YÖNETİM

Pazarlama

Hangi Şirketlerin Korsana İhtiyacı Var

Adam Morgan, dünyanın önde gelen marka uzmanlarından. Yeni yazdığı “The Pirate Inside” (İçerideki Korsan) adlı kitabında, çok ilginç bir konuya dikkat çekiyor. Bu kez başarı öykülerine ya da marka ...

1 OCAK, 2005

Liderlik

Yönetim Kurulu Nasıl Etkin Olur?

The Change Partnership, Avrupa’nın en önemli liderlik geliştirme merkezlerinden biri. Özellikle “executive coaching” (Yöneticiye özel koçluk) konusuna odaklılar. Bu merkezin direktörlerinden Peter ...

1 OCAK, 2005

İnsan kaynakları

İk Cephesinde Neler Olacak?

İstihdam piyasasında 3 yıldır yaprak bile kıpırdamıyordu. 2004, canlanma döneminin başladığı yıl oldu. Şimdi ise gözler 2005’de. İnsan kaynakları uzmanları, perakende, teknoloji, ihracat ve gıda gi...

1 OCAK, 2005

Liderlik

Iq’su Yüksek Şirket Daha Çok Kar Ediyor

“Şirket zekası, şirketlerin gelecekte yaşayacakları olası başarı ve başarısızlıkları öngörmelerini sağlar.” Bu saptama, yönetim uzmanı Jim Underwood’a ait. “Şirket Zekanız Kaç?” (What’s Your Corpor...

1 OCAK, 2005

Liderlik

2005’de Başarıyı Nasıl Ölçecekler?

İş dünyasında başarıyı nasıl ölçersiniz? Ciro, kar, ihracat ve müşteri sayısındaki artış mı? Bunlar her zaman önemli kriter olarak kalacak. Ancak, Türk iş dünyasının önde gelen şirketlerinin üst dü...

1 OCAK, 2005

Liderlik

Gurulardan Kritik Uyarılar

Büyüme, rekabet, karlı müşteri, yeniden yapılanma, yaratıcılık, yenilikçi organizasyon ve diğerleri… Yeni bir yıla girerken iş dünyasında yine kritik soruların yanıtları aranıyor. Her işadamı ve yö...

1 OCAK, 2005

İnsan kaynakları

Ücret Artışının Yeni Gerçekleri

Düşen enflasyon, yeni iş süreçleri, Yeni İş Kanunu ve Yeni TL… Bu etkenler, Türk iş dünyasındaki ücret yönetimini ve hesapları değiştirdi. Şirketler, 2005 ve sonrasında ücret artışlarına farklı bir...

1 OCAK, 2005

Liderlik

Mavi Okyanus’ta Büyüme Zamanı

Büyümek, rekabette öne geçmek isteyen şirketler iki yol izliyor. Birinci gruptakiler, mevcut alanlarda, bilinen yönetemlerle büyüyorlar. İkinci grupta yer alanlar ise yeni alan ve ürünler geliştiri...

1 OCAK, 2005

İnsan kaynakları

Mba Gibi Şirketler

Dikkatli olanlar, başarılı üst düzey yöneticilerin “kariyer yolunu” inceleyenlerin dikkatinden kaçmamıştır. Perakendeden teknolojiye, zirveye çıkan yöneticilerin bir dönemi mutlaka bazı şirketlerde...

1 OCAK, 2005

İnsan kaynakları

Şirketlerin Yeni Sendromu

Her yönetici aynı tabloyu yaşamıştır. “Hastayım, bugün gelemeyeceğim”… Artık klasik halini almış bu sorunun yerini “Presenteeism” olarak adlandırılan yeni bir sorun alıyor. İşin özünde ise ofise ge...

1 OCAK, 2005

Pazarlama

Şirketlerin Bir Numarası

Bu kavram önce avukatlar için kullanıldı. “Çok sayıda dava kazananları” simgeliyordu. Ardından iş dünyasına girdi, şirketine çok sayıda iş kazananları tanımlamaya başladı. Ünlü guru Jeffrey Fox, “R...

1 OCAK, 2005

Pazarlama

Ürün Yenilikçiliğiyle Mor İnek Olunabilir

Al Ries, dünyanın ünlü pazarlama gurularından… Son dönemde “farklılaşma” üzerine çalışıyor. Yeni kitabı “The Origin of Brands” (Markaların Kökeni) de bu konuya yeni bir yaklaşım getiriyor, “ürün ...

1 EKİM, 2004

Pazarlama

Kitlesel Özelleştirme Yaklaşımı Yükseliyor

Geçmişte kitlelere yönelik ürünlerin ancak “kitlesel pazarlamayla” sunulabileceği düşünülürdü. Pazarlama yöneticileri de bu yönde stratejiler geliştirirdi. Oysa şimdi yeni teknoloji ve sayıca artan...

1 EKİM, 2004

İnsan kaynakları

1 Şirkete 100 Bin Cv

Zaten Türkiye’de büyük bir işsizlik sorunu vardı. Binlerce insan iş bekliyor, bunlara da sürekli gençler ekleniyordu. 2001’deki krizle birlikte sorun büyüdü, binlerce nitelikli çalışan işsizler ord...

1 EKİM, 2004

Liderlik

Büyüme Sıkıntısına “Yenilikçi” Strateji

Dünyanın dört bir yanındaki şirketler, büyüme peşinde… Ekonomideki sorunlar, sektörlerin durumu ve rekabet, “sıfır büyüme” sendromunu öne çıkarıyor. Ancak, farkla yaklaşımlar, “yenilikçi” stratejil...

1 EKİM, 2004