yılda şirket sayısı arttı, ürünler çeşitlendi, müşteriyle iletişimin kuralları adeta evrim geçirdi. Tüm bunların sonucunda artan rekabet müşteriye ulaşımı daha maliyetli hale getirdi. Özel sa...

1 TEMMUZ, 2007

Pazarlama

Logolar Neden Kırmızı?

Yüzyıllardır kırmızı; ateşi, hırsı, tansiyonu simgeler. Bu nedenle dikkat çekmek isteyenlerin vazgeçilmez rengidir. Bakışları kendi üstünde toplamak isteyen herkes kırmızının gücünü kullanmaktan çe...

1 TEMMUZ, 2007

Pazarlama

Yeniden Marka Yaratma Ligi!

Ekonomideki değişim ve rekabet koşullarının ağırlaşması markaların pozisyonunu da etkiledi. Beyaz eşyadan, akaryakıta, gıdadan finansa birçok sektörden değişime yanıt vermek isteyen markalar yenide...

1 HAZİRAN, 2007

Pazarlama

Asyalı Şirketler Nasıl Marka Yarattı?

Martin Roll, stratejik markalaşma konusunda dünyanın en önemli şirketi Venture Republic’in CEO’su. Fortune 500’ün zirvesindeki markalara uluslararası markalaşma konusunda danışmanlık veriyor. Son d...

1 HAZİRAN, 2007

Pazarlama

Şirketlerin Lokomotifi!

Aslında sürpriz değil. Apple Türkiye’nin cirosunun yüzde 20’si iPod’dan geliyor. Pazarda salça ve konserve kategorilerinde de ön planda olan Tamek’in cirosundan en fazla payı yüzde 51 ile meyve suy...

1 HAZİRAN, 2007

Pazarlama

Pazarlamanın Yükselen Adresi

Ürün ve fiyatın aşağı yukarı standart olduğu akaryakıt işinde farklılaşmak kolay değil. Bu nedenle sektördeki şirketler istasyonlarında sundukları hizmetleri çeşitlendirerek müşterilerin farklı iht...

1 MART, 2007

Pazarlama

Şirketlerin Gözü Tüketmeyenlerde

Türkiye’de yaklaşık 17 milyon hane var. Bu hanelerin 14 milyonunda bulaşık makinesi, 16 milyonunda bilgisayar ve 16 milyonun da ise klima yok. 7 milyon hanenin ise herhangi bir bankayla iletişimi y...

1 ŞUBAT, 2007

Pazarlama

Ceo’lar Markalarını Yönetmeyi Bilmiyor

Ünlü pazarlama gurusu Don Schultz, şirketlerin artık markalaşmaktan kaçamayacaklarını söylüyor. Ancak, bunun önünde engeller olduğunu belirtiyor. Kısa vadeli bakış ve CEO’ların maddi olmayan varlık...

1 OCAK, 2007

Pazarlama

1 Dolarlık Yatırım 11.49 Dolar Getiriyor

Eve ya da ofise gelen onlarca posta… Email kutusuna düşen yüzlerce gönderi… Son yıllarda doğrudan pazarlamanın bu araçlarının etkisiz olduğuna, önemli bölümünün çöpe gittiğine yönelik g...

1 EYLÜL, 2006

Pazarlama

Avrupa’da OEM’e Devam, Doğu’da Markaya Yatırım

1999-2005 arasında Vestel Pazarlama’nın genel müdürlüğünü yürüten Levent Hatay, 2005 yılı sonunda Vestel’de Rusya, Bağımsız Devletler Topluluğu ve Orta Doğu’da markalaşmadan sorumlu icra kurulu üye...

6 HAZİRAN, 2006

Pazarlama

Mutsuz Müşteri 23 Yıl Konuşur

Müşteri edinmenin, mevcut müşteriyi elde tutmaktan daha pahalı olduğunu biliyoruz. Araştırmalar, bu oranın 10 kata kadar çıktığını gösteriyor. Ancak, bir de “müşteriyi mutsuz” yapıp elde tutamamak ...

1 HAZİRAN, 2006

Pazarlama

Başarılar Tesadüf mü?

Başarıların, özellikle dünya çapında örnek alınabilecek nitelikte olanların “tesadüfen” olmadıklarına inanırım. Önemli bölümünün arkasında derin bir strateji, yaratıcılık, fark yaratma gibi unsurla...

1 HAZİRAN, 2006

Pazarlama

Müşteri İzleme Rekoru Kimde?

Aslında Türkiye’de şirketler müşterilerini izlemeye 90’lı yılların sonlarında başladılar. Ancak bu iş için gerekli teknolojik ve bilgi birikimi altyapısına ulaşmaları zaman aldı. Çoğu son birkaç yı...

1 NİSAN, 2006

Pazarlama

Türkiye’nin En Güçlü Markaları

Markalaşmanın önemi artıyor, şirketlerin de buna yönelik yatırımları hız kazanıyor. Bu konuya ışık tutmak, markaların gücünü ve değerini ortaya koymak amacıyla da dünyada çok sayıda araştırma hazır...

1 NİSAN, 2006