Bundan 22 yıl önce küçük bir plastik atölyesinde temelleri atılan WPP, bugün dünyanın ikinci en büyük iletişim grubu. 11 milyar dolar gelire ve yüz binlerce çalışana sahip. Bünyesinde Y&R, Ogil...
Otomotiv, TV, beyaz eşya, hazır giyim gibi ihracatçı sektörlerin üretim modelleri ithalata bağımlı bir yapı sergiliyor. Üretimin kimyası, temel yapısı değişiyor. “Üretimde paradigma yenilenmesini” ...
Türkiye’de büyüklüğü 12 milyar dolar olan hazır giyim pazarına yabancı markaların girişi son 2 yıldır çok hızlandı. 2006 yılında yabancı giyim markalarının Türkiye’de 1 milyar dolarlık bir pazara u...
Reklam sektöründe başarının kriteri yaratıcılık ve fark yaratma. Dolayısıyla bu sektörde yükselmek kadınlar için diğer sektörlere oranla daha kolay. Zaten rakamlar da bu durumu doğruluyor. Türkiye’...
Reklam sektörü son 2 yıldır yüz güldürüyor. Peki ya 2007? Yapılan tahminler büyümenin yüzde 20 düzeyinde olacağı yönünde. Ancak, Reklamverenler Derneği Başkanı Hakan Uyanık bu görüşlere katılmıyor....
Son 3 yılda Türk turizminde yatak kapasitesi yüzde 20 oranında arttı. Yatakta en hızlılar ise kapasitelerini sektör ortalamasının üzerinde artırdılar. İçlerinde yatak kapasitesini 5’e katlaya...
Dış Ticaretten Sorumlu Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen, ihracattaki performanstan memnun olduğunu söylüyor ve bunun aşırı değerli YTL’ye rağmen sağlandığına dikkat çekiyor. “OECD ülkeleri a...
2000 yılı Türkiye ekonomisi için iyi bir yıldı. O günden bugüne ekonomi 2001 gibi ağır bir krizi atlattı ve ardından hızlı bir büyüme sürecine girdi. Bu performans her sektöre farklı boyutta yansıd...
Halit Narin, tekstilin önde gelen isimlerinden... 2000 yılında şirketini devretti, mali sıkıntılar yaşadı. Bir süre önce ise 2 yıl kapalı kalan fabrikasını yeniden açtı. Bankalara olan borcunu ödem...
Şişecam, Turkcell, Ülker, Vitra ve diğerleri… Türkiye’nin bu dev şirketleri, yıllardır önemli yatırımlara imza atıyorlar. Hem sektörlerinde, hem kendi aralarında “en büyük” ...
Bir dönemin gerçeğiydi… Yüksek enflasyon döneminde girdi ve işletme giderlerinden kaynaklanan artışlar şirketler tarafından fiyatlara rahatlıkla yansıtılıyordu. Ancak, Türkiye büyük bir dönüş...
Tüketim cephesinde tam olarak hissedilmiyor. Yine de otomotivden klimaya, bisküviden yoğurda pek çok sektör “düşük fiyat” sendromu yaşıyor. Bu sendromu tetikleyen ise farklı alanlardaki...
Yabancı sermayenin Türkiye pazarına olan ilgisini mayıs ayındaki dalgalanma bile etkilemedi. Birçok yabancı şirket Türkiye’de ısınma turlarına devam ediyor. Bunlar arasında yerel şirketleri t...
Beyaz eşyada bulaşık makinesi, bilgisayarda dizüstü modeller ve kameralı cep telefonları, son dönemde sektörlerinin en hızlı büyüyen segmentleri… Sektör içindeki payları düşük olmasına rağmen...
Reklam sektöründe yerli olmak bağımsız olmak demek. Dev networkler karşısında bağımsız, hızlı ve esnek olmanın avantajını yaşayan yerli reklam ajansları dünya genelinde önem kazanıyor. Büyük reklam...