Türkiye, son yıllarda büyük bir kredi kartı rekabetine şahit oluyor. Bu, beraberinde “POS yağmuru”nu da getirdi. Son 5 yılda satılan 550 bin POS makinesiyle, işyerlerindeki cihaz sayısı 850 bine ya...
Görüntüleme ve baskı sistemleri pazarının geçmişi çok eski değil. Henüz 20 yıllık bir Pazar. Ancak, gelişme göz kamaştırıcı nitelikte. Yeni şirketler geliyor, iş ve özel yaşamda dönüşüm yapacak ürü...
Cem Topçuoğlu, TBWA/İstanbul’un CEO’su. Türkiye’de reklamın özel bir durumu olduğuna dikkat çekiyor. Ona göre, aslında reklamı, markaya yatırım için yapmak gerekiyor. Ancak, reklamın çok konuşulmas...
Üretim süresi, ürün gamını yenileme sıklığı, depolama zamanı, koleksiyon hazırlama dönemi ve diğerleri… Giyim sektöründe yeni dönemde rekabetin kriterleri değişiyor. Artık sadece kaliteli üretim ya...
Teknolojik ürün ve hizmetlerin performansı artarken sahip olma maliyetleri düşüyor. Türkiye’de son 5 yıl içerisinde bilgi teknolojilerinin maliyetleri yaklaşık yüzde 50 oranında geriledi. PC, noteb...
Oyak Teknoloji (Oytek), Oyak Grubu’nun genç şirketlerinden biri… 2002 yılında, grup içi şirketlere destek olmak amacıyla kuruldu. Ancak, son 1 yıldır hızlı bir gelişim ve atak içinde. Şu anda sektö...
Kürşat Demircioğlu, D&R’ın genel müdürü… Türkiye’de medya ve eğlence perakendeciliğindeki en büyük şirketi yönetiyor. Pazarın Türkiye’de çok küçük olduğuna dikkat çekiyor. “Sektörün büyüklüğü 1...
Ekonomi dolu dizgin gidiyor. IMF ve AB beklentileriyle başlayan hareket, büyüme oranlarını yüzde 10’un da üstüne çekti. Ancak, bu oran her sektöre aynı düzeyde yansımıyor. Bazı sektörler yüzde 70, ...
CİROMUZ YÜZDE 50 ARTTIEsel Çekin, Beymen Genel Müdürü. Hızla büyüyen giyim perakendeciliğinden daha fazla pay için şirketinde değişim yaptı. 6 milyar dolarlık pazarın yüzde 75’nin binlerce küçük pe...
Bir markanın “Hane”ye girmesi, adeta bir “Truva” atı işlevi görüyor, markalar savaşında büyük bir avantaj sağlıyor. Bu nedenle markalar, hanelere bir şekilde adım atmak için büyük çaba sarf ediyor....
Son yıllarda yaşananlara rağmen olumlu gelişmeler de yaşanıyor. Bunlardan biri de yabancı devlerin Türkiye’ye bakışı ve yatırımları… Bazı şirketler yatırımlarını kaydırırken, bir bölümü yönetim mer...
Ekonomide ve iş dünyasındaki yeni dönem, bütün hesapların yeniden yapılanmasını beraberinde getiriyor. Boyadan makarnaya, otomobilden beyaz eşyaya, şirketler artık eski kar marjlarını bulamıyor, dü...
Geçmişte “kârlılığa ulaşmanın yolu”nun yüksek pazar payından geçtiği sanılıyordu. Bu nedenle yöneticiler, bunun, aynı zamanda otomatik büyüme getireceğini düşünüyorlardı. Yaşanan tecrübeler ve zara...
Aşırı hız zararlı mıdır? Eğer, otoyoldaysanız, evet. Ancak, hız, iş dünyasında artık rekabetin en önemli araçlarından biri haline geldi. Sektör ortalaması 90 güne rağmen 2 günde ürün tasarlayan Zar...
Kriz yılının ardından, tüketiciler zorunlu ihtiyaçların dışındaki tüm alımlarını erteledi. Fakat bu ertelemenin süresi çok uzadı. Irak Savaşı, ekonomik ortama güvensizlik gibi nedenler, talepte ner...