Agah Uğur sürdürülebilir büyümelerinin sırlarını ve kendilerine nasıl bir gelecek inşaa etmeye çalıştıklarını anlattı...
Tarkan Kadooğlu ile Güneydoğu ve Anadolu'nun ekonomisini,bölgede değişen dinamikleri ve ertelenen yatırımları konuştuk..
TÜSİAD Başkanı Cansen Başaran - Symes ile TÜSİAD'ın hedeflerini konuştuk
Birçok şirkete göre globalleşme büyümenin doğal bir parçası... Oysa az sayıda şirket sınır dışına çıkabilme yeteneğine sahip. Sonuçta yurtdışında genişlemek birçok mücadeleyi de beraberinde getiriyor. Warwick Business School’dan Doç. CHRISTIAN STADLER, University of Bath’den Prof. MICHAEL MAYER ve Innsbruck University School of Management’dan Doç. JULIA HAUTZ’un 20 binden fazla halka açık şirket üzerinde yaptığı “Challenges and Barriers to Globalisation” (Küreselleşmenin Önündeki Zorluklar ve Engeller) adlı araştırma da bunu kanıtlıyor. Hatta araştırmacılardan Prof. Mayer, “Birçok şirket için kendi evlerinde büyümek çoğu zaman daha uygun” diye konuşuyor.
BKM CEO’su SONER CANKO’ya göre, mobile gerekli ilgiyi göstermeyen şirketler, yok olma tehlikesiyle karşı karşıya. Araştırmalara dikkat çeken Canko, elde edilen verilerin net bir şekilde mobili zayıf olan şirketlerin müşteri nazarında kalitesiz olduğu izlenimi uyandırdığını anlatıyor. Canko, “Ne kadar eski, köklü bir şirket olursanız olun, mobilde olmazsanız silinip gidersiniz” diye konuşuyor.
Ebebek, 2012 yılında mobil ticarete başladı. O tarihten itibaren de mobilin payı katlanarak arttı. Bugün e-ticaret cirosunun yüzde 35’ini bu kanaldan yapıyor. E-ticaret ziyaretçi trafiğinin yüzde 60’ı da bu kanaldan geliyor. ebebek’in kurucusu ve CEO’su HALİL ERDOĞMUŞ’a göre gelecek yıl bu zamanlarda e-ticaret cirosunun yüzde 65’i mobil kanaldan gelecek. Türkiye’deki mobil uygulamaları pek beğenmediğini belirten Erdoğmuş, yeni bir internet ve mobil versiyon için hazırlandıklarını da söylüyor.
TURAN ERDOĞAN, 17’si yurtdışında olmak üzere toplam 23 şirketi olan Vestel’in CEO’su. 16 bin çalışanı yönetiyor. Vestel’i Avrupa’da yaptığı başarılı satın almalarla televizyon pazarında 2’nci sıraya yükselten Erdoğan, yeni girdikleri cep telefonu pazarında da beklentilerin üzerinde büyümeye imza attı. “Cep telefonunda yok satıyoruz. Gelecek yıldan itibaren ana işimiz cep telefonu olur” diyen Erdoğan, diğer kategorilerde de pazarda yüzde 30 büyüyüp ilk ya da ikinci sıraya yükselmeyi hedefliyor. Erdoğan, “Lokal markalarla büyüme stratejimiz devam ediyor” diyor.
Atlasjet yeni kurumsal kimliği olan Atlasglobal markasıyla gözünü yurtdışına dikti. Yakın zaman içinde şirketin uçuşlarında yurtdışının ağırlığı yüzde 70 olacak. 2021 yılına kadar tüm dünyada yapacağı havayolu yatırımlarıyla 100 uçağı geçmeyi hedefleyen şirket, öncelikli olarak yakın coğrafyalarda büyümeyi planlıyor. Atlasglobal Yönetim Kurulu Başkanı , Murat Ersoy “Hızla globalleşen dünyada lokal kalmak büyümenizi yavaşlatıyor, hatta sizi geriye götürüyor. O yüzden globalleşmek zorundasınız” diyor.
Beğendik'in 10 Tesco Kipa mağazasını 40 milyon TL'ye devralmak için anlaşma görüşmelerinin sürdüğü konuşuluyor. Kipa tarafı henüz bir anlaşmaya varılmadığını açıklasa da Hacı Beğendik, Capital'e satın almayla ilgili ilk sinyalleri geçen yıl vermişti.
Organize perakendenin en önemli oyuncusuydu. Ancak kâr etmiyor, cirosu artmıyor üstelik müşteri kaybediyordu. Sabancı’nın çoğunluğu almasıyla büyük bir dönüşüm başladı. Bu dönüşüme ise MEHMET NANE liderlik yaptı. 2014’te cirosunu yüzde 20 artıran şirket, uzun zaman sonra ilk kez kâra geçti. 2015’e hızlı giren şirket, başta Kiler olmak üzere toplam 500 milyon TL’lik 3 kritik satın alma yaptı. CarrefourSA Genel Müdürü Mehmet Nane, önümüzdeki süreçte de organik büyümenin yanı sıra inorganik büyüyeceklerini de söylüyor ve ekliyor: “Gelecek 5 yılda müşterinin kalbinde ve aklında bir numara olmak istiyoruz. Tüm sektörde ise ilk 3’te olacağız.”
Tüpraş, petrol fiyatlarındaki yaklaşık yüzde 50’lik gerilemeye rağmen döviz fiyatlarının yukarı yönlü hareketi nedeniyle ciroda önemli bir kayıp yaşamadı. 2013 sonunda 41 milyar TL olan ciro, 2014’ün sonunda 39,7 milyar TL’ye geriledi. Tüpraş Genel Müdürü YAVUZ ERKUT, çalkantılı piyasalarda yaşamayı öğrendiklerini belirtiyor. Tüpraş’ın yaşamını sürdürebilmesi için her yıl en az 200 milyon dolar yatırım yaptıklarını söylüyor. Yeni yatırımlar için önce 3 milyar dolarlık dev yatırımı hazmetmeleri gerektiğine dikkat çeken Erkut, “Bir an önce borçlarımızı ödersek yeni yatırımlara girişebiliriz” diye konuşuyor.
Philip Morris/Sabancı Türkiye Genel Müdürü Enrique Jimenez, Türkiye’nin yatırım potansiyeli yüksek bir ülke olduğunu belirterek yatırımlarını sürdüreceklerini söyledi.
HASAN ASLANOBA, Türkiye’nin önde gelen melek yatırımcılarından… Aslanoba Capital ile Türkiye’nin yanı sıra yurtdışında da yatırımlar yapıyor. “Mobil vizyon ve teknolojiye sahiplik” kriterlerinin kararlarında etkili olduğunu söylüyor. “İnternet girişimlerinin mobilde olmamak gibi lüksü yok” diye konuşuyor. Yeni dönemde “sadece mobil” ve “kullanıcı deneyimi sunan” girişimlere ilgi göstereceğini belirtiyor ve ekliyor: “Web büyük bir devrimdi, şimdi ise mobil devrim internetin gücüne çarpan etkisi yapmaya başladı.”
Sanko Holding Onursal Başkanı ABDULKADIR KONUKOĞLU, iş hayatında 50 yıl önemli bir mücadele verdi. 93 yılından itibaren grubun başkanı olarak şirketin 3,7 milyar dolarlık bir hacme taşınmasında en kritik rolü oynadı. Tüm bunları yaparken 3 çocuğu ve eşine gereken zamanı ayıramadı, sınırlı bir sosyal hayatı oldu ve 67 yıllık yaşamında sadece 3 kez tatile çıktı. Ancak bugün 50 yılı değerlendirdiğinde özel hayatına ilişkin bir pişmanlığı yok. Aksine, “Keşke biraz daha çok çalışsaydım diye düşünüyorum. Böylelikle yeniliğe daha çok adapte olurdum” diyor.
Damat, Tween ve D’S Damat markalarıyla bugün 60 ülkede varlık gösteren Orka Holding, önümüzdeki 5 yılda 10 yeni ülkeye etkin şekilde girmeyi planlıyor. Holding hâlihazırda Dubai ve Katar’a girişe hazırlanırken, yeni Çinli ortaklarıyla da Asya pazarında aktif olmayı öngörüyor. Uzun vadeli hedeflerinde ise ABD var. Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı SÜLEYMAN ORAKÇIOĞLU, “5 yıllık hedefimiz, kendi segmentimizde global olarak akla gelen ilk 5 markadan biri olmak. Bunu rahatlıkla başarabileceğimize inanıyoruz” diyor.