YÖNETİM

Liderlik

Radikal mi Aşamalı mı ?

Prof. Nirmalya Kumar, dünyanın en önemli pazarlama uzmanlarından. İnovasyonun yeni ürün üretmekle karıştırıldığına dikkat çekiyor. “Oysa yeni konseptlerle müşterilerin önüne çıkabilmektir” diye kon...

1 TEMMUZ, 2007

Pazarlama

Logolar Neden Kırmızı?

Yüzyıllardır kırmızı; ateşi, hırsı, tansiyonu simgeler. Bu nedenle dikkat çekmek isteyenlerin vazgeçilmez rengidir. Bakışları kendi üstünde toplamak isteyen herkes kırmızının gücünü kullanmaktan çe...

1 TEMMUZ, 2007

Pazarlama

Yeni Müşterinin Fiyatı Katlandı

Son 5 yılda şirket sayısı arttı, ürünler çeşitlendi, müşteriyle iletişimin kuralları adeta evrim geçirdi. Tüm bunların sonucunda artan rekabet müşteriye ulaşımı daha maliyetli hale getirdi. Özel sa...

1 TEMMUZ, 2007

Liderlik

“Büyüklük Değil, Hız Peşindeyiz”

Francesco Gori, dünyanın lastik devlerinden Pirelli’nin CEO’su… 110 milyar dolarlık pazarda, 5 milyar dolarlık şirketi yönetiyor. Rekabetin yoğun olduğu sektörde, ilk 5 şirket içinde yer alıyor. “B...

1 TEMMUZ, 2007

Liderlik

Tasarımla Büyüyenler

Tasarım markalaşmanın ve büyümenin en önemli unsurlarından biri. Şirketler ürün ve hizmetlerinin farklılığını, fonksiyonunu, kalitesini ifade edebilme aracı olarak artık “tasarım”ı kullanıyor. Tasa...

1 TEMMUZ, 2007

Liderlik

Yeşil Şirket Olma Yarışı

Yeni dönemde şirketler için artık “çevreyi sevmek” yeterli değil. “Yeşil şirket” olmanın yolu daha derin stratejilerden, ayrıntılı yaklaşımlardan geçiyor. Tüketicilerin de bu tip uygulamaları ödüll...

1 HAZİRAN, 2007

Liderlik

Devlerin Yenilik Ajandası

Yarın ne tüketeceğimizden, ne giyeceğimize kadar her şey şirketlerin Ar-Ge departmanlarında belirleniyor. Bu nedenle AR-GE departmanları geleceğin şekillenmeye başladığı yer olarak tanımlanıyor. Bu...

1 HAZİRAN, 2007

Liderlik

“Burada Keşfedildi Yerine, İşbirliğine Yöneliyoruz”

Henkel, dünyanın önde gelen şirketlerinden… Kurulduğundan bu yana “yenilikçi” ürünlerle öne çıktı, araştırma-geliştirmeye büyük bütçe ayırdı. Türkiye genel müdürü Erdem Koçak, “130’uncu yılda, 130 ...

1 HAZİRAN, 2007

Liderlik

Koç Arayı İyice Açtı!

Türkiye’nin en büyük iki grubu Koç ve Sabancı arasındaki rekabetin miladı 1974’e dayanıyor. Çünkü, bu tarihte Sabancı Holding, o dönemki koordinatörü Turgut Özal’ın ısrarıyla Adana’dan İstanbul’a t...

1 HAZİRAN, 2007

Liderlik

Kurucu Farkı Belli Oluyor!

“Kurucusu tarafından yönetilen şirketler daha mı başarılı?” Kurumsallaşmanın önemi artık iyice anlaşılmış olsa da, bu soru gündemden hiç düşmüyor. Araştırmacılar da kurucuların yönettikleri şirketl...

1 HAZİRAN, 2007

Liderlik

Iacocca’dan Liderliğin 10 Formülü

Lee Iacocca, adını Chrysler’deki yönetim başarısıyla duyurdu, dünyanın önde gelen yöneticileri arasına girdi. Emekliye ayrıldıktan sonra yönetim kurullarında görev aldı, kendi adını taşıyan vakıf i...

1 HAZİRAN, 2007

Pazarlama

Asyalı Şirketler Nasıl Marka Yarattı?

Martin Roll, stratejik markalaşma konusunda dünyanın en önemli şirketi Venture Republic’in CEO’su. Fortune 500’ün zirvesindeki markalara uluslararası markalaşma konusunda danışmanlık veriyor. Son d...

1 HAZİRAN, 2007

Pazarlama

Şirketlerin Lokomotifi!

Aslında sürpriz değil. Apple Türkiye’nin cirosunun yüzde 20’si iPod’dan geliyor. Pazarda salça ve konserve kategorilerinde de ön planda olan Tamek’in cirosundan en fazla payı yüzde 51 ile meyve suy...

1 HAZİRAN, 2007

Liderlik

Tam 80 Ayrı Riski Sabancı İçin İzliyor

Sabancı Holding Risk Yönetimi Direktörü Dr. Tamer Saka, Türkiye için yeni bir pozisyonu yürütüyor. Alanının öncülerinden. “Risk yönetiminin” hayati bir görev olduğunu, öneminin anlaşılacağını belir...

1 HAZİRAN, 2007

Liderlik

Stratejik Fiyat Kârı Artırır mı?

Artık şirketler de uzmanlar da aynı fikirde. Büyümenin anahtarı pazar payını artırmak, maliyet stratejileri geliştirmekle ilgili değil. Fiyatlandırma politikanız ne kadar “stratejik” ise kârlılığın...

1 HAZİRAN, 2007