Bu ay Capital ile birlikte “Türkiye’nin En Büyük 500 Özel Şirketi” araştırması ekini de alacaksınız. Listeye dikkatlice baktığınızda, bazı şirketlerin diğerlerinden ayrıldığını, dev tesisler ve fab...
Artık üretim değil, fikirler önemli. Çünkü bilgi toplumunun en büyük sermayesi fikirler. En yaratıcı fikri bulup, bunu satabilen şirket ve ülkeler yeni ekonomiye yön veriyorlar. “Yaratıcı Ekonomi” ...
Tom Kelley, “yenilik” ve “yaratıcılık” konusunda dünyanın en önemli danışmanlarından… IDEO adlı şirketiyle, çok sayıda sektöre ve şirkete danışmanlık yapıyor. “Art of Innovation” adlı kitabından so...
Aslında günümüzde çığır açan pek çok icat tesadüfler eseri hayatımıza girmiş durumda. Du Pont’un araştırma ekibi bir soğutucu üzerinde çalışırken şans eseri Teflon’u buldu. Son yılların en ya...
Özellikle Avrupa’da aile üyeleri üst düzey yönetici olmadan, 10 yılın üzerinde aile şirketinde görev alıyorlar. Türkiye’de aile üyelerinin genel müdürlük koltuğuna oturması için, çoğunlukla gereken...
Yaratıcı süreçler artık şirketler için çok önemli. Çünkü ancak farklılık yaratanlar bir adım öne geçebiliyor. Böylece bir dönemin “beyin fırtınaları” şirketlerin tekrar gündeminde. Beyin fırtınalar...
“Çarşı” mağazaları, çok katlı mağazacılığın ilk örneklerindendi ama grup, yeni dönemde rekabete “Boyner” adıyla devam etmeye karar verdi ! Tofaş’ların Fiat’a dönüşmesi ise önemli bir strateji değiş...
Harvard Business School profesörlerinden David Collis, şirketlerin merkez ofislerindeki yapılar konusunda bugüne dek çeşitli çalışmalar yaptı. Son olarak dünya çapında 600 şirketin merkez ofislerin...
Türkiye’de çalışanlar için Ocak ve Temmuz aylarının yeri ayrıdır. Bu tarihlere yaklaştıkça, ücret zammı hesapları yapılır, iki dönem için ortaya çıkacak oranlar tahmin edilmeye çalışır. Yıllardır ü...
Andrew Campbell, son dönemin gözde konularından “büyüme” üzerine yazdığı yeni kitabı ile gündeme geldi. “Growth Gamble” adlı kitabında, büyümek isteyen şirketlerin, adeta kumar oynayarak bu işi baş...
Son dönemin en önemli konularının başında büyüme ve kar var. Şirketler, dünyanın dört bir yanında bu iki hedefe odaklanıyor. Clayton M. Christensen de kitap ve araştırmalarıyla büyümeye farklı bir ...
İster insan ister şirket için olsun değişim kökten farklılık gerektirir. Oysa artık vazgeçilmemesi gereken özelliklere dikkat etmek gerekiyor. Özellikle şirketler değişim sürecinde DNA’larına dokun...
Artık pazardaki koşulları tarif etmek için “sıkı rekabet” tanımı yeterli değil. Son dönemde dünyada “hiper rekabet” kavramı tartışılıyor. “Kapasite fazlası”, “yeni girişler”, “kayıt dışı üretim”, “...
Konu tek, araştırma çok. Arie De Geus’dan Tom Peters’e kadar çok sayıda yönetim gurusunun araştırması, sadece insanların değil, şirketlerin “kişilikleri”nin de olduğunu ortaya koyuyor. Onlara göre,...
Uygulama aslında yeni sayılmaz. Araştırmalar dünyanın büyük ve global şirketlerinin yüzde 80’inin bu yöntemden faydalandığını gösteriyor. “Internal mobility”, yani çalışanların kurum içinde yatay v...