YÖNETİM

Pazarlama

Ürün Artıyor, Gelir Azalıyor

Aslında çok yeni bir gelişme değil. Ancak, son birkaç yıldır bütün dünyada, özellikle Batı’da tartışmaya başlandı. “Ürün yağmuru”nun, daha fazla yeni ürün piyasaya sunmanın şirketlere zarar verdiği...

1 MAYIS, 2003

Pazarlama

Bir Zamanlar Rekabet Ayıptı

Prof. Dr. Özer Ertuna / Boğaziçi Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Özer Ertuna, Boğaziçi Üniversitesi öğretim üyelerinden… Yıllardır iş dünyasının içinde… Şirketleri inceliyor, danışmanlık yap...

1 MAYIS, 2003

İnsan kaynakları

Anadolu’dan Kariyer Daveti

Her şeyi ekonomide yaşanan kriz ve sonrasında ortaya çıkan işsizlik değiştirdi. Çok sayıda nitelikli yönetici ve yönetici adayı işsiz kaldı. Bazıları iş buldu,bir bölümü kendi işini kurdu. Çok önem...

1 MAYIS, 2003

Pazarlama

Kotler’den Yarına Dersler

Philip Kotler’i hepimiz tanıyoruz. “Pazarlamanın efsane gurusu”, yeni kitabıyla iş dünyasının gündemine yerleşti. “Her Yöneticinin Bilmesi Gereken 80 Kavram: A’dan Z’ye Pazarlama Bakışı” adlı bu ki...

1 MAYIS, 2003

Pazarlama

Yeni Yüzyılda Pazarlama

Seth Godin / "Permission Marketing" Yaklaşımının Yaratıcısı Seth Godin, “Permission Marketing” (İzine Dayalı Pazarlama) yaklaşımının yaratıcısı… Aynı adlı kitabı best seller oldu, bütün dünyada b...

1 NİSAN, 2003

İnsan kaynakları

İyi İnsanlar Önem Kazanacak

Charles Handy / İnsan Kaynakları Gurusu    Charles Handy, insan kaynakları alanının bir numaralı gurusu… Aynı zamanda yönetim psikolojisi konusunda da uzman. Şimdi kendini “toplum filozo...

1 NİSAN, 2003

Liderlik

Müşteri Ekonomisi Dönemini Yaşıyoruz

Dr. Michael Hammer / Massachusetts Institute Of Technology Öğretim Üyesi Dr. Michael Hammer, “reengineering” (Yeniden yapılanma) konseptinin yaratıcılarından... James Champy ile yazdığı “Reengine...

1 NİSAN, 2003

Liderlik

Geleceğin Şirketleri Mükemmel Olmalı

Rosabeth Moss Kanter / Yönetim Gurusu    Rosabeth MossKanter, dünyanın önde gelen yönetim gurularından… Harvard Business School’da dersler veriyor. Capital’e, son 50 yılda yaşanan değişi...

1 NİSAN, 2003

Pazarlama

Yeni Dönemin Gerçekleri

Değişimi bazen zamanında okumak zordur. Ünlü guru Richard Pascale, “ Çevremizde çok büyük değişimler yaşıyoruz. Ben böyle bir ortamda uzun süreli dengede kalan organizasyonların büyük sorularla kar...

1 NİSAN, 2003

Pazarlama

Markanın Yeni Tanımı

Don Schultz / Pazarlama Gurusu    Ünlü pazarlama gurusu Don Schultz, 21’inci yüzyılda markanın, marka yönetiminin öneminin artacağını söylüyor. Ancak, ona göre, yeni dönemde markanın tan...

1 NİSAN, 2003

Pazarlama

Birleşmelerin Anlamı Yok

Jack Trout / Trout&Partners Danışmanlık Şirketi Kurucusu    Jack Trout, pazarlama konusunda önemli bir isim. Trout&Partners Danışmanlık şirketinin kurucusu. Onu ön plana çıkaran ise fark...

1 NİSAN, 2003

Liderlik

Dönüşenler Uzun Yaşıyor

Arie de Geus / "Living Company" Adlı Kitabın Yazarı    Arie de Geus, “Living Company” (Yaşayan Şirket) adlı kitabı ile ün yaptı. Yıllarını stratejik planlama ve şirketlerin ömrünü uzatma...

1 NİSAN, 2003

Liderlik

Six Sigma Zamanı

Six Sigma şirketlerde hataları azaltmayı, verimliliği ve kârlılığı artırmayı hedefleyen bir yönetim metodolojisi. İlk uygulamalarını dünya devi Motorola yaptı. Çok başarılı oldu. Bu nedenle özellik...

1 NİSAN, 2003

Liderlik

Yönetimin Örnek Modeli

Şirketlerde yaşanan sorunlar benzerdir. Bazıları sistemden, bir bölümü insanlardan kaynaklanır. Bir de finans kökenli olanlar vardır. Ancak, bunlar arasında insanlara dayalı olanların önemi büyüktü...

1 NİSAN, 2003

Pazarlama

Şirketlere Hocadan Not

Prof. Dr. Kemal Kurtuluş / İ. Ü. İşletme Fakültesi Öğretim Üyesi    Prof. Dr. Kemal Kurtuluş, İ. Ü. İşletme Fakültesi öğretim üyesi… Pazarlama konusunda uzman. Özellikle konumlandırma ü...

1 NİSAN, 2003