Pazarlama

Pazarlama

Sadakatsizler

Önce “Unfaitfull” (Sadakatsiz) filmi, ardından da Ahmet Altan’ın kitabı... Ortalık biraz “sadakat” tartışmasıyla doldu. Ancak, biz araştırmaya daha önce başlamıştık. Amacımız, bütün şirketlerin üze...

1 EKİM, 2002

Pazarlama

Hareketsiz Müşteriler Çoğalıyor

Kredi kartı, internet abonesi, cep telefonu sahibi, mağaza müşterisi ve diğerleri... Hepsinde benzer sorun var. İzlemeye alınan ya da kayıtlardaki müşterinin “pasif” davranışı. “Hareketsiz müşteri”...

1 EYLÜL, 2002

Pazarlama

Yeni Rakip Kazandırır

Ünlü pazarlama uzmanı Sergio Zyman, “Yeni rakipten korkmayın, pazarı büyütür” yorumunu yapıyor. Türkiye’deki gerçekler de bu yorumu doğruluyor... Su sektöründen GSM pazarına, yoğurttan beyaz eşyaya...

1 EYLÜL, 2002

Pazarlama

Yeni Lüks Rüzgarı

1950’lerde radyo lüks idi. Sonra buzdolabı, ardından çamaşır makinesi geldi. Bir dönem televizyon evlerin baş köşesine, statü sembolü olarak yerleşti. Bir anlamda her dönem kendi lüks konseptini ya...

1 EYLÜL, 2002

Pazarlama

Demokrasi Sendromu

Hiçbir şey eskisi gibi değil... Tıpkı ülke yönetiminde olduğu gibi... Bir zamanlar birkaç otomobil markası, tek bir TV kanalı, az sayıda gıda markası, bir elin parmakları kadar dergi, sınırlı sayıd...

1 AĞUSTOS, 2002

Pazarlama

ABD’nin 1 Numarasından Pazarlama Taktikleri

Dr. Roger Blackwell / Perakende Uzmanı   Roger Blackwell, ABD’nin önde gelen pazarlama otoritelerinden... Bu ülkede “Yılın Pazarlamacısı” seçildi. “Customers Rule”! (Kuralı Müşteri Koyar) a...

1 AĞUSTOS, 2002

Pazarlama

“Kişi Başına” Hesabının Gücü

Ekonomide rakamları okumak çok önemlidir... Büyüklüklere, tek bir açıdan bakıldığında, yanlış sonuçlara götürebilir, en azından hiçbir mesaj içermeyebilir. O nedenle sektörlerle ilgili tüketim anal...

1 AĞUSTOS, 2002

Pazarlama

Pazarlama Rönesansı

Regis McKenna, dünyanın önde gelen pazarlama gurularından... Yeni kitabı “Total Access” (Sınırsız Erişim) adlı kitabı ile Batı dünyasında büyük yankı uyandırdı. En büyük ilgiyi de, “Bugüne kadar bi...

1 TEMMUZ, 2002

Pazarlama

Bin 200 Dolara Bir Müşteri

Şirketler için “müşteri edinme” ve “müşteriyi tutma”, çok kritik iki faktör... Bunu başarmak için trilyonlar harcanıyor, özel stratejiler geliştiriliyor. Ancak, yeni müşterinin bedeli her sektör iç...

1 TEMMUZ, 2002

Pazarlama

Sektörlerin Marka Analizi

Don Schultz / Yönetim Uzmanı    Don Schultz, dünyanın önde gelen yönetim uzmanlarından... Entegre pazarlama iletişimi profesörü... Son dönemde “marka değeri” (brand value) üzerine çalı...

1 TEMMUZ, 2002

Pazarlama

Öylesine Tüketim

Hepimiz alışveriş, tüketim eğilimlerindeki değişimin farkındayız. Özellikle kartlı yaşamla birlikte... Ancak, ünlü demogrofi uzmanı Michael J. Weiss, daha iyi bir değerlendirmeye sahip. O, yaşanan ...

1 HAZİRAN, 2002

Pazarlama

Ustasından Satış Dersleri

Dr. Kerry Johnson / Satış Gurusu   Dr. Kerry Johnson, ABD’nin önde gelen satış gurularından... Bir işletme psikologu... Satış ve pazarlama danışmanlığı yapıyor.  “Paylaşılamayan konuşm...

1 HAZİRAN, 2002

Pazarlama

Sonradan Gelene Dikkat

Yönetim uzmanları ve sektörleri yakından tanıyanlar hep uyardılar. Bu konularda kitaplar da yazıldı. Ancak, iş dünyası tarihi benzer örneklerle dolu... “Ben liderim, kimse beni geçemez” yaklaşımınd...

1 HAZİRAN, 2002

Pazarlama

Müşterinin Aşk Analizi

Araştırmalar, artık müşteriyi sadece elde tutmanın yeterli olmadığını gösteriyor. Onları daha kârlı müşteri haline getirmek istiyorsanız, sadakat ve harcama seviyelerini tıpkı bir hafiye gibi yakın...

1 MAYIS, 2002

Pazarlama

Özel Günler Ekonomisi

Önceleri sadece, bayramlar vardı. Onu Anneler Günü’nün yükselişi izledi. Son yıllarda ise Sevgililer Günü ve Yılbaşı en çok önem verdiğimiz günler arasında yer alıyor. Özel günlerden bahsediyoruz. ...

1 MAYIS, 2002