Perakende

Perakende

Yeni Tüketicinin Seçim Paradoksu

Geçmişte gıdadan deterjana sınırlı sayıda seçenek vardı. Şimdi ise adeta “ürün bolluğu” yaşanıyor. Çeşit o kadar fazla ki tüketiciler için seçim yapmak güçleşti … Üstelik, çeşit sayısının bu kadar ...

1 NİSAN, 2005

Perakende

Bağımlılık Sendromu!

Türkiye’de organize perakendecilik hızla gelişiyor, büyük market zincirleri yaygınlaşıyor. Bu büyük değişim, beraberinde çok önemli bir gelişmeyi de getiriyor. Dondurulmuş gıdadan kişisel bakım ürü...

1 MART, 2005

Perakende

Yeni Genel Müdür’ün Migros’u Büyütme Planı

Aziz Bulgu, Migros’un yeni genel müdürü… İlk söyleşisini Capital ile yaptı, çok önemli açıklamalarda bulundu. Organize perakende pazarındaki son tablo, acımasız fiyat rekabetinin yönü, Wal Mart ile...

1 ŞUBAT, 2005

Perakende

Sınır Ötesi Mağazacılık!

Son yıllarda Türk girişimcilerinin dünya çapındaki başarısı kendini ihracatta gösteriyordu. Şimdi ise büyük bir mağazacılık atağı başladı… Zorlu, Orka, Koton, Altınyıldız, Vakko, Goldaş, Ayyıldız, ...

1 EKİM, 2004

Perakende

Yan Sanayinin Hedef 18 Milyar Dolar Ciro

Orhan Sabuncu, Türk otomotiv yan sanayinin devlerinden Orhan Holding’in otomotiv grup başkanı…  Sektörün hızlı büyüdüğünü, buna paralel olarak kendilerinin de yüksek performans gösterdiklerini...

1 EKİM, 2004

Perakende

Satış Noktası Harekatı

Satışlarınızı artırmak istiyorsanız, müşteriye yakın olmalısınız. Ürününüz mümkün olduğunca çok noktada sergilenmeli, dağıtım ağınız güçlü olmalı. Bu gerçek, şirketleri satış noktası sayısını sürek...

1 EKİM, 2004

Perakende

“İlk 10 Ürün” Pay Kaybediyor

Zincir marketler, Türkiye’deki tüketimin yönü ve ürünler arasındaki rekabet açısından önemli mesajlar veriyor. ACNielsen’in yeni araştırması, hızlı tüketim ürünleri grubunda “ilk ...

1 MAYIS, 2004

Perakende

Amacımız İlk 2'ye Girmek

Steve Hammett / Tesco Kipa CEO’su    Tesco Kipa CEO’su Steve Hammett, Tesco Kipa’nın CEO’su. Yaklaşık 1 yıldır Türkiye’de. Satın alma sonrası Türk pazarını izliyor, şirketini rekabete haz...

1 NİSAN, 2004

Perakende

Rafa Girme Savaşları

Birçok ürün dalında, çok sayıda üretici, az sayıda perakendeci var. Bu durum perakende raflarını çok değerli kılıyor. Yüksek satış ve bir anlamda “rüştünü ispat” ise perakende raflarından görünmede...

1 MART, 2004

Perakende

3 Bin Şirket Onların Peşinde

Pazarın büyüklüğünü 6 milyar dolarlık ciro ortaya koyuyor. 204 bin satış noktası, 150 adet hipermarket… Bu dev pazarın yaptığı yıllık alım tutarı ise 5 milyar dolara yaklaşıyor. Gıdadan kimyaya, te...

1 EKİM, 2003

Perakende

En Gözde Mağazalar

Mağazalar ve bayiler, şirketlerin en önemli satış güçleri. Onların performansı Türkiye’nin tüketim haritası konusunda da ipuçları veriyor. En çok ciro yapan mağazalar, büyük kentlerde. Alış veriş m...

1 TEMMUZ, 2003

Perakende

Her Market Bir Üretici Mi?

Batı’da eski bir uygulama. Türkiye’de de biraz geçmişi var. Ancak, gelişmesi son yıllarda oldu. “Private label” (Market markası) olarak adlandırılıyor. Bu yöntemle, her market bir üretici gibi ürün...

1 NİSAN, 2003

Perakende

Yapı Markette Potansiyel Büyük

Levent Çakıroğlu / Koçtaş Genel Müdürü    Bir dönem yapı malzemeleri alanında nalburlar etkindi. Ev yönelik yapı malzemeleri alanına büyük marketlerin girişi 1980’lerin ortasında gerçekl...

1 OCAK, 2003

Perakende

Daha Çok Mağaza

Sadece Türkiye’de değil, gelişmiş Batı ülkelerinde de aynı trend var. Ünlü perakende uzmanları da bu yönde öneride bulunuyor. Yapılan araştırmalardan mağazacılığın yıldızının parladığına yönelik so...

1 EKİM, 2002

Perakende

Sınıf Atlama Arzusu Beni Çok Etkiledi

Gilles Roudy / Carrefoursa Genel Müdürü   Gilles Roudy, Carrefoursa’nın genel müdürü... Henüz Türkiye’de 1 yılını doldurmadı. Ancak, ekonomi ve tüketim alışkanlıkları konusunda çok ilginç s...

1 TEMMUZ, 2002