YÖNETİM

Liderlik

PATRONUN YARIN PLANI

Kurucu patronlar, genelde hem en ciddi zorlukları hem en büyük başarıyı tadan nesil oluyor. Hayalleriyle, riskleriyle ve emekleriyle bir şirketi yoktan var ediyorlar. Peki aradan yıllar geçip de bu emaneti devretme vakti gelince neler yaşanacak? İkinci ve üçüncü kuşak, bu yükün altına girmek için yeterince hazır olacak mı? Bu önemli soru, aslında birçok patronun kafasını meşgul ediyor. O yüzden pek çok işadamı, bu kritik dönemece gelindiğinde patinaj yapmamak için kendi yol haritasını .imdiden çiziyor. İşte Hamdi Akın’dan Nihat Özdemir’e, Süleyman Orakçıoğlu’ndan Yalçın Ayaydın’a kadar patronların gelecek hazırlığı…

31 MART, 2015

İnsan kaynakları

SOSYAL YÜKSELİŞ

Capital’in 156 şirketin üst düzey İK yöneticilerinin katılımıyla gerçekleştirdiği anket, önemli veriler ortaya koyuyor. Anket sonuçlarına göre şirketlerin günümüzde en çok tercih ettiği işe alım kanalı, yüzde 42 ile iş-kariyer siteleri. Onu, son yıllarda popülaritesi giderek artan LinkedIn gibi profesyonel sosyal ağlar izliyor. Üçüncü sırada ise yüzde 17 ile geleneksel diyebileceğimiz “tanıdık / referans” yöntemi geliyor. Uzmanlara göre önümüzdeki 10 yılda bu sıralama değişecek. Teknolojik gelişmeler ve Y kuşağının etkisiyle ilk sıraya sosyal ağlar oturacak.

20 MART, 2015

Liderlik

1 numaralı prensibim

İş dünyasının duayen isimleri, başarılarını yıllardır ödün vermedikleri prensiplerine borçlu. Her birinin 1 numaralı prensibi ise farklı… Kimi dürüstlüğü, kimi adaleti, kimi ise insana değer vermeyi iş hayatındaki prensipleri arasında ilk sıraya koyuyor. Disiplinden ve ekip çalışmasından vazgeçmeyenler de az değil. Duayen patronlara ve Türkiye’nin önde gelen CEO’larına hayatlarındaki en önemli prensibi sorduk…

19 MART, 2015

İnsan kaynakları

En verimli SAATLER!

Kimisi için sabahın erken saati, kimisi için ise herkesin ortalıktan yok olduğu gece saatleri… Aslında günün en verimli saati her CEO’ya göre değişiyor. Verimli saatler farklılık içerse de bu zaman diliminde CEO’ların aldığı kararlar ve aksiyonlar genelde aynı… Hemen hemen tüm CEO’lar yaratıcılıklarının bu saatlerde ortaya çıktığı görüşünde hemfikir. En önemli konuları bu zaman diliminde gözden geçirdiklerine, haftalık ve aylık planlarını bu saatlerde yaptıklarına değiniyorlar. Pek çoğu, şirketin kaderini belirleyecek kararları bu verimli saatlerde aldığını itiraf ediyor.

3 MART, 2015

İnsan kaynakları

YEDEKLER GELİYOR!

Büyük şirketlerde yetenek havuzları, yedek kulübesine döndü. Şirketlerin mevcut yöneticileri kadar yedek yöneticileri de bulunuyor. Birçok şirkette kritik pozisyonlar ve tüm yönetim kademesi yedekleniyor. L’oreal gibi tüm çalışanları yedekleyenler de var. Yurtdışında yedekleme konusunda ödül kazanan Enerjisa ise tüm beyaz yakalı çalışanlarını yedekliyor. Kurallar ve süreçler değişse de yedekleme artık kesinlikle şirketlerin üzerinde dikkatle durduğu en kritik konuların başında geliyor.

2 MART, 2015

Yeni trendler

Devlette dijitalleşme

Cem Dilmegani, Bengi Korkmaz ve Martin Lundqvist Dijitalleşmeyi tam anlamıyla hayata geçirmenin hiç kuşkusuz çok büyük bir getirisi var. Ancak devletin bu getirilere sahip olması için e-devlet projelerinde beklentilerin karşılanmasını engelleyen faktörlerin üstesinden gelmesi önemli...

2 MART, 2015

Yeni trendler

Liderliğin şifrelerini çözme: Gerçekten önemli olanlar neler?

Claudio Feser, Fernanda Mayol ve Ramesh Srinivasan Yeni bir araştırma etkili liderler geliştirmenin sırrının dört davranış tarzını cesaretlendirmekte yattığını gösteriyor. Liderliğin şifrelerini çözme: Gerçekten önemli olanlar neler?

2 MART, 2015

Yeni trendler

Şirketler sosyal araçlarla nasıl dönüşüyor?

Müşteriyle yüzleşilen süreçlerde sosyal medya ve teknolojilerin etkisi şimdiden olağanüstü bir hal almış durumda. Anketimize göre bu gibi araçların benimsenmesi hızlı bir seyir izliyor. Yine de şirketlerin ölçmek ve ardından bu teknolojilerin sosyal getirilerinden faydalanabilmek için daha fazlasını yapması gerekiyor.

2 MART, 2015

Liderlik

"SOSYAL MİMAR TİPİ LİDER YÜKSELECEK"

GARY HAMEL, fikirleriyle yönetim dünyasını derinden etkileyen bir isim. Dünyanın yeni bir dönemden geçtiğini düşünen Hamel, tüketicinin güçlenmesi, küresel rekabetçilik ve yaratıcı ekonomiye geçiş olmak üzere üç trendin şekillendirici olduğunu düşünüyor. “Oyunu değiştiren fikirlere ihtiyaç var” diyen Hamel, yeni dönemin liderlerinin general değil, sosyal mimar olması gerektiğine inanıyor. Gelişmekte olan ülkelerin şirketlerine ise “Artık doğduğunuz ülke sizin kaderiniz değil” diyen yönetim gurusu, “Çok iyi bir fikriniz varsa mutlaka finansman bulursunuz” diye tavsiyede bulunuyor.

12 ŞUBAT, 2015

Liderlik

KARDEŞ PAYI MÜMKÜN MÜ?

Aile şirketlerinde özellikle kardeşlerin yönetimdeki başarısının sırrı uyumda gizli… Uzmanlara göre en doğru görev dağılımını yapan ve birbirinin yetki alanına girmeden, egolarını devre dışı bırakan kardeş yöneticiler, şirketlerinin daha uzun ömürlü olmasını sağlıyor. Peki Türkiye’de kardeşler bunu nasıl başarıyor? Aile üyeleri görev paylaşımını nasıl yapıyor? Çatışmadan nasıl kaçınıyorlar? Aslında bu konuda her bir ailenin kendi kuralları devreye giriyor. Bazıları geleneklere bazıları aile anayasasına göre hareket ediyor.

12 ŞUBAT, 2015

Pazarlama

Sosyal inovasyon herkesin görevi

Sosyal inovasyon Merkezi Başkanı Suat Özçağdaş ile sosyal inovasyonu, nasıl bir değer yarattığını ve Türkiye’de neler yaptıklarını konuştuk.

16 KASIM, 2014

Pazarlama

Yazılım üssüne dönüşeceğiz

Huawei Türkiye Genel Müdürü Zhao Gang, şirketin inovasyon gücünü, Türkiye’nin bu alandaki potansiyelini ve önümüzdeki dönemde Huawei’nin büyümesinde oynayacağı rolü anlattı.

16 KASIM, 2014

Pazarlama

Bir eczanenin inovatif dönüşümü

Walgreens, bir yüzyılı aşkın bir süredir izlediği iş modelini değiştirerek inovatif dönüşüm alanında ön plana çıkan şirketlerden biri...

16 KASIM, 2014

Pazarlama

Mühendislik ihraç ediyoruz

Türkiye Teknoloji Merkezi Genel Müdürü Aybike Molbay’la GE’nin Türkiye’deki AR-GE faaliyetlerini ve üzerinde çalıştıkları yeni teknolojileri konuştuk.

16 KASIM, 2014

Pazarlama

Yeni üründe başarı oranımızı katladık

1940’lı yıllardan beri Türkiye’nin en yenilikçi şirketlerinden biri olan Ülker’in inovasyon stratejisini Ali Ülker anlattı.

16 KASIM, 2014