YÖNETİM

Pazarlama

Sadakat Mit’leri Şirket Batırır Mı?

Dünya çapında müşteri sadakati programlarına harcanan para, yılda 100 milyar dolara yaklaşıyor. Ancak, bu yatırımın geri dönüşü her zaman alınamıyor. “Loyalty Myths” kitabının yazarlarından Lerzan ...

1 MART, 2006

Liderlik

“Koç Bilgi Grubu 3 Alanda Büyüyecek”

Mehmet Nalbantoğlu, Türk bilişim sektörünün deneyimli profesyonellerinden. 2002’de Compaq’ın genel müdürüyken, şirketin HP ile birleşmesi sonucu görevinden ayrıldı. Ardından bir dönem lojistik sekt...

1 MART, 2006

Liderlik

“Konut Ve Mevduatta Zararına Rekabet Var”

Oyakbank Genel Müdürü Hakan Eminsoy, bankacılıkta 2005 yılı başından itibaren sert bir rekabet olduğuna dikkat çekiyor. Özellikle mevduat ve konut kredilerinde zararına iş yapıldığını söylüyor. “Bu...

1 MART, 2006

Liderlik

“Bu Şartlar Altında Türkiye’ye Yatırım Zor”

Pirelli, dünyanın önde gelen lastik üreticilerinden. Uzun yıllardır da Türkiye’de… 200 ton ile başladığı üretimini yıllık 100 bin tona ulaştırdı. Ancak, yeni yatırım planı yok. Türk Pirelli Genel M...

1 MART, 2006

Pazarlama

En Çok Hatayı Yapan Neden Hep Kazanır?

Richard Farson, "Whoever Makes the Most Mistakes Wins” (En Çok Hatayı Yapan Kazanır) adlı kitabın yazarı. Bu çalışmasında, başarıya ilişkin yeni bir yaklaşım sunuyor. Risk almadan, ilk önce başarıs...

1 MART, 2006

Liderlik

En Çok Hatayı Yapan Neden Hep Kazanır?

Richard Farson, "Whoever Makes the Most Mistakes Wins” (En Çok Hatayı Yapan Kazanır) adlı kitabın yazarı. Bu çalışmasında, başarıya ilişkin yeni bir yaklaşım sunuyor. Risk almadan, ilk önce başarıs...

1 MART, 2006

Liderlik

Ciro Ve Kar Hedefi Artık Yeterli Değil

Hepimiz biliyoruz… Şirketlerin hedeflerinde kar, ciro, ihracat gibi rakamlar ilk sıralarda yer alır. Bütün CEO ve işadamları, stratejilerini bunları temel alarak oluşturur. Ancak, yeni iş ortamında...

1 MART, 2006

Liderlik

İyi şirketler neden kötüye gidiyor?

Son 10 yıl içerisinde, çok sayıda başarılı şirket üzerinde, neden işlerin kötüye gittiğine dönük bir araştırma yürüttüm. Başarısızlıkların büyük bölümünde üst düzey yöneticiler piyasada yaşanacak d...

1 MART, 2006

Liderlik

“Potansiyel Çok Büyük, Tarımda Hızlı Büyüyeceğiz”

Tekfen, Türkiye’de tarıma yönelikyatırım yapan ilk büyük gruplardan. 1970’lerde Toros Gübre ile yola çıkan grup, şimdi büyüme yolunda ilerliyor. Tohum şirketinden sonra Samsun Gübre’nin satın alımı...

1 MART, 2006

Pazarlama

Marka Olmanın 10 Altın Kuralı

Türkiye, Türkiye turizmde müthiş bir ivme yakaladı. Turist sayısı 20 milyonu geçti, gelirler 18 milyar dolara yaklaştı. Her yıl neredeyse 80 bin yeni yatak hizmete giriyor. Böyle bir ortamda Türkiy...

1 MART, 2006

Pazarlama

Türkiye’nin Turizm markaları

Capital, Türkiye’de turizm markalarına dikkat çekmek amacıyla özel bir çalışma yaptı. Önce GFK Türkiye şirketine bir araştırma hazırlattı. 20 ilde, 1230 kişiyle gerçekleştirilen araştırmanın ardınd...

1 MART, 2006

Pazarlama

“Türkiye’ye Özgü Marka Yaratın”

Otel ve konaklama sektöründe markalaşmaya dönük soruşturmamıza, Lippincott Mercer, dünyanın önde gelen danışmanlık şirketlerinden… “Kurumsal markalaşma”, “şirket kimliği” ve “marka stratejileri” ko...

1 MART, 2006

Pazarlama

Şehirdekilerin Marka Stratejisi

Hilton, Ritz Carlton, Conrad Hilton, Divan ve diğerleri… Türkiye’nin “şehir” otelleri arasında marka konusunda öne çıkan bu tesislerinin hepsinin ayrı bir stratejisi var. Bazıları “marka oluşturmak...

1 MART, 2006

İnsan kaynakları

Şirketler Yıldız Peşinde!

İş dünyasında çok sayıda CEO, her fırsatta insan kaynakları ve yetenekli çalışanların öneminden dem vuruyor. Ancak bu konuya gerçekten gönül verenlerin sayısı fazla değil. Çoğu şirket insan kaynakl...

1 MART, 2006

Liderlik

Koç İşe Almayınca İngiltere'ye Gittim

Akın Öngör’ü tanımayan yoktur. Garanti Bankası’ndaki genel müdürlük döneminde bankasını kökten değiştirdi, sektöre birçok yeniliği getirdi. Liderlik özellikleriyle iş dünyasında kendine özgü bir ye...

1 ŞUBAT, 2006