Referans, 2 yıl önce Türkiye’nin yeni iş ve ekonomi gazetesi olarak yayın hayatına başladı. Bu sürede başarılı bir çizgi izledi, alanında kendine özel bir yer edindi. Gazetenin genel yayın yönetmen...
Ekonomi büyüyor, piyasalar yükseliyor, ülkeye yabancı sermaye girişi devam ediyor. Ancak, bunca olumlu göstergeye rağmen, iş dünyasında, özellikle küçük ve orta ölçekli şirketler cephesinde sorun i...
Türk şirketleri sadece iç piyasada değil, bulundukları dış pazarlarda da yoğun bir rekabet içindeler. Markalarına dikkat çekmek, bilinirliklerini ve beraberinde satışlarını artırmak istiyorlar. Bu ...
Advansa, Sabancı’nın tekstildeki en büyük şirketi… 1 milyar Euro cirosuyla, Avrupa’nın polyester devleri arasında yer alıyor. Şirketin CEO’su Wahid Tewfik, “Hedefimiz 2015’de 3 milyar Euro’yu yakal...
Global kaynak kullanımı, bütün dünyada hızla artıyor. Beyaz eşyadan elektroniğe, telekomünikasyondan hazır giyime kadar birçok sektörde şirketler, yurtdışından ürün ve hizmet almaya yöneliyor. ABD’...
Mehmet Ali Yalçındağ geçtiğimiz günlerde dördüncü kez IAA Türkiye’nin başkanı seçildi. Bu yıl derneğin yönetim kurlunda da önemli değişiklikler gerçekleşti. Yalçındağ ile bu değişiklikleri ve yeni ...
Rakamlar aslında bütün gerçeği ortaya koyuyor. Tekstilde üretim 2005 yılında yüzde 11.9, hazır giyimde ise yüzde 12.5 oranında azaldı. Aynı dönemde ihracat ise yüzde 4.7 oranındaki artışla 13.7 mil...
Pirelli, dünyanın önde gelen lastik üreticilerinden. Uzun yıllardır da Türkiye’de… 200 ton ile başladığı üretimini yıllık 100 bin tona ulaştırdı. Ancak, yeni yatırım planı yok. Türk Pirelli Genel M...
Türk turizminin lokomotifi Antalya’da her yıl yeni oteller yükseliyor, ardı ardına dev tesisler devreye giriyor. Artan yatak kapasitesi ve ağırladığı turist sayısıyla da Antalya Türkiye’nin “turizm...
Denizbank Genel Müdür Yardımcısı Hüseyin Uyar, işletme bankacılığı içinde turizm sektörüne büyük önem verdiklerini söylüyor. 100’den fazla otele, 400 milyon dolarlık finansman sağlayarak bunu ortay...
Türkiye, Türkiye turizmde müthiş bir ivme yakaladı. Turist sayısı 20 milyonu geçti, gelirler 18 milyar dolara yaklaştı. Her yıl neredeyse 80 bin yeni yatak hizmete giriyor. Böyle bir ortamda Türkiy...
Capital, Türkiye’de turizm markalarına dikkat çekmek amacıyla özel bir çalışma yaptı. Önce GFK Türkiye şirketine bir araştırma hazırlattı. 20 ilde, 1230 kişiyle gerçekleştirilen araştırmanın ardınd...
Otel ve konaklama sektöründe markalaşmaya dönük soruşturmamıza, Lippincott Mercer, dünyanın önde gelen danışmanlık şirketlerinden… “Kurumsal markalaşma”, “şirket kimliği” ve “marka stratejileri” ko...
Hilton, Ritz Carlton, Conrad Hilton, Divan ve diğerleri… Türkiye’nin “şehir” otelleri arasında marka konusunda öne çıkan bu tesislerinin hepsinin ayrı bir stratejisi var. Bazıları “marka oluşturmak...
Ayşe Bali Sarç, Barış Akbaş, Deniz Barlas, Derya Tambay ve diğerleri… Çok fazla ön plana çıkmasalar bile Türkiye’deki çok sayıda reklam kampanyasına hayat veriyor, yaratıcılıklarıyla sektörü peşler...