2014'te şirketleri etkileyecek 10 trend

Yeni bir yıla başlarken şirketleri etkileyecek trendlerin neler olduğuna bir bakalım...

26.05.2014 21:39:140
Paylaş Tweet Paylaş
2014'te şirketleri etkileyecek 10 trend
Bireyselleşen müşteri
Teknolojinin geldiği nokta müşterileri tek tek ele almayı ve davranış kalıplarıyla analiz etmeyi mümkün kılıyor. IBM’in “Müşteri Tarafından Sürülen Şirket 2013” başlıklı global araştırmasına göre CEO’lar teknolojiyi, şirketlerini şekillendiren bir numaralı dış etken olarak görüyor. Yepyeni dinamikler ortaya çıkıyor. Bunlardan biri de müşteriye birey olarak odaklanma.

SoLoMo
Sosyal-lokal-mobil kelimelerinden türetilen SoLoMo, önümüzdeki dönemde bireye ulaşmanın yolu olarak görülüyor. Buna hem şirketlerin elindeki hem de internetteki büyük veriyi analiz ederek varılan müşteri içgörüsünü de katmak yerinde olur. Sosyal analiz, duygu analizi, etki analizi burada yeni gelişen başlıklar.

Öngörülü arama
İnternette iz bıraktıkça aldığımız hizmetler giderek bize has olmaya başlıyor. İşin doğrusu bunun ürkütücü bir tarafı da var. Örneğin Antalya’yla ilgili bir arama yaptıktan kısa süre sonra karşınıza Antalya otelleri reklamları çıkmaya başlıyor.

Şimdi bunu daha öteye götüren, “altıncı his teknolojisi” de denen sistemler var. Siz daha arama yapmadan, o saatte ve o yerde neye ihtiyacınız olacağını öngörüp onu karşınıza çıkaran Google Now buna bir örnek.

Ortaklaşa tüketim
Ekonomik faktörler, çevre bilinci, sosyal ağlar ve teknolojinin kesişim noktasında gelişen bir mega trend, ortaklaşa tüketim. Sahip olmak yerine kullanma ve faydalanmayı ön plana çıkaran bir akım. Aslında Türk insanının devremülk, dolmuş gibi uygulamalarla pek yabancı olmadığı bu trend, şimdi Airbnb, Zipcar, EBay, Wikipedia gibi uygulamalarla dünyada yeniden keşfediliyor.

Mobil ödeme sistemleri
Yakınsama, yani her şeyi bir cihaza toplama eğiliminin, gelişen teknolojilerin ve pratik bir ödeme metodu ihtiyacının doğal sonucu, kredi kartlarını da cep telefonuna taşımak oldu. Aslında 10 yıldır var olan bu teknoloji, şimdi olgunlaştı ve mobil operatörler tarafından lanse edilmeye başlandı. 2014’te yaygınlaşmaya başlayacak.

Giyilebilir bilişim
2013, giyilebilir bilişimin ilk örneklerinin çıktığı yıl oldu. Sınırlı dağıtılan Google Glass, Samsung Galaxy Gear ve Sony Smartwatch ortaya çıktı. Apple’ın belki ismi iWatch olacak, fakat saatten çok bileğe manşet gibi kıvrılarak takılan bir telefon üzerinde çalıştığı söyleniyor. 2014’te inovasyonları erken aşamada benimseyenlerin kullanabileceği çeşitli ürünler olacak.

Sosyal iş
Sosyal teknolojilerin kurumsal hayatla buluşması olarak ifade edilebilecek bir gelişme, sosyal iş. Çalışanların özel hayatlarında kullanmaya alışkın olduğu platformların benzerlerinin işbirliği ve iletişim, bilgi yönetimi, uzmanlara ulaşma ve hızlı öğrenme için iş ortamında kullanılması. Akıllı şirketler, bu fırsatı gördü ve bu uygulamaları benimsediler bile.

Uzaktan çalışma
Giderek daha anlamlı ve yapılabilir hale gelen bir trend de ofise bağlı olmadan çalışma. Globalleşme, herhangi bir yerden bilgiye erişim ve bilgilerin belli bir cihazda değil “bulut”ta saklanabilir olması bu eğilimi tetikleyen faktörler.

Yüzyüze ilişkiler, toplantılar elbette önemli, ancak birçok iş artık yerden bağımsız yürüyebiliyor. Bunun şirketlere getirdiği ofisten ve seyahatten tasarruf ciddi boyutlara vardı. Çalışanlar açısından da İstanbul gibi büyük şehirlerin trafiğinden kurtulma söz konusu.

Kendi cihazını getir
Kendi cihazını getir, ABD’de başlayan ancak dünyada yaygınlaşan bir trend. Önemli faydaları, çalışanların yön verdiği inovasyon, verimlilik, çalışan mutluluğu ve düşük maliyetler. Çalışanlar seçme esnekliğinin yanı sıra iş ve özel yaşantılarını birleştirebilmek istiyor.

Cihaz üzerinde veri ve yazılım tutmayan masaüstü sanallaştırma uygulamaları da güvenlik endişelerini ortadan kaldırıyor. Kişisel telefon ve tablette kendi cihazını getirme zaten hayatın bir gerçeği. Burada şirketlerin proaktif olmalarında yarar var.

Yapay zekalı uygulamalar
Akıllı telefon ve tabletlerin yaygınlaşmasıyla kullanımda bazı sorunlar ortaya çıktı. Özellikle yürürken veya araba kullanırken bu cihazları kullanarak birşeyler yazmaya çalışmak kazalara davetiye çıkarır hale geldi. Bulunan çözüm, sizi dinleyen ve istediklerinizi yapan sanal asistanlar.

Şimdi bu özelliğin diğer App’lara da yayılması söz konusu. Öte yandan artık değişik uygulamalar da birbirleriyle konuşuyorlar. Bu nedenle yakında birçok uygulama arasında gidip gelmeden kesintisiz bir etkileşim mümkün olacak. Bütün bunlar hizmet olarak bilişsellik trendi olarak gelişiyor.

TÜRKİYE İNOVASYON HAFTASI
Türkiye İhracatçılar Meclisi, T.C. Ekonomi Bakanlığı himayelerinde iki yıldır İstanbul’da Türkiye’nin en geniş katılımlı organizasyonunu yapıyor. Bu yılki Türkiye İnovasyon Haftası’na 3 günde 20 bini aşkın katılım oldu. Öğrencilerin de etkinliğe davet edilmesini yönlendirme açısından çok önemli buluyor, TİM’i kutluyorum.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz