Ödüllü şirketler cirosunu katlıyor

"Ödül kazandıktan 3 yıl sonra satışlarda yüzde 17, Hisse değerinde yüzde 36 artış yakalayanlar var."

1.03.2011 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Ödüllü şirketler cirosunu katlıyor


Artık pazar payı ya da satışı artırmanın tek yolu, sunulan hizmet ve ürüne odaklanmak değil. Alınan ödüller de şirketlerin cirosunu katlamasına neden olabiliyor. Şirketlere ödül alma konusunda danışmanlık veren ve bu alanda dünyanın en prestijli şirketlerinden olan Awards Intelligence'ın yönetici direktörü Mark Llewellyn
Slade da bu görüşte. Slade, her yıl çok sayıda şirkete ödül maratonunda yol gösteriyor. Hatta onlara güçlü oldukları alanlarda ödül alacağı konusunda garanti veriyor. Dünyada her yıl bin 200 ödül verildiğini ve şirketler için önemli noktanın doğru ürünle başvuru yapmak olduğunu söyleyen Slade, "Ödül kazanmak basit bir iş değil. Zaman, beceri ve fırsatları iyi değerlendirmek gibi pek çok kriter var. Biz, tüm bu süreci şirketlerin yerine yönetiyoruz" diye konuşuyor. Başarılı sonuç için bir şirketin yılda en fazla 15 yarışmaya katılması gerektiğini de ifade eden Llewellyn Slade, alınacak ödüllerin şirkete katkıları konusunda şu yorumlarda bulunuyor:
"Küçük ödül kazanan şirketlerde, kazanamayan şirketlere kıyasla operasyonel gelirlerde yüzde 63, ciroda ise yüzde 39 artış gözlenebiliyor. Daha büyük ödül kazanan şirketler ise operasyonel gelirinde yüzde 48, cirosunda yüzde 37 artış kaydediyor." Awards Intelligence Yönetici Direktörü Mark Llewellyn-Slade'le şirketler dünyasında ödülün önemini, ödül kazanmanın püf noktalarını konuştuk:

Ödül konusunda bir danışmanlık şirketi kurmak oldukça ilginç birfikir... Böyle bir işi kurmaya ne zaman ve neden karar verdiniz?
Award Intelligence'ı, rekabeti seven, güçlü şirketlerin iş konusunda elde edebilecekleri ödülleri kazanmaları için kurduk. Şirketlerin ödül konusunda onlara yol gösterecek uzman bir danışmanlığa ihtiyaçları vardı. Bu konuda şirketlere destek veren bir kuruluş yoktu. Şirketler için yarışmaya katılmak ve yarışmaları takip etmek çok fazla zaman kaybına yol açıyordu. Dünya çapında yapılan yarışmaların çoğu, çok geniş bir zamana yayılıyor ve çok fazla detayla uğraşmayı gerektiriyor. Rekabetçi şirketlerin bunlarla ilgilenecek zamanları yok. Ayrıca, biz bu konuda uzman olduğumuz için bir ödülü elde etme konusunda neyin gerekli, neyin gereksiz olduğuna net şekilde karar verebiliyoruz. Bunun iletişimini de yapabiliyoruz. Müşterilerimize bu tür ödülleri kazanmaları konusunda garanti de veriyoruz. Yaptığımız işte çok başarılı olduğumuza inanıyorum. Tabii ki ödül kazanmak söylenildiği kadar basit bir iş değil. Zaman, beceri ve fırsatları iyi değerlendirmek gibi pek çok kriter mevcut. Biz tüm bu süreci, şirketlerin yerine yönetiyoruz.

Kaç müşteriniz var?
Aslında değişiyor. Yine de yaklaşık olarak 30-40 arası bir sayı verebilirim. Büyük şirketlerle çalışıyoruz. Bunların içinde özel ve kamu şirketleri var. Bireylerle de çalışıyoruz. Çünkü bireylere özel ödüller de yer alıyor. Özellikle İngiltere'de bu tarz yarışmalar yapılıyor.~

Ödüle başvuru aşamasında şirketler en fazla hangi hataları yapıyor?
Şirketlerin yaptığı en büyük hata, hangi ödülün kendileri için doğru ödül olduğunu bilmemeleri. Her yarışmaya katılmamaları gerekiyor. Başarı şansının en yüksek olduğu ve güçlü yanlarını en çok gösterebilecekleri yarışmalara katılmalılar. Aksi bir davranış, hem yarışmayı kaybetmelerini hem de uzun bir zamanı boşa harcamalarını sağlar. Rakamsal ve içerik anlamında da doğru bilgilerin verilmesi gerekiyor. Şirketlerin en çok yaptıklardan hatalardan biri de bu.

Peki şirketler, hangi ödülün kendileri için doğru olduğuna nasıl karar verebilir?
Biz şirketlere gidip, detaylı bir şekilde güçlü yanlarının ne olduğunu soruyoruz. Daha sonra ödülleri ve kategorileri onlar için belirliyoruz. Bu kategoriler, o şirketlerin ödül kazanmaları çok yüksek potansiyele sahip olan kategoriler. Örneğin o şirket, müşteri ilişkilerinde çok büyük başarılar elde ediyorsa ve rakiplerine göre güçlü yanı müşteri ilişkileri ise o zaman biz bu şirket için müşteri ilişkilerinde özelleştirilmiş bir yarışma arıyoruz. Yani herhangi bir yarışmaya katılıp, onu kazanmayı ümit etmiyoruz.

Bir ödül enflasyonu olduğunu düşünüyor musunuz?
Aslında düşünmüyorum. Bin 200 yarışma ve pek çok ödül var ama her biri bir alana odaklanmış durumda. Dolayısıyla bence bu sayıda bir abartı yok. Ödül konusunda çok fazla niş alan var. Bence, şirketlerin bu yarışmaların hangilerinin kendileri için daha önemli olduğunu düşünmesi daha önemli bir konu. Yani bu ödülü kazanmak, sonunda şirkete ne kazandırır, şirketin bunu iyi hesaplaması gerekir.

Türk şirketlerini ödül alma konusunda nasıl değerlendiriyorsunuz? Potansiyelleri hakkında ne düşünüyorsunuz?
Türk şirketleri, birçok yarışmaya katılabilir. Bence Türk şirketlerinin ödül alma konusunda mükemmel bir potansiyelleri var. Türk iş dünyası devamlı bir büyüme içinde. Bu nedenle iş yapış şekilleriyle uluslararası arenada başarılılar. Yüksek profilli ödülleri kazanabilirler. Amerika'daki, İngiltere'deki büyük şirketlerle rekabet edebilirler.

En çok hangi sektörlere yönelik ödüller veriliyor?
İş performansına yönelik yarışmalar gerçekleştiriliyor. Müşteri ilişkileri de önemli bir alan. Kurumsal sosyal sorumluluk ve yeşil şirket olma konularında da çok sayıda ödül var.

Dünyada en çok başvuru yapılan iş ve ekonomi ödülleri hangileri?
En popüler olanları, International Business Awards, Global Business Excellent Award, National Business Award, The European Business Award, The Best Business Award ve Creme de la Creme Business Awards.

Şirketler aldıkları ödülün iletişimini nasıl yapmalı?
Bir şirket, ödül kazandığı zaman, bunun iletişimini yapmak da ayrı bir uğraş ister. Çünkü birçok şirket, ödül kazandıktan sonra her gazetede bu ödül hakkında konuşulacağını düşünür. Bu ödülün iletişimi çok dikkatli yapılmalı. Şirketle ilgili olan herkes, bu ödülü duymuş olmalı. Bazen alınan ödüller yapılan iletişimsizlik yüzünden hiç duyulmuyor. Onca uğraşın getirisi bu olmamalı. Bir ödülün şirkete kazandıracakları düşünüldüğünde iletişimin de çok güçlü yapılması gerektiği ortaya çıkıyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz