Diğer Sektörler

Diğer Sektörler

Bankacılıktaki “Ortak” Başarı!

Türkiye, son yıllarda büyük bir kredi kartı rekabetine şahit oluyor. Bu, beraberinde “POS yağmuru”nu da getirdi. Son 5 yılda satılan 550 bin POS makinesiyle, işyerlerindeki cihaz sayısı 850 bine ya...

1 ŞUBAT, 2005

Diğer Sektörler

Teknolojinin Yeni Gözdesi

Görüntüleme ve baskı sistemleri pazarının geçmişi çok eski değil. Henüz 20 yıllık bir Pazar. Ancak, gelişme göz kamaştırıcı nitelikte. Yeni şirketler geliyor, iş ve özel yaşamda dönüşüm yapacak ürü...

1 ŞUBAT, 2005

Diğer Sektörler

Sivrilen Reklam Gerçekten İyi Mi?

Cem Topçuoğlu, TBWA/İstanbul’un CEO’su. Türkiye’de reklamın özel bir durumu olduğuna dikkat çekiyor. Ona göre, aslında reklamı, markaya yatırım için yapmak gerekiyor. Ancak, reklamın çok konuşulmas...

1 OCAK, 2005

Diğer Sektörler

Giyimde Zara’yı Yakalama Yarışı

Üretim süresi, ürün gamını yenileme sıklığı, depolama zamanı, koleksiyon hazırlama dönemi ve diğerleri… Giyim sektöründe yeni dönemde rekabetin kriterleri değişiyor. Artık sadece kaliteli üretim ya...

1 OCAK, 2005

Diğer Sektörler

Bt Yatırımı Ucuzladı!

Teknolojik ürün ve hizmetlerin performansı artarken sahip olma maliyetleri düşüyor. Türkiye’de son 5 yıl içerisinde bilgi teknolojilerinin maliyetleri yaklaşık yüzde 50 oranında geriledi. PC, noteb...

1 OCAK, 2005

Diğer Sektörler

Kamu Yatırımları 2005’de Büyüyecek

Oyak Teknoloji (Oytek), Oyak Grubu’nun genç şirketlerinden biri… 2002 yılında, grup içi şirketlere destek olmak amacıyla kuruldu. Ancak, son 1 yıldır hızlı bir gelişim ve atak içinde. Şu anda sektö...

1 OCAK, 2005

Diğer Sektörler

“Medya Perakendeciliği Çok Hızlı Büyüyecek”

Kürşat Demircioğlu, D&R’ın genel müdürü… Türkiye’de medya ve eğlence perakendeciliğindeki en büyük şirketi yönetiyor. Pazarın Türkiye’de çok küçük olduğuna dikkat çekiyor. “Sektörün büyüklüğü 1...

1 EKİM, 2004

Diğer Sektörler

Çabalayanlar ‘Süperler’in Peşinde

Ekonomi dolu dizgin gidiyor. IMF ve AB beklentileriyle başlayan hareket, büyüme oranlarını yüzde 10’un da üstüne çekti. Ancak, bu oran her sektöre aynı düzeyde yansımıyor. Bazı sektörler yüzde 70, ...

1 EKİM, 2004

Diğer Sektörler

Giyim Perakendeciliği Yabancıyı da Çekiyor

CİROMUZ YÜZDE 50 ARTTIEsel Çekin, Beymen Genel Müdürü. Hızla büyüyen giyim perakendeciliğinden daha fazla pay için şirketinde değişim yaptı. 6 milyar dolarlık pazarın yüzde 75’nin binlerce küçük pe...

1 EYLÜL, 2004

Diğer Sektörler

Eve Girmede Arçelik Lider

Bir markanın “Hane”ye girmesi, adeta bir “Truva” atı işlevi görüyor, markalar savaşında büyük bir avantaj sağlıyor. Bu nedenle markalar, hanelere bir şekilde adım atmak için büyük çaba sarf ediyor....

1 EYLÜL, 2004

Diğer Sektörler

Devlerin Cirosunda Türkiye Tırmanışta

Son yıllarda yaşananlara rağmen olumlu gelişmeler de yaşanıyor. Bunlardan biri de yabancı devlerin Türkiye’ye bakışı ve yatırımları… Bazı şirketler yatırımlarını kaydırırken, bir bölümü yönetim mer...

1 EYLÜL, 2004

Diğer Sektörler

Yarının Karı Nasıl Olacak?

Ekonomide ve iş dünyasındaki yeni dönem, bütün hesapların yeniden yapılanmasını beraberinde getiriyor. Boyadan makarnaya, otomobilden beyaz eşyaya, şirketler artık eski kar marjlarını bulamıyor, dü...

1 AĞUSTOS, 2004

Diğer Sektörler

Yüksek Pazar Payı Dönemi Sona Eriyor

Geçmişte “kârlılığa ulaşmanın yolu”nun yüksek pazar payından geçtiği sanılıyordu. Bu nedenle yöneticiler, bunun, aynı zamanda otomatik büyüme getireceğini düşünüyorlardı. Yaşanan tecrübeler ve zara...

1 AĞUSTOS, 2004

Diğer Sektörler

Şirketlerin “Hız” Yarışı

Aşırı hız zararlı mıdır? Eğer, otoyoldaysanız, evet. Ancak, hız, iş dünyasında artık rekabetin en önemli araçlarından biri haline geldi. Sektör ortalaması 90 güne rağmen 2 günde ürün tasarlayan Zar...

1 AĞUSTOS, 2004

Diğer Sektörler

Birikmiş Talep Rüzgarı

Kriz yılının ardından, tüketiciler zorunlu ihtiyaçların dışındaki tüm alımlarını erteledi. Fakat bu ertelemenin süresi çok uzadı. Irak Savaşı, ekonomik ortama güvensizlik gibi nedenler, talepte ner...

1 AĞUSTOS, 2004