Prof. Nirmalya Kumar, dünyanın en önemli pazarlama uzmanlarından. İnovasyonun yeni ürün üretmekle karıştırıldığına dikkat çekiyor. “Oysa yeni konseptlerle müşterilerin önüne çıkabilmektir” diye kon...
Yüzyıllardır kırmızı; ateşi, hırsı, tansiyonu simgeler. Bu nedenle dikkat çekmek isteyenlerin vazgeçilmez rengidir. Bakışları kendi üstünde toplamak isteyen herkes kırmızının gücünü kullanmaktan çe...
Son 5 yılda şirket sayısı arttı, ürünler çeşitlendi, müşteriyle iletişimin kuralları adeta evrim geçirdi. Tüm bunların sonucunda artan rekabet müşteriye ulaşımı daha maliyetli hale getirdi. Özel sa...
Francesco Gori, dünyanın lastik devlerinden Pirelli’nin CEO’su… 110 milyar dolarlık pazarda, 5 milyar dolarlık şirketi yönetiyor. Rekabetin yoğun olduğu sektörde, ilk 5 şirket içinde yer alıyor. “B...
Tasarım markalaşmanın ve büyümenin en önemli unsurlarından biri. Şirketler ürün ve hizmetlerinin farklılığını, fonksiyonunu, kalitesini ifade edebilme aracı olarak artık “tasarım”ı kullanıyor. Tasa...
Yeni dönemde şirketler için artık “çevreyi sevmek” yeterli değil. “Yeşil şirket” olmanın yolu daha derin stratejilerden, ayrıntılı yaklaşımlardan geçiyor. Tüketicilerin de bu tip uygulamaları ödüll...
Yarın ne tüketeceğimizden, ne giyeceğimize kadar her şey şirketlerin Ar-Ge departmanlarında belirleniyor. Bu nedenle AR-GE departmanları geleceğin şekillenmeye başladığı yer olarak tanımlanıyor. Bu...
Henkel, dünyanın önde gelen şirketlerinden… Kurulduğundan bu yana “yenilikçi” ürünlerle öne çıktı, araştırma-geliştirmeye büyük bütçe ayırdı. Türkiye genel müdürü Erdem Koçak, “130’uncu yılda, 130 ...
Türkiye’nin en büyük iki grubu Koç ve Sabancı arasındaki rekabetin miladı 1974’e dayanıyor. Çünkü, bu tarihte Sabancı Holding, o dönemki koordinatörü Turgut Özal’ın ısrarıyla Adana’dan İstanbul’a t...
“Kurucusu tarafından yönetilen şirketler daha mı başarılı?” Kurumsallaşmanın önemi artık iyice anlaşılmış olsa da, bu soru gündemden hiç düşmüyor. Araştırmacılar da kurucuların yönettikleri şirketl...
Lee Iacocca, adını Chrysler’deki yönetim başarısıyla duyurdu, dünyanın önde gelen yöneticileri arasına girdi. Emekliye ayrıldıktan sonra yönetim kurullarında görev aldı, kendi adını taşıyan vakıf i...
Martin Roll, stratejik markalaşma konusunda dünyanın en önemli şirketi Venture Republic’in CEO’su. Fortune 500’ün zirvesindeki markalara uluslararası markalaşma konusunda danışmanlık veriyor. Son d...
Aslında sürpriz değil. Apple Türkiye’nin cirosunun yüzde 20’si iPod’dan geliyor. Pazarda salça ve konserve kategorilerinde de ön planda olan Tamek’in cirosundan en fazla payı yüzde 51 ile meyve suy...
Sabancı Holding Risk Yönetimi Direktörü Dr. Tamer Saka, Türkiye için yeni bir pozisyonu yürütüyor. Alanının öncülerinden. “Risk yönetiminin” hayati bir görev olduğunu, öneminin anlaşılacağını belir...
Artık şirketler de uzmanlar da aynı fikirde. Büyümenin anahtarı pazar payını artırmak, maliyet stratejileri geliştirmekle ilgili değil. Fiyatlandırma politikanız ne kadar “stratejik” ise kârlılığın...