Yeni iş modelleri işareti önceden vermişti. Buna düşen enflasyon ve rekabetteki artış da eklenince, her sektörde ciddi bir kar sıkıntısı başlamıştı. Ancak, son bir yıldır özellikle bazı sektörlerde...
Bazı işadamları “durgunluktan” yakınıyor, bir bölümü “fazla kapasite” değerlendirmesi yapıyor. “İç pazar doydu” diyenler de var. Ancak, bunlara rağmen, çok sayıda şirket ve işadamı, yoluna devam ed...
90’lı yılların başında Sun Microsystems mühendisleri tarafından geliştirilen Java, 10. yılını kutluyor. 10 yılda hızla gelişen teknoloji, bugün tüm dünyada bilgisayarlardan cep telefonlarına, radyo...
Cep telefonu pazarında bu yıl yaşanan rekor büyüme, rekabeti de canlandırdı. Nokia’nın lider olduğu bu alanda hem global pazarda hem Türkiye’de ikincilik, üçüncülük için yarış sürüyor. Global pazar...
“Data center management” (veri merkezi yönetimi) son dönemin yükselen konularından. Teknoloji devi Cisco, bu konuda geliştirdiği çözümlerle öne çıkıyor. Dünyada 6 milyar dolarlık bir hacme ulaşan p...
Reklamın kalbi İstanbul’da atıyor. Ancak, Anadolu’nun dört bir yanındaki reklam ajansları da büyümeleri ve yaptıkları çalışmalarıyla öne çıkmaya başladılar. Bazıları sektörel, bir bölümü de bölgele...
Ersin Akarlılar, Mavi Jeans’de genç kuşağın temsilcilerinden… Marka stratejilerinde yıllardır onun liderliği var. Şimdi, organizasyonda da liderliği üstleniyor. Üretimden, marka odaklı yapıya geçil...
Ekonomide sağlanan iyileşme, IMF ile anlaşma ve hepsinden önemlisi Avrupa Birliği ile müzakerelerin başlayacak olması, Türkiye’nin önünde yeni bir fırsat penceresi açtı. Ortaya çıkan yeni tablo, Tü...
Türkiye’de BT sektörünün bu yıl toplamda yüzde 21’lik bir büyüme göstereceği öngörülüyor. Ancak büyüme her alanda aynı düzeyde gerçekleşmeyecek. Doğru stratejileri saptayabilmek için hangi yatırıml...
Dizüstü bilgisayar pazarı tüm dünyada hızlı büyümesini sürdürüyor. Bu tablo Türkiye’ye de yansıyor. 2004 yılını yıllık yüzde 55,5 büyümeyle kapatan pazar, 2005’in ilk çeyreğinde, bir önceki yılın a...
Değişimin adımını önce IBM attı. 1980’lerde başlattığı uygulama ile donanım ağırlıklı iş yapısından, hizmete odaklı şirkete dönüştü. Ardından diğer şirketler geldi. Son 10 yıldır ise BT sektöründe ...
Türkiye’ye yabancı ilgisi, şimdiye kadar görülmedik düzeyde artmaya başladı. Bir yandan şirket satışları gerçekleşiyor, diğer yandan da yabancılar yeni görüşmeler peşinde… İlginin daha da artacağın...
Sigorta sektörü için otomotiv önemli; çünkü trafik ve Kasko sigortalarının kapladığı hacim yüzde 50’yi geçiyor. Konut sektöründeki hareketlilik, çimento’nun yeni yatırım stratejilerini belirliyor… ...
Aslında her zaman şirketlerin ajandasında büyüme ve kâr birinci sıradaydı. Son birkaç yıldır yöneticiler bu işe daha fazla odaklandı. Ancak, yeni dönemin zorlukları, değişen hesaplar, sektörel dina...
Reklamcılara göre, eskiden ajans-reklamveren birlikteliği çok farklı idi. “Evlilik” gibi görülen birliktelik, çok uzun süre devam eder, zorunluluk olmadıkça bozulmazdı. Son yıllarda ise tablo çok d...