Pazarlama

Pazarlama

Saklı Değer Gerçek Olsun

Mağazanıza her gün yüzlerce tüketici geliyor, müşterilerinizle çok iyi bir ilişkiniz var. Sektörünüze siz yön veriyor, tedarikçilerle müthiş bir ilişki kuruyorsunuz. Büyük bir marka gücüne ve araşt...

1 HAZİRAN, 2003

Pazarlama

Ürün Artıyor, Gelir Azalıyor

Aslında çok yeni bir gelişme değil. Ancak, son birkaç yıldır bütün dünyada, özellikle Batı’da tartışmaya başlandı. “Ürün yağmuru”nun, daha fazla yeni ürün piyasaya sunmanın şirketlere zarar verdiği...

1 MAYIS, 2003

Pazarlama

Bir Zamanlar Rekabet Ayıptı

Prof. Dr. Özer Ertuna / Boğaziçi Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Özer Ertuna, Boğaziçi Üniversitesi öğretim üyelerinden… Yıllardır iş dünyasının içinde… Şirketleri inceliyor, danışmanlık yap...

1 MAYIS, 2003

Pazarlama

Kotler’den Yarına Dersler

Philip Kotler’i hepimiz tanıyoruz. “Pazarlamanın efsane gurusu”, yeni kitabıyla iş dünyasının gündemine yerleşti. “Her Yöneticinin Bilmesi Gereken 80 Kavram: A’dan Z’ye Pazarlama Bakışı” adlı bu ki...

1 MAYIS, 2003

Pazarlama

Yeni Yüzyılda Pazarlama

Seth Godin / "Permission Marketing" Yaklaşımının Yaratıcısı Seth Godin, “Permission Marketing” (İzine Dayalı Pazarlama) yaklaşımının yaratıcısı… Aynı adlı kitabı best seller oldu, bütün dünyada b...

1 NİSAN, 2003

Pazarlama

Markanın Yeni Tanımı

Don Schultz / Pazarlama Gurusu    Ünlü pazarlama gurusu Don Schultz, 21’inci yüzyılda markanın, marka yönetiminin öneminin artacağını söylüyor. Ancak, ona göre, yeni dönemde markanın tan...

1 NİSAN, 2003

Pazarlama

Yeni Dönemin Gerçekleri

Değişimi bazen zamanında okumak zordur. Ünlü guru Richard Pascale, “ Çevremizde çok büyük değişimler yaşıyoruz. Ben böyle bir ortamda uzun süreli dengede kalan organizasyonların büyük sorularla kar...

1 NİSAN, 2003

Pazarlama

Birleşmelerin Anlamı Yok

Jack Trout / Trout&Partners Danışmanlık Şirketi Kurucusu    Jack Trout, pazarlama konusunda önemli bir isim. Trout&Partners Danışmanlık şirketinin kurucusu. Onu ön plana çıkaran ise fark...

1 NİSAN, 2003

Pazarlama

Şirketlere Hocadan Not

Prof. Dr. Kemal Kurtuluş / İ. Ü. İşletme Fakültesi Öğretim Üyesi    Prof. Dr. Kemal Kurtuluş, İ. Ü. İşletme Fakültesi öğretim üyesi… Pazarlama konusunda uzman. Özellikle konumlandırma ü...

1 NİSAN, 2003

Pazarlama

Hedefteki “Etkin” Grup

Rakamlar ve yapılan çalışmalar onların gücünü açıkça ortaya koyuyor… Her ülkede örnekleri var. ABD’de yapılan çalışmalar, “Influentials” (Etkililer) grubunun, gıdadan sinemaya, otomobilden dışarıda...

1 MART, 2003

Pazarlama

Benetton’un “SS” Stratejisi

Luciano Benetton Benetton / Şirket Kurucusu    Benetton, modada bir dünya devi… İtalyan şirketini farklı kılan yönü, yürüttüğü reklam kampanyaları ve uyguladığı “Sosyal sorumluluk” (SS) ...

1 MART, 2003

Pazarlama

En Değerliye Özel Takip

Bir yönetim uzmanı konuyu çok iyi özetliyor: “Müşteri kraldır, ancak bazıları daha büyük kraldır”… Gerçekten de şirketler için her müşterinin ayrı bir önemi var. Hepsini memnun etmek, onları “sadık...

1 MART, 2003

Pazarlama

Yeni Talep Stratejisi

“Önce fabrikayı kuralım, sonra kime müşteri buluruz” anlayışı, 1970’lerde kaldı. Son 10 yılda şirketler müşteri isteklerini, talebin gücünü keşfetti. Son yıllarda ise işin içine müşteri iyice girdi...

1 ŞUBAT, 2003

Pazarlama

Müşteri Peşinde

Gerçi “Müşteri velinimetimizdir” anlayışı yıllardır var... Ancak, müşteri yönetimi, son yılların yaklaşımı... Üstelik sadece edinmek değil, yönetmek... Dünyada yükselen bu trend, son 3 yıldır Türki...

1 OCAK, 2003

Pazarlama

Kadın Pazarında Başarının Sırrı

Martha Barletta / TrendSight Group Başkanı    Martha Barletta, şu sıralarda ABD’de popüler bir danışman... Fortune 500’deki şirketlere danışmanlık veriyor, kadına pazarlama konusunda ara...

1 OCAK, 2003