YÖNETİM

Pazarlama

5 Boyuta Geçiş Dönemi

Bir otomobilin kendine özgü bir kokusu, yazılımın sesi, diş macununun lezzeti olabilir mi? Dünyanın önde gelen marka uzmanlarından Martin Lindstrom, “mutlaka olmalı” diyor… Ona göre, artık markada ...

1 NİSAN, 2005

Liderlik

Sıkı Oynayan Kazanıyor

İş dünyası, bir oyun alanı, şirketler de oyuncu. Burada kilit soru şu: “Oynamak için mi, yoksa kazanmak için mi oynuyorsunuz?”. Yönetim danışmanları, kazanmayı hedefleyin, “sıkı oyuncu” olun öneris...

1 NİSAN, 2005

Liderlik

Uzun Yaşayan Şirketler Kulübü

Henokiens, benzeri çok az görülen bir “şirketler kulübü”… 1981 yılında Fransa’da kuruldu. Bu özel kulübe 200 yaşını dolduran aile şirketleri katılabiliyor. Şu anda 7 ülkeden, 34 üyesi var. Başkanı ...

1 NİSAN, 2005

Liderlik

Sürekli Kârın 22 Yolu Var

Daralan marjlar, artan rekabet ve ekonomideki gelişmeler, büyümeyi, dolayısıyla karı zorlaştırıyor. Şirketler, karlı büyümek için yeni stratejiler peşinde koşuyor, arayışlarını sürdürüyor. Uzmanlar...

1 NİSAN, 2005

İnsan kaynakları

Nitelikli İşsizler Geçmişten Kopamıyor

Ekonomi son 3 yıldır büyüyor, şirketler eleman ve yönetici alımını devam ettiriyor. 2001 krizi sırasında işsiz kalanlardan bir bölümü işe dönebildi. Ancak, özellikle “nitelikli işgücü” olarak değer...

1 NİSAN, 2005

Pazarlama

Perakende Şirketleri Nasıl Ayakta Kalacak?

Michael Bergdahl ismini duyanların sayısı çok azdır. Onu bu sayfaya taşıyan özelliği, yıllarını dünyaca ünlü perakende devi Wal-Mart’a adaması. Şirketin kurucusu Sam Walton ile yakından çalışmış, b...

1 NİSAN, 2005

Pazarlama

Müşterilerinizi Yatırım Gibi Yönetin

“Managing Customers as İnvestmens” (Müşterileri Yatırımlar Gibi Yönetin), son dönemin en gözde kitaplarından… Yazarı ise Sunil Gupta… Kolombiya Üniversitesi’nde pazarlama profesörü olan Gupta, “Şir...

1 MART, 2005

Liderlik

Hızlı Büyümenin En Kolay Yolu!

Herkes büyümenin peşinde.. Kimi şirketler bunu pazar potansiyeline göre ayarlıyor. Bazıları ise yeni iş kollarına giriyor. Satın almalar, farklı ve zekici hazırlanmış pazarlama stratejileri de büyü...

1 MART, 2005

İnsan kaynakları

Kaybetme Korkusu Sadakati Artırdı Mı?

Çalışanlar hala kriz psikolojisini atabilmiş değiller. Buna bir de istihdam yaratmayan ekonomik büyüme eklendi…Bu nedenle eleman sirkülasyonu geçmişe göre birçok sektörde düşük düzeylerde seyrediyo...

1 MART, 2005

Pazarlama

İyi Markanın 7 Yeni Kuralı

Yeni dönemin rekabet dünyasında ayakta kalmak, başarılı markalar yaratmak giderek zorlaşıyor. Yönetim uzmanları, bu amansız mücadelede başarıya ulaşmanın 7 yeni kuralı olduğuna dikkat çekiyorlar. “...

1 MART, 2005

İnsan kaynakları

Anadolu Yüzde 50 Daha Az Kazanacak

Türkiye’deki ücret araştırmaları, daha çok büyük illeri kapsar.  İstanbul, İzmir, Ankara ve Bursa dışına pek çıkılmaz. Zaten Anadolu’daki şirketler de ücretlerini, kendi yöntemlerine göre beli...

1 ŞUBAT, 2005

Liderlik

60’ından Önce Koltuğu Devret!

Aile şirketlerinin uzun ömürlü olmasının çeşitli unsurları var. “Kuşaklar arası yönetim devri”, bu konuların başında geliyor. İki kuşak arasındaki geçişin şekli ve zamanı, şirketin geleceğini de be...

1 ŞUBAT, 2005

Liderlik

Geç Saate Kadar Çalışmak Doğru Mu?

Gece geç saatlere kadar çalışıyor, hafta sonlarını da ofiste geçiriyorsunuz. Hatta “Hiç tatile vaktim yok” diye yakınıyorsunuz. Yönetim uzmanlarına göre, artık bu yaklaşımın modası geçti. Ünlü guru...

1 ŞUBAT, 2005

Pazarlama

Bir Şemsiyeye Kaç Ürün Sığar?

BMW, Kellog’s, Sony, Gillette ve diğerleri…. Dünyada dev dünya şirketlerinin çoğu “şemsiye marka” kullanarak piyasaya yeni kategorilerle giriyor. Bu yaklaşımı yanlış bulanlar da var. Kimilerine gör...

1 ŞUBAT, 2005

İnsan kaynakları

Kurumsal Wellness Kârı Da Artırıyor

İş dünyasındaki müthiş dönüşüm, insan kaynakları politikalarını kökten değiştiriyor. Şirketler, çalışanlarını tutmak ve sadakati artırmak için özel stratejiler geliştiriyor, yeniliklere gidiyor. “K...

1 ŞUBAT, 2005