Lobicilik, ortak çıkarları savunma, güç, temsiliyet, veri oluşturma gibi nedenlerle iş dünyasında dernekleşme trendi yükseliyor.
Pazardan aslan payını alan büyük oyuncuları herkes biliyor. Peki ya küçükleri? Hafif ticaride ilk 2 şirkete pazarın yüzde 56,9'u düşerken kalan kısımda 25 şirket yarışıyor. Elementer sigortada ilk ...
BT pazarı geçtiğimiz 3 yılda Türkiye’nin ortalama büyüme hızının üstünde büyüdü. Aynı tarihlerde Türkiye’de bilgisayar sayısı ve internet kullanımında da büyük bir aşama kaydedildi. 2000 yılından b...
In banking, it takes TL 8.34 billion in additional assets and TL 5.146 billion in additional deposits in order to gain a market share of 1 percent. It is even more difficult in clothing for produce...
Türkiye’nin hızlı sektörlerinden lojistik de krizden olumsuz etkilendi. İş hacminin 2009’da yüzde 20-30 oranında daraldığı tahmin edilen sektörde, pek çok kritik değişiklik yaşandı. İş yapış şekill...
Dünyada rekabet hiç olmadığı kadar yoğunlaştı. Değişen rekabet ortamında daha önce hiç karşı karşıya gelmeyen şirketler ve ülkeler bile birbirine rakip oldu. Şimdi her sektör ve şirket, kendine yen...
Last year there was intense competition in terms of market share. From automotives to white goods, GSMs and banking, a large number of companies from many sectors applied various strategies as they...
Otomotiv ve demir çelikte, kapasite kullanımı yüzde 55’e kadar geriledi. Boya, çimento, beyaz eşya gibi ana sektörlerde kapasite kullanım oranı düştü. Yani kriz, dünya genelinde ciddi bir atıl kapa...
Erkek giyim ürünleri, 3G destekli cep telefonları, düşük yakıtlı otomobiller, LCD TV’ler, kasko, dizüstü bilgisayarlar... Birbirinden çok farklı gibi görünseler de bu kategorilerin ortak bir özelli...
13 yıl sonra Cumhuriyet’in 100. yılı kutlanacak. Bütün hesaplar, bu tarihte Türkiye’nin ihracatta 500 milyar dolar eşiğini atlaması üzerine yapılıyor. Bu nedenle pek çok sektör, lig atlatacak hedef...
2009, tam da beklentiler doğrultusunda gerçekleşti. Reklam sektörü yüzde 18 küçülerek 2,8 milyar TL’ye geriledi. Ancak korkulan olmadı. Reklamveren ve reklam ajansı sayısında değişim yaşanmad...
Yatırımcıların rotasında son emlak patlamasına katılamamış büyük iller ve ikinci derece Anadolu illeri var.
Sektör, son 10 yıldır çift haneli büyümesiyle dikkat çekiyor.
Krize rağmen bir yandan Türkiye’de, bir yandan da yurtdışında mağazalar açıyor.
Bilişim sektörü, son 7 yıldır kesintisiz büyüyor. Son 2 yılda yüzde 24 büyüyen sektörün, krizin etkisiyle yavaşlaması bekleniyor. Tahminler, 2009’da büyümenin yüzde 5 seviyesinde olacağı yönünde. Ö...