Eski müttefik ve yeni rakipler olan Çin ve Hindistan yaklaşık 50 yıllık bir aradan sonra yeniden ekonomik bağlar kuruyor. Bunun sonucu olarak da çokuluslu şirketler, iş dünyasının şimdiye kadar gör...
Yarı yapılandırılmış bir yaklaşım, benzer durumlarda bile büyük ve farklı fikirler yaratabilir ve başıboş beyin fırtınası ya da katı niceliksel analizden daha çok işe yarar. Kevin P. Coyne (kevin@...
Türkiye’de CEO’ların yüzde 57’si inovasyonu stratejik öncelikleri arasında görüyor. Çünkü çoğu, büyümenin inovasyonla ilgili olduğunun bilincinde. Bu nedenle rakiplerinin ve diğer sektörlerdeki şir...
Vestel Elektronik’in mühendisleri, uyguladıkları iş modelinin yeterince verimli olmadığını tespit edince, yüzde 100 verim alabildikleri ve sıfır hata üzerine kurulu yepyeni bir iş modeli yarattı. İ...
Aslında sayıları çok fazla değil. Yine de elde ettikleri başarı oldukça şaşırtıcı. Kısa zamanda Türkiye’nin en büyük 500 özel şirketi arasındaki konumlarını hızla yukarı çeken Goldaş, Anadolu Efes,...
Dünyada telefonla satış pazarı, 200 milyar dolarlık bir hacme ulaştı. Türkiye’de telefonla satışın yarattığı hacim ise 350 milyon dolar. Uzmanlara göre bu kanalın bu kadar fazla kullanılmasının ned...
Yeni yılla birlikte şirketler dünyasında yeniden “ücret” konusu tartışılmaya başlandı. “Zam oranı”, “performans değerlendirme”, “telafi” ve “üst düzey yönetici maaşları”, gündemin ilk sırasında yer...
Satılan Şirketimde Çalışmaya Nasıl Devam Edebilirim? Soru 1. Özellikle satın almalarda, eski kurumsal yapının nasıl olduğu çok önemsenmiyor. Hatta “sırf değişim için değişim” yapma eğilimi var....
Türkiye, son 5 yıldır içinde bulunduğu hızlı büyüme trendini sürdürüyor. Her yıl yüzlerce yeni proje uygulamaya geçiyor. İçlerinden bazıları insanların, şirketlerin, kentlerin ve hatta ülkelerin ka...
Artık herkes biliyor. Günümüzde şirketler; müşterileri, tedarikçileri ve iş süreçleriyle ilgili her türlü bilgiye sahip. Yine de bu bilgileri doğru şekilde kullananların sayısı hala oldukça az. Pek...
Prof. Dr. Arman Kırım, “Türkiye Nasıl Zenginleşir” adlı yeni kitabında, iş dünyası için çok kritik bir öneride bulunuyor. Son yıllardaki bütün söylemlerin aksine, “Markalaşmayla bu ülke kalkı...
Un, tuz, şeker, kahve, pirinç…Çoğu milyonlarca hanenin vazgeçilmez ürünü... İktisadi açıdan arzı fazla olan ürünler kategorisine giriyor, “commodity” olarak adlandırılıyorlar. Şimdi ise Starb...
Çokuluslu şirketler ile yerel firmalar Çin’in hızla büyüyen orta pazarında ilk kez buluşuyor. Küresel genişleme açısından kritik önem taşıyan bu segment, dünya çapında başarı kazanacak şirketlerin ...
Geleceğin liderleri, özellikle de aile şirketerinde, hissedarların saygısını –sonra da desteğini- alabilmek için dört tür çemberden geçmek zorundadır. Ivan Lansberg Ivan Lansberg (lansberg@lglass...
Ayça Dinçkök, TÜSİAD’ın Bilgi Toplumu ve Yeni Teknolojiler Komisyonu Başkanı… Güçlü bir “inovasyon ekibi” ile kritik konularda çalıştıklarını söylüyor. Hedeflerinde Türkiye’de yenilikçi şirket sayı...