Diğer Sektörler

Diğer Sektörler

“2010 Hedefimiz 40 Bini Yakalamak”

Referans, 2 yıl önce Türkiye’nin yeni iş ve ekonomi gazetesi olarak yayın hayatına başladı. Bu sürede başarılı bir çizgi izledi, alanında kendine özel bir yer edindi. Gazetenin genel yayın yönetmen...

1 MAYIS, 2006

Diğer Sektörler

Şirketler Cephesinden 7 Kritik İşaret

Ekonomi büyüyor, piyasalar yükseliyor, ülkeye yabancı sermaye girişi devam ediyor. Ancak, bunca olumlu göstergeye rağmen, iş dünyasında, özellikle küçük ve orta ölçekli şirketler cephesinde sorun i...

1 MAYIS, 2006

Diğer Sektörler

Sınır Tanımayan Reklam Verenler

Türk şirketleri sadece iç piyasada değil, bulundukları dış pazarlarda da yoğun bir rekabet içindeler. Markalarına dikkat çekmek, bilinirliklerini ve beraberinde satışlarını artırmak istiyorlar. Bu ...

1 MAYIS, 2006

Diğer Sektörler

“Tekstil Sektöründe Zor Zamanlar Geliyor”

Advansa, Sabancı’nın tekstildeki en büyük şirketi… 1 milyar Euro cirosuyla, Avrupa’nın polyester devleri arasında yer alıyor. Şirketin CEO’su Wahid Tewfik, “Hedefimiz 2015’de 3 milyar Euro’yu yakal...

1 NİSAN, 2006

Diğer Sektörler

Düşük Maliyet İsteyen 5 Kıtadan Alım Yapıyor

Global kaynak kullanımı, bütün dünyada hızla artıyor. Beyaz eşyadan elektroniğe, telekomünikasyondan hazır giyime kadar birçok sektörde şirketler, yurtdışından ürün ve hizmet almaya yöneliyor. ABD’...

1 NİSAN, 2006

Diğer Sektörler

IAA’da Yeni Dönem

Mehmet Ali Yalçındağ geçtiğimiz günlerde dördüncü kez IAA Türkiye’nin başkanı seçildi. Bu yıl derneğin yönetim kurlunda da önemli değişiklikler gerçekleşti. Yalçındağ ile bu değişiklikleri ve yeni ...

1 NİSAN, 2006

Diğer Sektörler

Tekstilin Öne Çıkmayan Gerçekleri

Rakamlar aslında bütün gerçeği ortaya koyuyor. Tekstilde üretim 2005 yılında yüzde 11.9, hazır giyimde ise yüzde 12.5 oranında azaldı. Aynı dönemde ihracat ise yüzde 4.7 oranındaki artışla 13.7 mil...

1 NİSAN, 2006

Diğer Sektörler

“Bu Şartlar Altında Türkiye’ye Yatırım Zor”

Pirelli, dünyanın önde gelen lastik üreticilerinden. Uzun yıllardır da Türkiye’de… 200 ton ile başladığı üretimini yıllık 100 bin tona ulaştırdı. Ancak, yeni yatırım planı yok. Türk Pirelli Genel M...

1 MART, 2006

Diğer Sektörler

Antalya’nın Marka Stratejisi

Türk turizminin lokomotifi Antalya’da her yıl yeni oteller yükseliyor, ardı ardına dev tesisler devreye giriyor. Artan yatak kapasitesi ve ağırladığı turist sayısıyla da Antalya Türkiye’nin “turizm...

1 MART, 2006

Diğer Sektörler

“Turizm Kredilerine 1 Milyar Dolar Ayırdık”

Denizbank Genel Müdür Yardımcısı Hüseyin Uyar, işletme bankacılığı içinde turizm sektörüne büyük önem verdiklerini söylüyor. 100’den fazla otele, 400 milyon dolarlık finansman sağlayarak bunu ortay...

1 MART, 2006

Diğer Sektörler

Marka Olmanın 10 Altın Kuralı

Türkiye, Türkiye turizmde müthiş bir ivme yakaladı. Turist sayısı 20 milyonu geçti, gelirler 18 milyar dolara yaklaştı. Her yıl neredeyse 80 bin yeni yatak hizmete giriyor. Böyle bir ortamda Türkiy...

1 MART, 2006

Diğer Sektörler

Türkiye’nin Turizm markaları

Capital, Türkiye’de turizm markalarına dikkat çekmek amacıyla özel bir çalışma yaptı. Önce GFK Türkiye şirketine bir araştırma hazırlattı. 20 ilde, 1230 kişiyle gerçekleştirilen araştırmanın ardınd...

1 MART, 2006

Diğer Sektörler

“Türkiye’ye Özgü Marka Yaratın”

Otel ve konaklama sektöründe markalaşmaya dönük soruşturmamıza, Lippincott Mercer, dünyanın önde gelen danışmanlık şirketlerinden… “Kurumsal markalaşma”, “şirket kimliği” ve “marka stratejileri” ko...

1 MART, 2006

Diğer Sektörler

Şehirdekilerin Marka Stratejisi

Hilton, Ritz Carlton, Conrad Hilton, Divan ve diğerleri… Türkiye’nin “şehir” otelleri arasında marka konusunda öne çıkan bu tesislerinin hepsinin ayrı bir stratejisi var. Bazıları “marka oluşturmak...

1 MART, 2006

Diğer Sektörler

En Etkili 10 Yaratıcı Direktör

Ayşe Bali Sarç, Barış Akbaş, Deniz Barlas, Derya Tambay ve diğerleri… Çok fazla ön plana çıkmasalar bile Türkiye’deki çok sayıda reklam kampanyasına hayat veriyor, yaratıcılıklarıyla sektörü peşler...

1 MART, 2006