Ödül dayanıklılığı artırıyor

KALDER kurumların rekabet ortamında farklılaşmasını sağlamak istiyor.

1.03.2011 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Ödül dayanıklılığı artırıyor


WalDer tarafından verilen  Ulusal Kalite Ödülleri, Türkiye'de kurumsal W mükemmellik anlayışının yaygınlaştırılması ve mbu alanda başarılı örneklerin ortaya çıkarılarak kazanılan deneyimlerin paylaşılması amacıyla yürütülüyor. KalDer, 18 yılda 24 büyük ödül, 36 başarı, üç mükemmellikte süreklilik ödülü olmak üzere toplam 63 ödül verdi. KalDer Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Doğan, KalDer ödül süreçlerinde yer alan TMME Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi'nde başarılı kuruluşların satışlarında önemli sıçramalar görüldüğünü ifade ediyor. Doğan, "Tüm pazarlama ve tanıtım faaliyetlerinde kullanılan ana karakterlerden biri bu ödüllerdir. Kalite ödülü kazanmış 600 kuruluşta, kuruluşların hisse değeri, işletme gelirleri, satışları ve satış karlılıklarında, istihdamda ve aktiflerinin büyümesinde anlamlı iyileştirmeler gözleniyor" diyerek ödüllü şirketlerin farkını ortaya koyuyor. KalDer Başkanı Hamdi Doğan ile KalDer'in hedeflerini ve şirketler için aldıkları ödüllerin getirilerinin neler olduğunu konuştuk.

KalDer olarak faaliyetleriniz neler?
Son yıllarda yıkıcı küresel rekabet ortamı gerek ülke olarak gerek şirketlerimiz açısından herkesi sürekli çözüm arayışlarına itiyor. Kaynakları daha iyi ve etkin kullanmak, daha verimli çalışmayı sağlamak, performansı sürekli artırmak ve sürdürülebilir başarı açısından müşteri memnuniyetini kalıcı kılarak sonuçta karlılığı artırmak bu arayışın ana unsuru haline geldi. KalDer'in görevi bu arayışta ister büyük ölçekli işletme, ister KOBİ, ister kamu veya özel sektör olsun, sektörlerden bağımsız olarak değişim ve gelişime yardımcı olmak ve yol göstermek. Bunu yaparken Avrupa Kalite Yönetimi Vakfı (EFQM) Mükemmellik Modeli'ni kullanıyoruz. EFQM Mükemmellik Modeli nedir? EFQM Mükemmellik Modeli çerçevesinde eğitimler, dış değerlendirme hizmetleri, kalite kongresi ve ulusal kalite ödülleri, yerel kalite, kamu kalite sempozyumu, kıyaslama çalışmaları, Türkiye müşteri memnuniyeti endeksi çalışması ve yaygınlaşmayı sağlayan ulusal kalite hareketi faaliyetlerimiz arasında yer alıyor.

Kurumlara her yıl düzenli olarak ödül veriyorsunuz. Bu ödüllerden bahsedebilir misiniz?
KalDer, 1992 yılında yönetim kalitesini geliştirmek ve özendirmek amacıyla ülkemizin en prestijli ödülü olan Ulusal Kalite Ödülü'nü TÜSIAD ile birlikte oluşturdu ve tam 18 yıldır kesintisiz devam ettiriyor. KalDer-TÜSİAD Ulusal Kalite Ödülü, yıllar içinde referansı olan EFQM Kalite Ödülü çerçevesinde gelişmeler göstererek bugün çeşitli kategorilerde sürüyor. Bunlar, işletme kategorileri, kamu sektörü kategorileri, sivil toplum kuruluşları kategorileri ve mükemmellikte süreklilik ödülü olarak ayrılıyor. Bu ödüllerin amaçları neler? Ulusal Kalite Ödülleri, EFQM tarafından geliştirilen Mükemmellik Modeli'nin Türk kuruluşları tarafından etkili kullanımını sağlamak ve başarılı uygulamaların özendirilmesi için veriliyor. Yürüttüğümüz Ulusal Kalite Ödülü, ilk olarak 1993 yılında verildi. Ilk yıllarda işletmeleri kapsayan ödül programında, zaman içerisinde kamu kuruluşları ve STK kategorileri oluşturuldu. Mükemmellikte süreklilik ödülü, 2007 yılında daha önce büyük ödül kazanan kuruluşlarımız için uygulanmaya başlandı. ~

Geçen yıl hangi şirketlere ödül verdiniz?
Türkiye Kalite Derneği (KalDer) ve TÜSIAD tarafından geçen yıl 18'incisi düzenlenen "Ulusal Kalite Ödülü" töreninde, Mükemmellikte Süreklilik Ödülü'nü Bilim Ilaç, Büyük Ölçekli Işletmeler Kategorisi'nde Ulusal Kalite Büyük Ödülü'nü Istanbul Deniz Otobüsleri aldı. Başarı ödüllerini ise, Büyük Ölçekli Işletmeler Kategorisi'nde İstanbul Gaz Dağıtım, Operasyonel Birim Kategorisi'nde Coca-Cola İçecek Ankara Fabrikası, KOBİ Kategorisi'nde Barem Pazar Araştırma ve Özel Eğitim Merkezi kazandı. Kamu Kategorisi'nde ise Sakarya Üniversitesi Kamu Büyük Ödülü'nü kazandı. Ödül verirken hangi kriterlere göre seçim yapıyorsunuz? Bir ödül sürecinin olmazsa olmaz dört şartı var. Bunlar, iyi tanımlanmış şeffaf bir değerlendirme süreci olması, uluslararası kabul görmüş bilimsel değerlendirme ölçütlerinin varlığı, çıkar ilişkisi olmayan tarafsız bir organ tarafından yönetilmesi ve değerlendirmenin tarafsız ve yetkin değerlendiriciler tarafından yürütülmesi. Süreç, Kalite Ödülü Yürütme Kurulu (KÖYK) tarafından yönetiliyor.

Şirketlerin satış ve pazarlamalarında, marka bilinirliklerinde ödüllerin nasıl katkısı oluyor?
Ulusal Kalite Ödülleri, Türkiye'de kurumsal mükemmellik anlayışının yaygınlaştırılması ve bu alanda başarılı örneklerin ortaya çıkarılarak kazanılan deneyimlerin paylaşılması amacıyla yürütülüyor. Ödül kazanan kuruluşların marka açısından bilinirliklerine önemli bir katkı sağlandığı gözleniyor. Bunun pazarlama açısından işletmeye bir avantaj sağlaması kaçınılmaz. uygulamanın sonuçları mutlaka ödül ile sonuçlanmayabilir. Bu işletmenin kararına bağlı. Ödül sürecine katılmayan işletmeler açısından da yaratılan katma değer ve performans artışı çok önemli. Süreklilik markaya yapılan en büyük desteklerden biri. Araştırmalar EFQM modelini uygulayan ve ödül kazanan kuruluşların finansal değerler açısından başarılarını ortaya koyuyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz