Brand Finance Avrupa’nın en önemli marka danışmanlık şirketlerinden biri. Özellikle marka değerleme konusuna odaklanan şirket, Danone, easyJet, Vodafone gibi dünya devlerine hizmet veriyor. Şirketi...
“Kanser ilacını bulan şirketin marka değeri hiçbir zaman önemli olmayacak”… Bu sözler son dönemin en fazla ses getiren kitaplarından “Marka Değerini Yaratmak” (Building Brand Value) adlı kitabın ya...
Aslında Türkiye’de şirketler müşterilerini izlemeye 90’lı yılların sonlarında başladılar. Ancak bu iş için gerekli teknolojik ve bilgi birikimi altyapısına ulaşmaları zaman aldı. Çoğu son birkaç yı...
İşyeri ortamı iyileştirildiğinde çalışanların verimi yüzde 19 artıyor. Çalışanların yüzde 79’u ofis kalitesinin iş tatmininde etkili olduğunu dile getiriyor. Her 3 çalışandan biri, çalışma ortamını...
Jeff Bezos, Steve Jobs, Richard Branson, Stelios, ve Charles Dunstone… Tüm bu girişimcilerin ortak özellikleri içgüdülerine güvenerek iş dünyasında başarıyı yakalamaları. Marka uzmanı Shaun Smith d...
Bankacılıkta İş Bankası ve Finansbank, inşaatta Tekfen ve Gama, BT’de Turkcell ve HP ve diğerleri… Bu şirketlerin ortak özellikleri çalışanlarına sektör ortalamalarının çok üzerinde, kimi zaman yüz...
İlk kez 2001 krizinde, işsizlik riski altında olan profesyoneller, Anadolu’da çalışmaya razı oldu… Sonrasında ise sanayi, ticaret ve turizmdeki hareketlenme Anadolu’da yeni iş olanakları yarattı, k...
Park Raymond James, Türkiye’de yabancı yatırımcıların ağırlıklı işlem yaptığı kurumlardan biri… O nedenle genel müdürü Emir Sarpyener, trendleri yakından izliyor, yabancı bakışındaki değişimleri an...
Pat Casey, dünyaca ünlü bilgisayar şirketi Dell’in Öğrenme ve Gelişmeden Sorumlu Başkan yardımcısı… İnsan kaynakları stratejisini oluşturuyor, yeni liderler yetişmesine öncülük ediyor. Şirketin baş...
Cengiz Çetindoğan, dünyaca ünlü moda markalarını Türkiye’ye getiren Demsa Group’un başındaki isim. Bugüne kadar basına hiç söyleşi vermedi. Hacı Sabancı’nın kızı Demet Sabancı ile evli olan Çetindo...
Fiyat belirlemede en klasik yöntem, maliyetin üzerine bir marj koymaktır. Rakibe göre fiyat belirleme yöntemi de yıllarca kullanıldı. Ancak, artık rekabetin yapısı değişiyor, kar etmek zorlaşıyor. ...
Fiyat belirlemede en klasik yöntem, maliyetin üzerine bir marj koymaktır. Rakibe göre fiyat belirleme yöntemi de yıllarca kullanıldı. Ancak, artık rekabetin yapısı değişiyor, kar etmek zorlaşıyor. ...
Stephen Green, HSBC Grubu’nun CEO’su. Temmuz 2006’dan itibaren ise bankanın yeni yönetim kurulu başkanı olarak göreve başlayacak. Başkanlık koltuğuna oturmadan önce ilk kez Capital’e konuşan Green,...
Yönetim gurularına göre şirketlerin de “genetik kodları” var. Bunlar, daha kuruluş aşamasında, ilk girişimcinin yerleştirdiği kültürle oluşuyor. Ancak, genetik kodların da değişime ihtiyacı var. Te...
Fon Leasing, sektörün hızlı şirketlerinden… Ülker Grubu’na 2002 yılında katıldı, şirket satın alma ve yeni şirketlerle büyüyor. Genel müdürü Adnan Ağaoğlu, “Sektör son 3 yılda yüzde 32, biz 3 kat b...