Netlog 2011'e hızlı girdi
Netlog Lojistik Grubu, 2011 yılına hızlı giren gruplardan biri. Şirketin
grup başkan vekili Gökalp Çak, 2013 yılı için 1 milyar TL ciro hedefi
koyduklarını söylüyor. Türkiye'nin en büyük lojistik ve taşımacılık
şirketi olduklarına dikkat çekiyor. Yeni döneme ilişkin yatırım
hedeflerine ilişkin ise şu bilgileri veriyor: "Netlog, Türkiye'nin en
büyük yüzde 100 Türk sermayeli lojistik şirketi. 2010 cirosunu bir
önceki yıla göre yüzde 35 büyüterek 459 milyon TL'ye çıkaran Netlog,
2013 yıl sonunda 1 milyar TL ciroya ulaşmayı hedefliyor. Şu anda 44
deposu, 2 bin 600 çalışanı ve bin 800'ün üzerinde aracı bulunan Netlog
Grubu, bünyesinde bulunan 12 şirket arasından uluslararası kara, hava ve
deniz taşımacılığında Intercombi (ICL), yurtiçi soğuk zincir depolama,
dağıtım ve lojistiğinde Polar Ekspress (Polar XP) markasını öne
çıkarıyor. Bunun dışında tüm Türkiye'yi kapsayacak dağıtım ağını
oluşturmak için açılan ara depo sayısını 18'e yükselten Netlog, 81 ile
düzenli palet dağıtım hizmeti sunan sayılı lojistik şirketlerinden biri.
Netlog, 2011 yılında anlaşmaya varılmak üzere olan 2-3 şirket satın
alımıyla ve cirosunu 3-4 katına çıkaracak üç mega projeyle adını
duyuracak. Lojistik grubu olarak 2011-2012 yıllarında bin kişiye daha
istihdam yaratmayı hedefliyoruz. Grup stratejisi olarak hepsi ciddi
lojistik altyapı gerektiren hizmet alanlarına gireceğiz. Şimdiden 2015
ve 2020 yıllarının planlarını yapmış durumdayız. Yeni girilecek
alanlarla birlikte bugün sektörde konuşulamayan cirolara ulaşmak mümkün
olacak. Bugün Netlog Grubu'nun tekstil, gıda, kimya, teknoloji ve
otomotiv sektörlerinde çok ciddi yatırımları ve projeleri bulunuyor."
Ceva'dan yeni yatırımlar
CEVA Lojistik, sektörde hızlı büyümesiyle dikkat çeken oyuncular
arasında yer alıyor. Şirketin yatırımları da büyüme ivmesine paralel
olarak ilerliyor. CEVA'nın gelecek planlarını ve yatırım hedeflerini
CEVA Türkiye ve Balkanlar Genel Müdürü Aslan Uzun, şöyle anlatıyor:
"CEVA olarak yatırımlarımızı büyüterek sürdürüyoruz. 2011'de lojistik ve
altyapı yatırımlarımızın yanı sıra depolama alanında da ciddi bir
yatırım süreci başlattık. 60 bin metrekarelik bir depo inşasına
başladık. 2012 yılında ise 50 bin metrekarelik iki depo yatırımımız daha
olacak. Ayrıca Türkiye'nin dört bir yanında bulunan şubelerimizde yeni
bir yapılanma sürecine girdik. Şubelerimizi rehabilite ediyoruz.
Bunların yanı sıra uluslararası "freight forwarding" alanında, İstanbul
dışında Ankara ve İzmir'de altyapı çalışmalarımızı tamamladık. CEVA
Global ile tek vücut olduk. Böylece Uzakdoğu, Avrupa ve Ortadoğu
arasında yeni hatlara yatırım yapmaya başladık. Özellikle Ortadoğu'da ve
Türk Cumhuriyetleri'nde çok iddialıyız. Avrupa'da ise parsiyel
taşımacılıkta en iyilerden biri olmayıamaçlıyoruz. Tüm bunların yanı
sıra Türkiye'ye yeni bağlanan Mısır ve Orta Asya'da ise organik ve
inorganik yatırım ve büyüme hedeflerimiz var. CEVA Türkiye olarak, CEVA
ailesinin en hızlı büyüyen üyesiyiz. Ciromuza baktığımızda 2010 yılında
lojistikte pazar lideri olduk. 2011 yılında ise hedefimiz, altyapımıza,
kapasitemize ve çalışanlarımıza yapacağımız yatırımlarla Türkiye'de
başarılarımızı sürdürülebilir kılmak. 2011 yılı büyüme hedefimiz ise
yüzde 20."~
Mars 3 kat büyüyecek
Lojistik sektörünün önde gelen oyuncularından Mars Logistics, 2011
yılını yüzde 20 büyümeyle kapatmayı hedefliyor. Şirketin yönetim kurulu
başkanı Garip Sahillioğlu, bu hedefe ulaşmak için çizdiği yol haritasını
şöyle anlatıyor: "700'ün üzerinde profesyonel çalışanımızla kara, hava,
deniz ve demiryolu nakliyesi, fuar ve etkinlik lojistiği, proje
lojistiği, gümrükleme, sigorta, depolama ve diğer tüm lojistik
servislerini tam hizmet politikası doğrultusunda müşterilerimize
sunuyoruz. 2010 yılını 171 milyon dolar ciroyla kapattık. 2011'de ciroda
yüzde 20 büyüme hedefliyoruz. Uzun vadeli stratejik planlarımıza ve
hedeflerimize baktığımızda 2015 yılında mevcut durumumuza göre 3 kat
büyüyeceğiz. 2011'in ilk çeyreğinde Mersin'de yeni bir şube, Tuzla'da
ise yeni bir lojistik merkezi açtık. 2010 yılının son çeyreğinde
filomuza 200 yeni çekici kattık. Bu yıl 23 milyon dolarlık yatırım
yaparak filomuzu daha da büyüteceğiz. Diğer yandan teknolojik
gelişmeleri yakından takip eden bir şirket olarak BT alanında
projelerimiz ve yatırımlarımız olacak. Almanya'nın güçlü lojistik
firmalarından Barth ile yaptığımız işbirliği neticesinde kısa sürede
Almanya trafiğinde iş hacmimiz yüzde 70 arttı. Bu artışın yıl sonuna
kadar artarak devam edeceğini ve bu hatta da lider konumuna geleceğimizi
düşünüyoruz. Bunun yanı sıra karayolu taşımacılığında Ortadoğu
ülkelerine, hava ve denizyolu taşımacılığında ise Uzakdoğu'ya ağırlık
vererek mevcut hacmimizi büyüteceğiz. Proje taşımacılığının da giderek
artan önemini göz önünde bulundurarak bu alanda da pazar payımızı
yükselteceğiz. Daha ileriye dönük yatırımlarımızdan bahsedecek olursak
önümüzdeki 2 yıl içinde Hadımköy'de 40 milyon dolarlık lojistik merkez
yatırımımız olacak."
Ekol'ün global planı
2011 yılında yatırıma odaklanacak bir başka şirket de Ekol Lojistik.
Ekol'ün bu yıla ilişkin yatırım hedefi, 20 milyon Euro. Şirket, yılı 215
milyon Euro ciroyla kapatmayı hedefliyor. Ekol Lojistik'in diğer
planlarını ise genel müdür Umur Özkal şöyle anlatıyor: "Yılın sonunda
ciromuz 215 milyon Euro olacak. Ciromuzun yüzde 50'sini uluslararası
taşımacılık, diğer yüzde 50'sini ise ulusal dağıtım, kontrat lojistiği,
forwarding gibi hizmetlerimizden sağlayacağız. Ayrıca yurtdışında da
yeni ortaklık ve yatırım planlarımız mevcut. 2010'da STS şirketini
bünyemize katarak İskandinav hattını güçlendirdik ve pazar payımızı
artırdık. Ayrıca İtalya'da bir yatırım yapıyor ve öncü hizmet
sağlayıcılardan olmayı hedefliyoruz. İtalya Avrupa'da önemli ve zor bir
pazar. Şimdi hedefimiz önümüzdeki yıl bu pazarda yüzde 100 büyümek. Ekol
İtalya'yı kısa sürede yeni yatırımların izlemesini planlıyoruz. 2011,
Ekol Lojistik'in yeni yatırımlarıyla büyümeye devam edeceği bir yıl
olacak. Bu yıl İstanbul Avrupa Yakası'nda tekstil lojistiğine özel yeni
bir depo, Anadolu Yakası'nda ise hızlı tüketim sektörüne özel bir depo
yatırımı yapmayı planlıyoruz. Yine depo konsolidasyonu yaparak depolama
alanımızı artırmayı hedefliyoruz. Bu şekilde önemli bir kapasite artışı
sağlayacağız. Filomuzu yüzde 22 büyütmeyi hedefliyoruz. Yakın coğrafyada
yeni iş imkanları için de araştırmalar yapıyoruz. Bunların yanı sıra
'yeşil lojistik' çalışmalarımıza devam edeceğiz. Intermodal taşıma
operasyonlarımızı sıklaştıracağız. Ayrıca geçen yıl dahil olduğumuz WWF
Yeşil Ofis Programı'nda başarılı olarak yeşil ofis diplomamızı almak
için de çalışmalarımızı yürütüyoruz."~
Mng teknolojiyle büyüyor
MNG Kargo, yeni döneme ilişkin hedeflerini kalite ve teknoloji odaklı
sürdürmeyi planlıyor. MNG Kargo Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Genel
Müdür Aslan Kut, son 1,5 yıldır uyguladıkları sürdürülebilir kalkınma
politikalarıyla önemli adımlar attıklarını söylüyor. Yeni dönem
hedefleriyle ilgili ise şu bilgileri veriyor: "Ülkemize katma değer
sağlayan çalışmalarımız her yıl birçok ödüle layık görüldü. 2011 yılında
ise Türkiye Kalite Derneği (KalDer) ve uluslararası araştırma şirketi
KA Araştırma tarafından yürütülen Türkiye Müşteri Memnuniyet Endeksi'nde
(TMME) 81 ilde yapılan anket sonuçlarına göre müşteri memnuniyetinde
sektörümüzde lider firma olduk. Müşterilerimiz tarafından 1 numara
seçilmiş olmamız, daha büyük yatırımlar için bizleri yüreklendiriyor.
Detaylarını çok yakında paylaşacağımız aktarma merkezleri otomasyon
sistemleriyle sektörde en az 2 saat zaman kazanıyor olacağız.
Sürdürülebilir bir rekabet gücüne sahip olabilmek için sürekli teknik
altyapıyı yenilemek, hizmetleri çeşitlendirmek ve buna bağlı olarak da
daha ekonomik hizmetler üretmek gerekiyor. 2011'de de hizmetlerimizi
çeşitlendirirken altyapıyı dünya standartlarındaki ileri teknolojiyle
örmeye ve insan kaynaklarına en büyük yatırım bütçesini ayırmaya devam
ediyoruz. MNG Kargo, yaygın hizmet ağı, mal bedelli tahsilatlı gönderi
hizmeti, şube anlayışını değiştiren el terminali, iPad, iPhone
uygulamaları ve bu yıl devreye alacağı aktarma otomasyon sistemleriyle
sektörde daha kaliteli, daha kazançlı ve daha kolay hizmet dönemini
başlatacak."
3 yılda 60 milyon dolar yatırım
2011 yılını yüzde 20'ye yakın büyümeyle kapatmayı planlayan şirketlerden
biri de Omsan Lojistik. Şirket, bugün uluslararası teknik standartlara
sahip, farklı özelliklerde bin 300 araçlık filosu ve yaklaşık bin 100
adet onaylı tedarikçisiyle sektörün önde gelen şirketlerinden biri
olarak dikkat çekiyor. Omsan Lojistik Genel Müdürü Osman Küçükertan'ın
yeni dönem yatırım hedeflerine ilişkin yorumları ise şöyle: "Yurtiçi ve
yurtdışında otomotiv, beyaz eşya,inşaat, akaryakıt, çimento, tekstil ve
iletişim sektörleri başta olmak üzere, birçok sektörün öncü şirketlerine
lojistiğin her alanında hizmet sunuyoruz. 2009 yılında 278 milyon TL
olan ciromuz, 2010 yılında yüzde 22 artarak 340 milyon TL'ye ulaştı.
2011 yılında ise cironun yüzde 18 artarak 400 milyon TL'ye ulaşmasını
hedefliyoruz. Önümüzdeki dönemde otomotiv, perakende, hızlı tüketim,
inşaat ve enerji sektörlerine ağırlık vereceğiz. Yurtiçinde daha yaygın
bir şekilde yapılanmayı, yurtdışında ise stratejik bulduğumuz ülkelerde
yeni bir şirket kurma, satın alma, ortak olma veya stratejik
işbirlikleri kurma yoluyla daha güçlü biçimde varlık göstermeyi
hedefliyoruz. Omsan Lojistik, 27 milyon doları bu yıl olmak üzere
önümüzdeki 3 yılda toplam 60 milyon dolarlık yatırım yapacak. Bu
yatırımları genel kargo taşımaları ve bitmiş araç taşımalarında
kullanılan araç filosunun yenilenmesi olarak özetlemek mümkün. Omsan
Denizcilik ise bu yıl 30 bin DWT kapasiteli Fortune Express adlı gemiyi
deniz filosuna kattı. Ek olarak, denizcilik alanında faaliyetlerimizin
gelişimine katkıda bulunacak her türlü ekipman ve filo yatırımlarına da
devam edeceğiz."~
Ups'in hedefi daha hızlı olmak
UPS Türkiye, 2 bin 820 çalışanı, bin 247'ye yakın araç filosu, 25
operasyon merkezi ve 250'ye yakın hizmet noktasıyla sektörün önde gelen
oyuncularından. Bölgede üs konumunda olan UPS Türkiye'nin ülke müdürü
Mike Harrell, yatırım hedeflerini şöyle açıklıyor: "UPS Türkiye,
lojistik sektöründe verdiği yurtdışı, yurtiçi, tedarik zinciri
çözümleri, gümrükleme ve antrepo hizmetleri bakımından kalite ve
kapasite olarak her zaman üst sıralarda yer alıyor. Müşterilerimize en
hızlı ve kaliteli hizmeti kesintisiz verebilmek, şirketimizin
vazgeçilmez önceliklerinden biri. Bu yıl bütçemizin yüzde 5'inin
üzerinde bir oranda yatırım yapmayı planlıyoruz. Yatırımlarımız daha çok
sektörde belirlediğimiz müşteri ihtiyaçlarını etkin bir şekilde
karşılamak için geliştireceğimiz yeni hizmet ve servislerimize,
operasyon merkezlerimizin iyileştirilmesine, teknolojik yatırımlara ve
sektöreözel çözümler sunmaya yönelik olacak. Örneğin 2011'de
müşterilerimizin zaman hassasiyeti az olan gönderilerini Avrupa'daki
belirli ülkelere ekonomik fiyatlarla ulaştırmada tercih edebilecekleri
yeni bir servis geliştirdik. Yeni servisimiz şu an için Almanya,
Hollanda, Belçika, İtalya ve İngiltere'de uygulanıyor. Bu ülkelere
yenileri eklenecek. En önemli odak konularımızdan biri de sağlık
sektörüne özel lojistik çözümleri sunacağımız servislerin
geliştirilmesi. Bu kapsamda teknik ve İK becerilerini geliştirmeye dönük
yatırımlarımız var. Ayrıca yurtiçi ulaştırma ağımızda
iyileştirmelerimiz olacak. Bu projeyle 2 bin 105 yurtiçi hattındaki
transit süreleri iyileştirilecek."
Havı'nin 2014 planı hazır
HAVI Logistics'in yatırım hedefleri, 2014 yılına kadar planlanmış
durumda. Bunların arasında müşteri portföyünü genişletmek, depo
yatırımları yapmak ve çevre odaklı çalışmalar var. Şirketin genel müdürü
Altan Sekmen, şirketin gelecek projeksiyonuyla ilgili şu bilgileri
veriyor: "Büyüme oranlarımızı hızlandıracağız. Bu anlamda 'HAVI
Logistics 2014' adını verdiğimiz bir plan hazırladık. 2014 yılına kadar
müşteri portföyümüzü agresif bir şekilde genişletip istihdamımızı
artıracağız. Aynı zamanda dağıtım merkezleriyle araç yatırımları
gerçekleştireceğiz. Hedefimiz, bu yılın sonunda yüzde 40 büyümek. Ondan
sonraki 3 yıl boyunca da en az yüzde 30 büyüyerek 2014'te gıda lojistiği
alanındaki öncülüğümüzü sürdürmek istiyoruz. Hedef ve projelerimizi 4
başlık altında değerlendirebiliriz. Bunlar hizmetler, yeni yatırımlar,
insan kaynakları ve sosyal sorumluluk. Hizmetler konusunda birinci
önceliğimiz, mevcut müşterilerimize beklentilerinin de ötesinde hizmet
sunmak. Tesis, araç ve insan kaynağı anlamında ortaya çıkan ihtiyaçları
karşılamak üzere yeni yatırımlarımız olacak. Bu yatırımlarımızı, Gebze
dağıtım merkezinin kapasitesinin artırılması, İstanbul'da yeni bir
dağıtım merkezi, İzmir ve Ankara'daki dağıtım merkezlerimizin
kapasitelerinin artırılması şeklinde özetleyebiliriz. Bu yatırımların
25-30 milyon Euro seviyelerinde olacağını tahmin ediyoruz. Ayrıca gıda
güvenliği ve çevre konularında sivil toplum kuruluşlarıyla işbirliğimizi
sürdüreceğiz. Bunun yanında çevresel önlemler, ağaçlandırma, enerji
tasarrufu, yenilenebilir enerji kaynaklarına dair ciddi çalışmalarımız
bulunuyor."
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?