Pazarlama

Pazarlama

“Sadık Müşteriler Daha Fazla Ödüyor”

Dave Stauffer / Yönetim Uzmanı Dave Stauffer, son dönemin öne çıkan yönetim uzmanlarından... Ünlü Harvard Business Review’da araştırmaları yayınlanıyor. Uzmanlık alanı müşteri odaklık ve müşteri ...

1 EYLÜL, 2001

Pazarlama

Güç Liderde

Yönetim uzmanı Adam Morgan, “Büyük Balığı Yutmak” adlı kitabında, sektöründe lider olan markanın gücüne dikkat çekiyor. Ona göre, lider marka, sadece sektörü yönlendirmekle kalmıyor, aynı zamanda h...

1 AĞUSTOS, 2001

Pazarlama

Biri Tüketiciyi Gözetleyecek!

Herkes TV’deki ünlü programı izlemiştir; “Biri Bizi Gözetliyor”... Dünya devi P&G’nin yeni başlattığı tüketici araştırması, bu yarışma gibi... Tüketici davranışlarını, evde, adeta canlı yayında...

1 AĞUSTOS, 2001

Pazarlama

Otomobilde İkinci Devrim

Joseph Coughlin / AgeLab Direktörü AgeLab Laboratuvarı, dünyaca ünlü MIT Üniversitesi bünyesinde faaliyet gösteriyor. Otomobildeki bilgi teknolojileri konusunda bir numara... Buradaki çok sayıda ...

1 TEMMUZ, 2001

Pazarlama

Kârlı Takip

Artık herkes biliyor; O klasik dönem sona erdi. Bir zamanlar her müşteri aynı kabul edilir, kitlesel üretim yapılırdı. Sonra segmentasyon analizi, müşteri tanımaya yönelik sistemler geliştirildi. A...

1 TEMMUZ, 2001

Pazarlama

Kompakt Rüzgarı

Aslında gelişme son yıllarda kendini göstermeye başlamıştı. Otomobilden beyaz eşyaya, konuttan temizlik ürünlerine, her sektörde “kompakt” ürün akımının etkileri hissediliyordu. Kaliteyi ve basitli...

1 TEMMUZ, 2001

Pazarlama

Kol Kola Pazarlama

Son dönemde pazarlamada yeni bir kavram öne çıkmaya başladı... “Fusion marketing” (Bileşkeli pazarlama) olarak tanımlamam bu yöntem, özellikle internet şirketleri tarafından tercih ediliyor. İşin ö...

1 TEMMUZ, 2001

Pazarlama

Özel İlgi Zamanı

Paul Lethbridge / Don Peppers Şirketi Avrupa'dan Sorumlu Genel Müdürü Şimdi herkesin işi daha zor. Ekonomi durgunluk yaşıyor, şirketler zor bir dönemden geçiyor. Müşteriler de her zamankinden dah...

1 HAZİRAN, 2001

Pazarlama

Pazarlamada ‘Ayılar’ Zamanı

Borsayla yakından ilgilenenler mutlaka bilir... Hisse senedi piyasasında bir “Ayı” (Bear) ve “Boğa” (Bull) faktörü vardır. Boğa yukarı trendi, yükseliş zamanlarını ifade eder. Ayılar ise düşüş zama...

1 MAYIS, 2001

Pazarlama

Tüketicinin Yeni Kimliği

Yeni tüketici, Avrupa’da ve Amerika’da hızla yayılan bir kavram. Türkiye’de ise yavaş yavaş gelişiyor. Yeni tüketici, kişiliğini yansıtan otantik ürünlerden hoşlanıyor. Çabuk karar değiştiriyor. Ma...

1 MART, 2001

Pazarlama

Kendin Marka Ol!

Chuck Pettis / Kişisel Marka Danışmanı “Personal branding” (Kişisel marka), son dönemde iş dünyasının yükselen konseptlerinden... İşadamı ve yöneticileri bir marka olarak görme anlayışına dayalı....

1 MART, 2001

Pazarlama

Müşterinin Geleceği

Glynn Read / Quadstone Pazarlama Direktörü Quadstone, müşteri davranışlarının analizi konusunda yazılım geliştirip, danışmanlık veren bir İngiliz şirketi. Geçtiğimiz günlerde Go4 Marketing’le işb...

1 MART, 2001

Pazarlama

Sadakat Azaldı Mı?

Son yıllarda tüketici marka ve ürün bombardımanı yaşıyor. Ardı ardına piyasaya verilen ürünlere, bir de internet faktörü eklendi. Değişen tüketici eğilimleriyle birleşince, bunlar marka sadakatini ...

1 ŞUBAT, 2001

Pazarlama

Etkilemenin 8 Özel Yolu

Faith Popcorn, ABD’nin en ünlü yönetim danışmanlarından... Son dönemde pazarlama konusundaki yaklaşımları, kadınlara yönelik çalışmalarıyla öne çıkıyor. “EVEolution-The Eight Truths of Marketing” (...

1 ŞUBAT, 2001

Pazarlama

Markanın Gerçek Gücü

Yeni ekonomi konseptiyle birlikte ekonominin işleyişi ve değerleri değişiyor. Eskiden bilançolarda yer alan maddi varlıklar yerini “entelektüel sermaye”, “marka değeri” gibi soyut değerler alıyor. ...

1 OCAK, 2001