Mağazanıza her gün yüzlerce tüketici geliyor, müşterilerinizle çok iyi bir ilişkiniz var. Sektörünüze siz yön veriyor, tedarikçilerle müthiş bir ilişki kuruyorsunuz. Büyük bir marka gücüne ve araşt...
Aslında çok yeni bir gelişme değil. Ancak, son birkaç yıldır bütün dünyada, özellikle Batı’da tartışmaya başlandı. “Ürün yağmuru”nun, daha fazla yeni ürün piyasaya sunmanın şirketlere zarar verdiği...
Prof. Dr. Özer Ertuna / Boğaziçi Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Özer Ertuna, Boğaziçi Üniversitesi öğretim üyelerinden… Yıllardır iş dünyasının içinde… Şirketleri inceliyor, danışmanlık yap...
Philip Kotler’i hepimiz tanıyoruz. “Pazarlamanın efsane gurusu”, yeni kitabıyla iş dünyasının gündemine yerleşti. “Her Yöneticinin Bilmesi Gereken 80 Kavram: A’dan Z’ye Pazarlama Bakışı” adlı bu ki...
Seth Godin / "Permission Marketing" Yaklaşımının Yaratıcısı Seth Godin, “Permission Marketing” (İzine Dayalı Pazarlama) yaklaşımının yaratıcısı… Aynı adlı kitabı best seller oldu, bütün dünyada b...
Don Schultz / Pazarlama Gurusu Ünlü pazarlama gurusu Don Schultz, 21’inci yüzyılda markanın, marka yönetiminin öneminin artacağını söylüyor. Ancak, ona göre, yeni dönemde markanın tan...
Değişimi bazen zamanında okumak zordur. Ünlü guru Richard Pascale, “ Çevremizde çok büyük değişimler yaşıyoruz. Ben böyle bir ortamda uzun süreli dengede kalan organizasyonların büyük sorularla kar...
Jack Trout / Trout&Partners Danışmanlık Şirketi Kurucusu Jack Trout, pazarlama konusunda önemli bir isim. Trout&Partners Danışmanlık şirketinin kurucusu. Onu ön plana çıkaran ise fark...
Prof. Dr. Kemal Kurtuluş / İ. Ü. İşletme Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Kemal Kurtuluş, İ. Ü. İşletme Fakültesi öğretim üyesi… Pazarlama konusunda uzman. Özellikle konumlandırma ü...
Rakamlar ve yapılan çalışmalar onların gücünü açıkça ortaya koyuyor… Her ülkede örnekleri var. ABD’de yapılan çalışmalar, “Influentials” (Etkililer) grubunun, gıdadan sinemaya, otomobilden dışarıda...
Luciano Benetton Benetton / Şirket Kurucusu Benetton, modada bir dünya devi… İtalyan şirketini farklı kılan yönü, yürüttüğü reklam kampanyaları ve uyguladığı “Sosyal sorumluluk” (SS) ...
Bir yönetim uzmanı konuyu çok iyi özetliyor: “Müşteri kraldır, ancak bazıları daha büyük kraldır”… Gerçekten de şirketler için her müşterinin ayrı bir önemi var. Hepsini memnun etmek, onları “sadık...
“Önce fabrikayı kuralım, sonra kime müşteri buluruz” anlayışı, 1970’lerde kaldı. Son 10 yılda şirketler müşteri isteklerini, talebin gücünü keşfetti. Son yıllarda ise işin içine müşteri iyice girdi...
Gerçi “Müşteri velinimetimizdir” anlayışı yıllardır var... Ancak, müşteri yönetimi, son yılların yaklaşımı... Üstelik sadece edinmek değil, yönetmek... Dünyada yükselen bu trend, son 3 yıldır Türki...
Martha Barletta / TrendSight Group Başkanı Martha Barletta, şu sıralarda ABD’de popüler bir danışman... Fortune 500’deki şirketlere danışmanlık veriyor, kadına pazarlama konusunda ara...