Çeşitlilik ne getirdi

Kurumsal Sosyal Sorumluluk Araştırmamızın sonuçları...

18.03.2016 16:26:530
Paylaş Tweet Paylaş
Çeşitlilik ne getirdi
Capital’in GfK Türkiye ile birlikte hazırladığı “Kurumsal Sosyal Sorumluluk Liderleri” araştırmasında hem iş dünyası temsilcilerinin hem halkın KSS alanında en başarılı bulduğu şirketleri sıralıyoruz. Her iki listede 2015’ten 2016’ya ilk 2 şirket yerini korudu. İş dünyasının KSS’de en başarılı bulduğu ilk 2 şirket sırasıyla Koç Holding ve Turkcell iken halkın en beğendiği ilk 2 şirket Sabancı Holding ve Koç Holding oldu. İş dünyasının seçiminde Eczacıbaşı Topluluğu, Sabancı Holding ve Yıldız Holding de ilk 5’teki yerlerini korudu. Halkın seçtiği KSS liderleri arasında ise en büyük sıçramayı geçen yıl 19’uncu sırada yer alırken 2016’da 5’inciliğe yükselen İş Bankası gerçekleştirdi. Yine Hürriyet, geçen yıl halkın seçimi arasında yer almıyorken bu yıl listeye 9’uncu sıradan girdi. Intel, Abdi İbrahim ve Akbank da geçen yılın aksine halkın KSS alanında en başarılı bulduğu ilk 20 şirket arasında yer buldu. Garanti Bankası da iş dünyası listesinde 5 basamak sıçradı ve 9’uncu sırada yer aldı. Garanti Bankası Genel Müdürü Fuat Erbil, her yıl yaklaşık 600 bin kişiye değer yaratmaya çalıştıklarını belirtiyor ekliyor: “Spor ve basketbol, Garanti Bankası’nın uzun soluklu destek verdiği alanların başında geliyor. 2002 yılından itibaren Türkiye Basketbol Federasyonu’nun (TBF) işbirliğiyle 12 Dev Adam Basketbol Okulları’nı (12 DABO) desteklemeye başladık. 12 DABO organizasyonunda bugüne kadar 75 merkezde toplamda 55 bin öğrenciye basketbol eğitimi verildi” diyor.
TOPLUMSAL FAYDA GÖZETİLDİ Türkiye’deki projeler genellikle çevre, eğitim, sağlık, spor, kültür ve sanat gibi alanlarda yoğunlaşırken toplumun talep ettiği ihtiyaçlardan yola çıkılıyor. Yeditepe Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Elif Yolbulan Okan, “Uzun vadeli, şirket tarafından içselleştirilmiş ve stratejik olarak iyi planlanmış projeler bilimsel olduğu kadar insana dokunan adımlardan oluşmalı” diyor. Türkiye’nin KSS konusunda halk nezdinde en başarılı bulunan projelerine baktığımızda Doğan Gazetecilik’in Baba Beni Okula Gönder ve Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği’nin Plastik Kapak Projesi en başarılı iki proje olarak zirvedeki yerlerini 2016’da da korudular. Birinde eğitim almasının önüne engeller konan kız çocukların diğerinde ise fiziksel engellilerin toplumsal yaşama katılmasına olanak sağlama gibi yüce iki amaca hizmet ediliyor. En başarılı KSS projeleri arasında Garanti Bankası’nın “12 Dev Adam Basketbol Okulları” projesi 2016’da önemli bir çıkış yaparak 3’üncü oldu. Yine Hürriyet Gazetesi’nin “Aile İçi Şiddete Son” projesi de geçen yıla göre yükseliş kaydetti ve 4’üncü sırada yer aldı. Geçen yıl listede yer almayıp da bu yıl en başarılı projeler arasında yer alan projelerse şöyle: Carrefoursa’nın “Engelsiz Hayat” ve “Temiz Çevre” projeleri, İş Bankası’nın “Karneni Göster Kitabını Al” projesi, TİKAV’ın “Annem ve Ben” projesi, Boyner Holding’in “Nar Taneleri” projesi.~SORUMLU LİDERLER
2016 yılında halkın seçiminde sorumlu liderler sıralamasında ilk 3 lider değişmedi. Yine Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı halkın en sorumlu gördüğü lider oldu. Onu kısa süre önce kaybettiğimiz merhum Mustafa Koç izlerken 3’üncü sırada yine Koç Holding Şeref Başkanı Rahmi Koç yer aldı. Bülent Eczacıbaşı ve Oya Eczacıbaşı da en sorumlu liderler arasında hem halk listesinde hem iş dünyası listesinde yer alıyor. Bu iki liderin öncülüğünde Eczacıbaşı Topluluğu kültür- sanat, eğitim, bilim ve spor alanlarında milyonlarca kişiye ulaşıyor. Gruptan yapılan açıklamada “Eczacıbaşı Hijyen Projesi”nin 2007-2015 yılları arasında 29 ilde yaklaşık 17 bin 200 öğrencisi bulunan 36 okulda yürütüldüğüne dikkat çekiliyor. Yetkililer, 2020 yılına kadar 60 okula ulaşılmasının hedeflendiğini belirtiyor.
DEV YATIRIMLAR ÇEŞİTLENİYOR
KSS konusunda öncü şirketlerin bu alandaki yatırımları milyonlarca insanın hayatını etkiledi. Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, “Özellikle eğitim, kadın, aile, teknoloji ve engelliler önceliklerimiz arasında” diyor. 21 yıl boyunca KSS alanında yaklaşık 650 milyon TL yatırım yaptıklarını belirten Terzioğlu, şöyle anlatıyor: “’Kardelenler’le 15 yılda 30 bini aşkın kız öğrenciye 100 bin eğitim bursu verdik. ‘Engelsiz Eğitim” projemizle 2 yılda 10 bin öğrenciye ulaşmayı hedefliyoruz. ‘Geleceği Yazanlar’ projesiyle 2 yıl içinde 10 bin kişiye dokunduk. ‘Ekonomiye Kadın Gücü’ projemizle 69 ilde 70 bini aşkın girişimci kadına ulaştık.” Doğuş Grubu son 10 yılda KSS, sponsorluk ve bağış faaliyetlerine dev bir bütçe ayırdı. Doğuş Grubu CEO’su Hüsnü Akhan, bu bütçenin 810 milyon TL’ye ulaştığını söylüyor ve şöyle detaylandırıyor: “Yatırımlarımız ağırlıklı olarak çevre, eğitim, sağlık, güvenlik, spor, kültürsanat, kadın ve çocuk gelişimi ile sosyal vatandaşlık alanlarında gerçekleştirildi. Sayısız projeyle milyonlarca insana eriştik, yüzbinlerce insanın da doğrudan hayatına dokunduk ve değer kattık. Önümüzdeki yıllarda da KSS bütçemizi yüzde 40 oranında artıracağız.” Vodafone Türkiye CEO’su Gökhan Öğüt, dünya genelindeki 27 Vodafone Vakfı’ndan biri olan Türkiye Vodafone Vakfı çatısı altında KSS çalışmalarını sürdürdüklerini belirtiyor. Öğüt, 2007’den bugüne 3 milyonu aşkın kişinin hayatına dokunduklarını ve 27 milyon TL sosyal yatırım yaptıklarını açıklıyor. Şiddete maruz kaldığı anlarda kadınların, kolluk kuvvetlerine ya da yakınlarına kolaylıkla haber vermesini sağlayan “Vodafone Kırmızı Işık” uygulaması ile Cannes Lions 2015’te Grand Prix’yi  aldıklarına dikkat çeken Öğüt, “En büyük hayalimiz, bu uygulamaya ihtiyaç kalmayan bir Türkiye” diyor. Anadolu Grubu tarafından kurulan Anadolu Vakfı, kurulduğundan bu yana 100 milyon TL’nin üzerinde bir sosyal yatırımla 36 yılda 50’nin üzerinde kalıcı eser yaptı ve ilgili kurumlara devretti. Anadolu Vakfı bünyesinde eğitim ve sağlık alanlarına odaklı onlarca proje yürütülüyor. Anadolu Efes ise toplumsal sorumluluk anlayışıyla tarım ve turizm alanlarında sürdürülebilir modeller yaratarak yerel kalkınmaya destek olmanın yanı sıra spor, sinema ve tiyatro alanlarında sosyal sorumluluk projeleri yapıyor.~SPORA VE SANATA YATIRIM
Yaşar Holding, spora ve sanata katkılarıyla anılan bir grup. Yaşar Holding İcra Başkanı Dr. Mehmet Aktaş, “Son 10 yılda KSS için yaklaşık 150 milyon TL’lik harcama yaptık” diyor. 18 yılda Pınar KSK Basketbol şubesiyle birlikte altyapıda ve spor okullarında yaklaşık 25 bin çocuğa spor yapma fırsatı sağladıklarını söyleyen Aktaş, “10 yılda 1.200 lisanslı sporcunun profesyonel lige geçmesine destek olduk” diye anlatıyor. Yıldız Holding global şirketlerinden Pladis’in bölge CEO’su Mehmet Tütüncü, tüm KSS çalışmalarını, ‘çocuk ve mutluluk’ ana fikri üzerine kurduklarını söylüyor. Tütüncü, “Projelerimize 9 yılda 39 milyon TL bütçe ayırdık. TFF-Ülker Futbol Köyleri’yle birlikte 9 yılda, 35 ilde 65 futbol köyü düzenledik. TFF-Ülker Futbol Köyleri’ne katılan 36 erkek, 44 kız çocuğumuz milli takımlara seçildi.
Ülker Çocuk Sanat Atölyesi ise 4 yılda 13 bin çocuğu sanatla buluşturdu” diye anlatıyor. Eti, bugüne kadar eğitim, kültür sanat ve çevre konularını öncelikli alanlar olarak belirledi. Yeni odak alanları belirlemede araştırma sonuçlarından faydalanan şirket, 2014 yılında odağına “hareket”i alarak Aktif Yaşam Derneği ile birlikte “Sarı Bisiklet” projesini hayata geçirdi. Eti, bu projeyle 15 milyon aileye dokunmayı amaçlıyor.
10 YILDA BÜYÜK KAZANIMLAR
KSS konusunda öncü ve liderlik eden şirketler son 10 yılda büyük kazanımlar elde etti. Zorlu Holding CEO’su Ömer Yüngül ise KSS anlayışlarında derinleşme ve stratejikdevam ediyor: “İşlerimizi, toplumun sorunlarını çözen bir yapıya dönüştürme stratejisi ile ilerliyoruz. Mehmet Zorlu Vakfı (MZV) aracılığıyla her yıl ortalama 1.700 üniversite ve lise öğrencisine karşılıksız burs veriyoruz. Burslarla 15 bine yakın öğrenciye dokunduk. MZV, 16 yılda 10 okul inşa etti. Zorlu Çocuk Tiyatrosu aracılığıyla 2003 yılından bugüne kadar 600 bini aşkın çocuğa tiyatroyla ulaştık.” Opet Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi Nurten Öztürk, kazandıkları her kuruşu, ülkenin yararlanabileceği projelerde kullandıklarını ifade ediyor. Öztürk hedeflerini şöyle açıklıyor: “Son yıllarda yaşanan mülteci akını, kitlesel göçler ve yarattığı, yaratacağı problemlere çözüm arayışlarımız daha büyük ölçekte projelerin bir an önce bir dönüşüm yaşadıklarını söylüyor. Yüngül şöyle devam ediyor: “İşlerimizi, toplumun sorunlarını çözen bir yapıya dönüştürme stratejisi ile ilerliyoruz. Mehmet Zorlu Vakfı (MZV) aracılığıyla her yıl ortalama 1.700 üniversite ve lise öğrencisine karşılıksız burs veriyoruz. Burslarla 15 bine yakın öğrenciye dokunduk. MZV, 16 yılda 10 okul inşa etti. Zorlu Çocuk Tiyatrosu aracılığıyla 2003 yılından bugüne kadar 600 bini aşkın çocuğa tiyatroyla ulaştık.” Opet Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi Nurten Öztürk, kazandıkları her kuruşu, ülkenin yararlanabileceği projelerde kullandıklarını ifade ediyor. Öztürk hedeflerini şöyle açıklıyor: “Son yıllarda yaşanan mülteci akını, kitlesel göçler ve yarattığı, yaratacağı problemlere çözüm arayışlarımız daha büyük ölçekte projelerin bir an önce başlatılması gerektiğini düşündürüyor. Adeta bir sosyal sorumluluk kurumu gibi çalışıyoruz. Beş büyük KSS projemizle 20 milyondan fazla kişinin hayatına birebir dokunduk.” ~YENİ ALANLARA GİRİYORLAR
Borusan Holding CEO’su Agah Uğur, son yıllarda eğitim, kültür ve sanat alanlarındaki yatırımlarına kadının güçlendirilmesi, kadın ve erkek arasında fırsat eşitliği sağlanması konularını da eklediklerini söylüyor. Uğur, “Annemin İşi Benim Geleceğim” projesi kapsamındaki çalışmalarını şöyle anlatıyor: “On farklı ilde yer alan 10 OSB’de 0-6 yaş grubundaki çocuklara yönelik Borusan Neşe Fabrikası adını verdiğimiz kreş ve gündüz bakım evleri açmaya başladık. Birleşmiş Milletler tarafından örnek olarak seçilen projemiz uluslararası çapta da beğeni topluyor.” Akbank ise özellikle kültür sanat alanındaki yatırımlarıyla fark yaratanlar arasında. Akbank CEO’su Hakan Binbaşgil, sadece kültür sanata yatırımla kalmadıklarını belirtiyor. Binbaşgil, eğitim, girişimcilik ve kültür sanat alanlarında KSS projeleri yapmaya devam edeceklerinin altını çiziyor. Binbaşgil aldıkları sonuçları şöyle ifade ediyor: “Akbank Çocuk Tiyatrosu, 43 yılı geride bıraktı, yüzbinlerce çocuğa ulaştı. 22 yıldır hayatımızda olan Akbank Sanat, yılda 700’ün üzerinde sergi, söyleşi, konferans, film gösterimi ve konsere imza atıyor. 26 yılda Akbank Caz Festivali’yle 300 bin kişiye cazın coşkusunu ulaştırdık. Kısa Film Festivalimiz, üniversite gösterimleriyle birlikte 115 bin izleyiciye ulaştı.” Migros Genel Müdürü Özgür Tort, başarılı bir sosyal sorumluluk projesi için projenin toplumsal etkisinin büyüklüğü, mekanizması ve sürekliliğinin önem kazandığını söylüyor. Tort, açıklamasını şöyle sürdürüyor: “İklim değişikliğinin önlenmesi, biyo çeşitliliğin korunması, doğal kaynakların verimli kullanımı, toplumsal gelişim konularında sorumlu bir duruş sergiliyor ve tüm çalışmalarımızı sürdürülebilirlik ilkesi ışığında şekillendiriyoruz.”
ÇOK İDDİALI HEDEFLER
KSS konusunda başarılı pek çok şirket iddialı hedeflerle gelecekte de KSS alanında varlıklarını sürdürmek niyetinde. Bunlardan biri de P&G. P&G Türkiye ve Kafkasya Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu, 2020 yılına kadar sosyal programları sayesinde dünyada 50 milyon kişinin hayatını değiştirmek ve saatte 1 kişinin hayatını kurtarmayı hedeflediklerini söylüyor. Turnaoğlu, “P&G Türkiye olarak sadece geçen yıl 3,5 milyon insana ulaşmayı başardık. Son projemiz ‘Olimpik Anneler’le çocukların sporla büyümesini amaçlıyoruz. 8,3 milyon anneye ulaştık” diye anlatıyor. Yapı Kredi CEO’su Faik Açıkalın, 71 yıldır kültür sanat çalışmalarından, eğitim ve çevreye kadar birçok alanda proje yürüttüklerinin altını çiziyor. Açıkalın, önümüzdeki dönemde de kültür sanat alanındaki varlıklarını aynı disiplinle sürdüreceklerini belirtiyor ve devam ediyor: “Eğitim, çevre ve doğal kaynakları korumak da uzun soluklu desteğimizi sürdürmeye kararlı olduğumuz ana faaliyet alanlarımızın başında geliyor.”

TÜRKİYE'NİN SABANCISI'YIZ
ZAFER KURTUL / SABANCI HOLDİNG CEO’SU
TEMEL ÖNCELİĞİMİZ 

Sabancı Topluluğu olarak tüm faaliyetlerimizde, ‘Türkiye’nin Sabancı’sı felsefesiyle ve sosyal sorumluluk bilinciyle hareket ediyoruz. Bu yönetim anlayışımızın temel ve değişmez unsurlarından biri. Ticari işlerimizin yanında içinde bulunduğumuz topluma ve çevremize sosyal sorumluluk faaliyetlerimizle katkıda bulunmak temel önceliklerimizden. 
GÜVEN DUYULAN MARKA 
Eğitimden kültür sanata ve spora kadar uzanan geniş bir yelpazede hayata geçirdiğimiz tüm projelerle insanlarımızın hayatına dokunmayı, toplumumuza değer yaratmayı hedefliyoruz. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Şampiyonları Araştırması da gösteriyor ki Sabancı, Türkiye’nin en itibarlı ve güven duyulan markalarının başında geliyor. Bu güvenin temelinde topluluğumuzun tüm kademelerine yayılan ve bütün çalışanlarımızca sahiplenilen sosyal sorumluluk bilinci yatıyor. 
42 YILDIR ÇALIŞIYORUZ 
1974 yılında kurulan Sabancı Vakfı’mızla 42 yıldır yürüttüğümüz çalışmalarımızın etkilerini bugün Türkiye’nin dört bir yanında görüyoruz. Vakıf kuruluşundan bu yana geçen sürede, Türkiye geneline dağılmış 78 yerleşim merkezinde okullar, öğrenci yurtları, öğretmen evleri, sağlık kurumları, spor tesisleri, kültür merkezleri ve sosyal tesisler yaptırarak 120’den fazla kalıcı eser meydana getirdi. Bugüne kadar 42 bin 500’den fazla gence burs veren Sabancı Vakfı gençlerin eğitim süreçlerinde de onların yanında oldu. Kadınlar, gençler ve engellilere eşit fırsatların yaratılması da her zaman ilgi alanımızda.~KADINDAN VE ÇOCUKTAN YANA TARAFIZ
VUSLAT DOĞAN SABANCI / HÜRRİYET GAZETESİ YÖNETİM KURULU BAŞKANI
AİLE İÇİ ŞİDDETE ÖZEL İLGİ

Hürriyet dünyada medya kuruluşları içinde sosyal sorumluluk konularına yatırım yapan ve yayıncılığıyla bu anlamda fark yaratan ender şirketlerden biri. Kadın ve insan hakları konusu en hassas olduğumuz sosyal sorumluluk konusu. “Aile İçi Şiddete Son!” kampanyasında 12’nci yıla girdik. Hürriyet sorunla derinlemesine ilgilenen ilk medya kuruluşu, hatta ilk şirket.
FARKINDALIĞA DEV KATKI
Bugün farkındalığın bu derece yüksek olmasında yaptığımız çalışmaların büyük etkisi var. Aile içi şiddetin varlığının kabul edilmesi, bunun tabu olmaktan çıkması, konuşulmaya başlanması, çözüm yollarının araştırılması ve hayata geçirilmesinde yaptığımız yayınların, konferansların, eğitimlerin, konser/ CD çalışmalarının, kamu spotlarının, reklam filmlerinin, 8 yıl işlettiğimiz Türkiye’nin ilk ve tek 7x24 Acil Yardım Hattı’nın büyük katkısı oldu.  
DEV BÜTÇE
Hürriyet, uzun süredir bağımsız haberciliğinde ‘kadın ve çocuktan taraf’ olduğunu açıkça ifade ediyor. Son 10 yılda, ağırlıklı olarak Aile İçi Şiddete Son Kampanyası, Acil Yardım Hattı, Hürriyet Treni, Haklı Kadın Platformu, Hürriyet Evleri, Geri Dönüşüm, kültür sanata destek ve kadınlarla ilgili diğer projelerimize yaklaşık 14 milyon TL bütçe ayırmışız. Yine aynı dönemde kadın hakları, aile içi şiddet, kadın cinayeti, eşitlik, kadının güçlendirilmesi gibi konularda 15 bine yakın haber yaptık.
YENİ SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ İÇİN
 Suriyeli mülteciler ve yaşadıkları problemleri çok önemsiyoruz, bu konuda neler yapabileceğimize dair çalışmalarımız sürüyor. Önemli gördüğümüz bir başka sorun alanı da sosyal kutuplaşma. Bunun çözümüne dair de çalışıyoruz.

HER KIZIMIZIN OKULA KAYDETTİRİLMESİ HEDEFİNE ULAŞILDI
HANZADE DOĞAN BOYNER AYDIN DOĞAN VAKFI BAŞKANI
ÇIĞ GİBİ BÜYÜDÜ
 
“Baba Beni Okula Gönder” projesi, 10 yıl önce Doğan Grubu bünyesinde bir hayal olarak ortaya çıktı. Yıllar içinde tüm Türkiye tarafından benimsenen, desteklenen, sahip çıkılan ve kartopu efektiyle çığ gibi büyüyen bir hareket oldu. 300 binin üzerinde kişi tarafından desteklenen bir seferberliğe dönüştü. Doğan Grubu’nun yönetim kademeleri ile medya kuruluşlarında çalışan kadınların oransal yüksekliği, grubun bu alanda doğal bir liderlik üstlenmesini beraberinde getirdi. 
ETKİN LİDERLİK 
Projede çalışan herkes kendi sorumluluk alanları içerisinde kendi projelerinin liderliğini üstlendi. Bu noktada önce medya kuruluşlarındaki aktif rollerim ve daha sonra Aydın Doğan Vakfı Başkanı sıfatımla kızların hayatlarında olumlu değişim ve fark yaratma tutkumun, tüm paydaşları ortak bir hedef etrafında birleştirme ve harekete geçirme adına etkin rol oynadığımı söyleyebilirim.  
EĞİTİM VE BARINMA 
2005 yılından beri BBOG projesi kapsamında 33 kız öğrenci yurdu yaptırılarak Milli Eğitim Bakanlığı’na devredildi. Bu yurtlarda her yıl ortalama 3 bin 500 kız öğrencimiz eğitimlerine devam ederken barınma olanağı buluyorlar. Ayrıca 12 köy okulu yaptık ve 10 bin 600 öğrencimize de eğitim bursu olanağı sağladık. İlköğretim çağındaki her kız çocuğunun okula kaydettirilmesi hedefine ulaşıldı. 
SONUÇLAR ÖNEMLİ 
BBOG seferberliğinin yarattığı sosyal etkiyi ölçmek için geçen yıl önemli bir araştırma yaptık. Buna göre BBOG yurtlarında kalan öğrencilerin eğitimlerine devam etme isteği yüzde 93 iken, aynı demografik özelliklere sahip yaşıtlarında eğitimlerine devam etme isteği oranı yüzde 81. Yine BBOG öğrencilerinin mezun olduktan sonra sadece yüzde 5,5’i ev hanımı oluyorken, akranlarında bu oran yüzde 38’e çıkıyor. Bu sonuçlar da doğru bir iş yaptığımızı destekliyor.~KSS HEM BEKLENTİ HEM İHTİYAÇ
FULYA DURMUŞ / GFK CONSUMER EXPERIENCES GENEL MÜDÜRÜ
HALKIN SÖYLEDİKLERİ

Kurumsal sosyal sorumluluk tanımı yapanların oranında bu yıl da artış görüyoruz. KSS’yi sadece “kurumların yaptığı yardımlar” olarak görenlerin oranı azaldı. “Kurumların toplumsal sorunlarla ilgili yaptığı faaliyetler” tanımlamasını yapanlarda artış oldu. Bulgulara göre her 4 kişiden 3’ü şirketlerin KSS alanında sorumlulukları olduğunu düşünüyor. Geçtiğimiz yıl halkın yüzde 48’i yapılanları yeterli bulduğunu belirtirken bu yıl oran yüzde 39’a geriledi.
ÇEVRE, SAĞLIĞI GEÇTİ
Yatırım yapılması beklenen alanların başında her yıl eğitim ve sağlık gelirken, bu yıl ilk sırada eğitim ikinci sırada ise çevre ve doğanın korunmasına destek verilmesi geldi. Sağlık 3’üncü sırada, aile içi şiddet ve kadın-çocuk haklarıyla ilgili projelere yatırım yapılması ise 4’üncü sırada yer aldı.
İŞ DÜNYASI NE DİYOR?
Araştırmaya katılan beyaz yakalıların yarısı şirketlerinde 2015 yılında yeni bir KSS projesi başlatıldığını belirtiyor. Kurumlarında KSS projeleri için bütçenin artırıldığını belirtenlerin oranı bu yıl yüzde 33,5’e geriledi. Ancak iş dünyasının KSS alanındaki faaliyetleri sadece yüzde 13’lük bir kesim tarafından yeterli bulunuyor. Halktan farklı olarak iş dünyası eğitim, çevre projeleri ve aile içi şiddetten sonra, sanat ve kültürel faaliyetlerin desteklenmesine katkı sağlanması gerektiğini düşünüyor.

ARAŞTIRMA NASIL YAPILDI? 

* İki ayaklı araştırmanın iş dünyasına dönük kısmında, GfK Türkiye online araştırma tekniğini kullandı. 
* GfK Türkiye veri tabanında yer alan profesyonellere araştırma linki iletildi. 06.01.2016- 20.01.2016 tarihleri arasında 316 kişiden bilgi alındı. 
* İş dünyası anketine katılanların yüzde 23,4’ü genel müdür ve genel müdür yardımcısı, yüzde 11,4’ü pazarlama müdürü, geriye kalan kesim ise farklı departmanlarda müdür seviyesinde çalışan kişilerden oluştu. 
* İş dünyası anketine katılanların yüzde 14,6’sı hızlı tüketim ürünleri, yüzde 10,4’ü bankacılık ve finans, yüzde 10,4’ü otomotiv, yüzde 7,9’u üretim, yüzde 6’sı enerji ve kalanı da diğer sektörlerde görev yapıyor. 
* Araştırmanın halk geneline yönelik bölümü, 09.01.2015- 10.01.2016 tarihleri arasında yüz yüze omnibus çalışmaları kapsamında gerçekleştirildi. 
 *Halk araştırmasında 15 ilde, hanelerde, 15 yaş üstü yaş grubunda 1.236 kadın ve erkek katılımcıyla “yüz yüze anket tekniği” kullanıldı. 
* Bu araştırmaya katılanların yüzde 50’si erkek, yüzde 50’si kadınlardan oluştu. 
* Araştırmada görüşülen 1.236 kişinin yüzde 39,7’si ilkokul, yüzde 24,8’i lise, yüzde 22,3’ü ortaokul, yüzde 9,6’sı üniversite ve yüzde 3,1’i önlisans mezunu.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz