YÖNETİM

Pazarlama

“Kârlılık Marka Değeriyle Artıyor”

Brand Finance Avrupa’nın en önemli marka danışmanlık şirketlerinden biri. Özellikle marka değerleme konusuna odaklanan şirket, Danone, easyJet, Vodafone gibi dünya devlerine hizmet veriyor. Şirketi...

1 NİSAN, 2006

Pazarlama

Hangi Sektörde Marka Daha Önemli?

“Kanser ilacını bulan şirketin marka değeri hiçbir zaman önemli olmayacak”… Bu sözler son dönemin en fazla ses getiren kitaplarından “Marka Değerini Yaratmak” (Building Brand Value) adlı kitabın ya...

1 NİSAN, 2006

Pazarlama

Müşteri İzleme Rekoru Kimde?

Aslında Türkiye’de şirketler müşterilerini izlemeye 90’lı yılların sonlarında başladılar. Ancak bu iş için gerekli teknolojik ve bilgi birikimi altyapısına ulaşmaları zaman aldı. Çoğu son birkaç yı...

1 NİSAN, 2006

Liderlik

Ofis Tasarımıyla Verimlilik Artar mı?

İşyeri ortamı iyileştirildiğinde çalışanların verimi yüzde 19 artıyor. Çalışanların yüzde 79’u ofis kalitesinin iş tatmininde etkili olduğunu dile getiriyor. Her 3 çalışandan biri, çalışma ortamını...

1 NİSAN, 2006

Liderlik

İçgüdü Başarıya Nasıl Dönüştür?

Jeff Bezos, Steve Jobs, Richard Branson, Stelios, ve Charles Dunstone… Tüm bu girişimcilerin ortak özellikleri içgüdülerine güvenerek iş dünyasında başarıyı yakalamaları. Marka uzmanı Shaun Smith d...

1 NİSAN, 2006

İnsan kaynakları

14 Sektörün Ücret Liderleri

Bankacılıkta İş Bankası ve Finansbank, inşaatta Tekfen ve Gama, BT’de Turkcell ve HP ve diğerleri… Bu şirketlerin ortak özellikleri çalışanlarına sektör ortalamalarının çok üzerinde, kimi zaman yüz...

1 NİSAN, 2006

İnsan kaynakları

Kariyerde Anadolu’nun En İdeal 10 İli

İlk kez 2001 krizinde, işsizlik riski altında olan profesyoneller, Anadolu’da çalışmaya razı oldu… Sonrasında ise sanayi, ticaret ve turizmdeki hareketlenme Anadolu’da yeni iş olanakları yarattı, k...

1 MART, 2006

Liderlik

“Endeksteki Yüzde 15 Düşüş Yeni Yatırımcıları Getirir”

Park Raymond James, Türkiye’de yabancı yatırımcıların ağırlıklı işlem yaptığı kurumlardan biri… O nedenle genel müdürü Emir Sarpyener, trendleri yakından izliyor, yabancı bakışındaki değişimleri an...

1 MART, 2006

İnsan kaynakları

“Dell’i Zirveye 4 Bileşen Taşıdı”

Pat Casey, dünyaca ünlü bilgisayar şirketi Dell’in Öğrenme ve Gelişmeden Sorumlu Başkan yardımcısı… İnsan kaynakları stratejisini oluşturuyor, yeni liderler yetişmesine öncülük ediyor. Şirketin baş...

1 MART, 2006

Liderlik

Sabancı Grubu’nu Bıraktı Yabancı Marka Devi Oldu

Cengiz Çetindoğan, dünyaca ünlü moda markalarını Türkiye’ye getiren Demsa Group’un başındaki isim. Bugüne kadar basına hiç söyleşi vermedi. Hacı Sabancı’nın kızı Demet Sabancı ile evli olan Çetindo...

1 MART, 2006

Pazarlama

Kar Artıran Yeni Fiyat Modeli

Fiyat belirlemede en klasik yöntem, maliyetin üzerine bir marj koymaktır. Rakibe göre fiyat belirleme yöntemi de yıllarca kullanıldı. Ancak, artık rekabetin yapısı değişiyor, kar etmek zorlaşıyor. ...

1 MART, 2006

Liderlik

Kar Artıran Yeni Fiyat Modeli

Fiyat belirlemede en klasik yöntem, maliyetin üzerine bir marj koymaktır. Rakibe göre fiyat belirleme yöntemi de yıllarca kullanıldı. Ancak, artık rekabetin yapısı değişiyor, kar etmek zorlaşıyor. ...

1 MART, 2006

Liderlik

“Türkiye’de 5 Yılda 2 Kat Büyüyeceğiz”

Stephen Green, HSBC Grubu’nun CEO’su. Temmuz 2006’dan itibaren ise bankanın yeni yönetim kurulu başkanı olarak göreve başlayacak. Başkanlık koltuğuna oturmadan önce ilk kez Capital’e konuşan Green,...

1 MART, 2006

Liderlik

Şirketin Genetik Kodu Değişmeli mi?

Yönetim gurularına göre şirketlerin de “genetik kodları” var. Bunlar, daha kuruluş aşamasında, ilk girişimcinin yerleştirdiği kültürle oluşuyor. Ancak, genetik kodların da değişime ihtiyacı var. Te...

1 MART, 2006

Liderlik

Ülker’in Leasing Şirketi Yurtdışında Büyüyecek

Fon Leasing, sektörün hızlı şirketlerinden… Ülker Grubu’na 2002 yılında katıldı, şirket satın alma ve yeni şirketlerle büyüyor. Genel müdürü Adnan Ağaoğlu, “Sektör son 3 yılda yüzde 32, biz 3 kat b...

1 MART, 2006