Pazarlama

Pazarlama

Liderler müşteri peşinde!

Müşteri odaklı yönetim modeli ile rekabette bir adım öne geçmek için çalışıyorlar.

1 EYLÜL, 2009

Pazarlama

Üründe 3 Strateji Çarpışıyor

Ekonomik krize rağmen sayıları az sayıda şirket, yeni ürün sayılarını artırmaya devam ediyor. Ancak yeni koşullar birçok şirketi ürün portföyünü yeniden gözden geçirmeye ve eleme yapmaya yöneltti. ...

1 AĞUSTOS, 2009

Pazarlama

3 Üründe 3 Strateji çarpışıyor

Yeni koşullar birçok şirketi ürün portföyünü yeniden gözden geçirmeye ve eleme yapmaya yöneltti.

1 AĞUSTOS, 2009

Pazarlama

Kampanya yağmuruna devam mı?

Herkes tüketiciyi ikna etmenin peşinde. Bu amaçla yılda 365 gün indirim yapan da var, Turkcell gibi yılda 800 kampanya düzenleyen de.

1 TEMMUZ, 2009

Pazarlama

Dominant Marka Olmak Mümkün mü?

Shelly Lazarus, Ogilvy&Mather Worldwide’ın yönetim kurulu başkanı ve genel müdürü. 30 yıldır sektörde ve “reklamın kraliçesi” olarak tanınıyor. Kriz döneminde reklam yatırımlarını artıran marka...

1 NİSAN, 2009

Pazarlama

‘Birleştiriciler” Dalgası Geliyor

Google, Linden Lab, Microsoft, eBay, Amazon, Apple, Monster ve diğerleri… Bu şirketlerin her biri iş dünyasına başarılı çalışmalarıyla damgasını vurmuş örnekler. İnovatif olmaları, yeni trendleri y...

1 MART, 2008

Pazarlama

Gerçek Patron Onlar!

Artık kâr etmenin yolu, satın alırken de kazanmaktan geçiyor. Satın alma yöneticilerinin asıl işi ise bunu mümkün kılmak. Kimi uzmanlar onlara bu nedenle “paranın esas patronları” diyor. En önemlis...

1 ŞUBAT, 2008

Pazarlama

Raf Bedeline Rekabet Zammı

Yaşanan birleşmeler, organize perakende sektöründeki büyük oyuncu sayısını azalttı. Oysa birçok ürün dalında faaliyet gösteren üretici sayısı her geçen gün artıyor. Bu durum da perakende raflarını ...

1 ŞUBAT, 2008

Pazarlama

Karlılık Yüksek mi?

Türkiye pek çok sektörde dünya kârlılıklarıyla çalışıyor artık. Hatta global net kârların üstüne çıktığı sektörler de hiç az değil. Gıda perakendeciliği, otomotiv ve mobilyada dünya devlerinin kâr ...

1 ŞUBAT, 2008

Pazarlama

Telefonun Yarattığı Müthiş Ciro!

Dünyada telefonla satış pazarı, 200 milyar dolarlık bir hacme ulaştı. Türkiye’de telefonla satışın yarattığı hacim ise 350 milyon dolar. Uzmanlara göre bu kanalın bu kadar fazla kullanılmasının ned...

1 OCAK, 2008

Pazarlama

Dikkat Gizli Müşteri!

Bankada, markette, otomobil bayisinde ya da restoranda… Hizmetin olduğu her yerde artık “gizli müşteri”ler iş başında. Tıpkı bir zamanlar Osmanlı padişahlarının tebdil-i kıyafet,  ülkedeki işl...

1 OCAK, 2008

Pazarlama

Tüketici 3 Saniyede Karar Veriyor, Göze Dikkat

Duyguların satın alma kararlarını direkt etkilediği bilinen bir gerçek. Yine de bu konuda aksiyona geçmiş şirket sayısı oldukça az. Tüketici davranışları ve markalar konusunda uzman isimlerden Dan ...

1 OCAK, 2008

Pazarlama

Orta Sınıf Yeniden Yükseliyor

Türkiye’de alışveriş merkezi sayısı 150 civarında. Haziran 2007 itibariyle toplam kredi kartı sayısı 34 milyona ulaştı. 17 milyon kişinin kredi kartı olduğu tahmin ediliyor. Krediler içinde bireyse...

1 EKİM, 2007

Pazarlama

Sıradan Mal Marka Olur mu?

Un, tuz, şeker, kahve, pirinç…Çoğu milyonlarca hanenin vazgeçilmez ürünü... İktisadi açıdan arzı fazla olan ürünler kategorisine giriyor, “commodity” olarak adlandırılıyorlar.  Şimdi ise Starb...

1 EKİM, 2007

Pazarlama

45 Kat Fazla Harcayana Özel Taktik

Pazarlamada işin sırrı uzun zaman önce değişti. Artık başarıyı gösteren müşterinin ne kadar alışveriş yaptığı değil. Hatta müşteri sayısının fazla olması bile, şirketin performansını olumlu etkilem...

1 EYLÜL, 2007