Liderlik

Liderlik

“Yenilikçiliğin Sırrı Tüketiciyi Gözlemekte”

Procter&Gamble (P&G), dünyanın en büyük şirketlerinden biri… Onu farklı kılan özelliği ise yenilikçi stratejileri… Tüketici araştırmalarına 2 milyar dolar, AR&G’ye 2 milyar dolar harcam...

1 EKİM, 2008

Liderlik

Zamanın Yüzde 40’ı Patrona!

Dev şirketlerin CEO’ları sadece işlerini değil patronlarını da yönetmek zorunda. Yetkilerini tam kullanabilmek için patronların güvenini kazanmak ve ikna etmek durumundalar. Hatta bu en üst düzey p...

1 EKİM, 2008

Liderlik

‘Yeni Gelen’e 2 Kat Fazla Ödenir mi?

İster aile ister kurumsallaşmış isterse yabancı şirket olsun kural değişmiyor; yeni gelen eleman ve yöneticiler, mevcutlardan daha fazla kazanıyor. Öyle ki hızlı büyüyen ve nitelikli eleman bulmanı...

1 EKİM, 2008

Liderlik

Kuşak Ne Zaman Değişmeli?

Aile şirketlerinde başarıyı etkileyen birkaç faktör var. Bunların başında kurumsallaşma geliyor. Şirket patronunun işi gelecek kuşağa devretme planı da kritik önem taşıyor. Bu işin planlanması ise ...

1 EYLÜL, 2008

Liderlik

Ceo’nun Büyüklük Sendromu

Milyonlarca doları ve binlerce çalışanı yöneten CEO’ların bazıları, görevlerinden ayrılınca ciddi bir boşluğa düşüyor. Her türlü günlük işlerinin halledilmesine alıştıkları için sudan çıkmış balığa...

1 EYLÜL, 2008

Liderlik

Ödünsüz Lider

Yüksek bağlılık ve performans düzeylerine sahip organizasyonların liderleri, insanlarla kârlar arasında tercih yapmayı reddediyor. Performans ile insanlar arasındaki gerilimi yönetmek, CEO’nun en ...

1 EYLÜL, 2008

Liderlik

Uzun Kuyruğa Yatırım Yapmalı mı?

Rekabetçi yanınızı bileyin Eskiden şöyle düşünmek pek modaydı: Günümüzün dijitalleşmiş dünyasında çok para kazanmanın yolu, olağanüstü başarılara imza atabilecek (blockbuster) işler yapmaktan çok,...

1 EYLÜL, 2008

Liderlik

‘Globalıty’ Tsunamisi Yaklaşıyor

“Artık, her şey için her yerden herkesle rekabet etmek gerekiyor. Bunu yapamayanlar başarısız olacak.” Bu sözler Globality kitabının yazarlarından Harold L. Sirkin’e ait. Global rekabetin çok daha ...

1 EYLÜL, 2008

Liderlik

Şimdi Trend “Sıfır Stok”

Eskiden yüksek stok “kâr” demekti. 2000 sonrasında ise stok, maliyet yaratan bir kalem oldu. Bugün ise global kriz ve belirsizlik nedeniyle şirketlerin gündeminde “sıfır stok”la çalışma var. Otokar...

1 EYLÜL, 2008

Liderlik

Şirketler Hızlanıyor

Teknolojik hız, artan rekabet, sınır tanımayan tüketici beklentilerinin sonucunda sektörlerin yenilenme hızı artıyor. Hazır giyimde 3 ayda bir koleksiyon, otomotivde yılda bir platform değiştiriliy...

1 EYLÜL, 2008

Liderlik

Başarı Nasıl Ölçülür?

Uzun yıllar performans değerlendirmesinde ciro, kâr gibi finansal göstergelere bakıldı. Ancak, bu göstergeler artık yeterli değil. Deloitte Türkiye Danışmanlık Hizmetleri Sorumlu Ortağı Uğur Süel, ...

1 AĞUSTOS, 2008

Liderlik

Yatırımlar Rekabetçi Fark Yaratan BT’de Yoğunlaşıyor

Kurumsal performans üzerine yapılan araştırmalar, belirli türden teknoloji yatırımlarıyla rekabet gücünün pekiştirilmesi arasında BTtikçe güçlenen bir bağ olduğunu ortaya koyuyor. Sadece Sizin Ba...

1 AĞUSTOS, 2008

Liderlik

Vites Yükseltme Arayışı

Hindistan’daki Mahindra & Mahindra’nın CEO’su, grubu ülke çapındaki bir şampiyondan küresel bir şirkete dönüştürürken geleneksel olmayan bir yol izliyor. Hindistan’ın en eski ailelerinden bir...

1 AĞUSTOS, 2008

Liderlik

“Gelirlerde Yeni Ürün Payı Yüzde 80’e Çıktı”

Yeni stratejik plana göre Eczacıbaşı Topluluğu, her 5 yılda bir 2 kat büyüyecek. Bu büyümede ise itici güç, “inovasyon” olacak. CEO Erdal Karamercan, son birkaç yılda inovasyon odaklı birçok projey...

1 AĞUSTOS, 2008

Liderlik

Yenilikçilik Şampiyonları

Türkiye’nin en inovatif ilk 3 şirketi, 2 aşamadan oluşan oldukça kapsamlı bir değerlendirmenin sonucunda, belli oldu. Yarışmanın ilk aşamasında Türkiye’nin önde gelen 350 şirketinin CEO’larının kat...

1 AĞUSTOS, 2008