2015'te sert rekabet başlıyor

“Turizmde artık başlangıç yıllarındaki ile aynı hızda ilerlemiyoruz” diyen Limak Turizm Grubu Başkanı Kaan Kavaloğlu, bu durumun nedenini yatırımın geri dönüş süresindeki uzamaya bağlıyor.

19.10.2014 13:34:500
Paylaş Tweet Paylaş
2015'te sert rekabet başlıyor
KAAN KAVALOĞLU / LİMAK TURİZM GRUP BAŞKANI

1995 yılında turizm sektörüne giriş yapan Limak Holding, bugün bu alanda toplam 8 otel ve 2 bin 200 çalışanla 100 milyon Euro'luk bir ciroya sahip. Gelirlerinin yüzde 5'ini turizmden elde eden grup, önümüzdeki dönemde bu payı artırmak niyetinde değil...

“Turizmde artık başlangıç yıllarındaki ile aynı hızda ilerlemiyoruz” diyen Limak Turizm Grubu Başkanı Kaan Kavaloğlu, bu durumun nedenini yatırımın geri dönüş süresindeki uzamaya bağlıyor. “Sektöre ilk girdiğimiz dönemlerde turizm yatırımlarının geri dönüş süresi 5-7 yıl arasındaydı. Bugün 10-12 yıla uzadı. Arazilerin değer kazanması ve inşaat maliyetlerinin yükselmesi de turizm yatırımlarındaki hızı kesti. Bu nedenle grup daha çok inşaat, çimento ve enerjiye odaklandı” diyor.

Kavaloğlu'nun sektöre yönelik önemli saptamaları da var. Son yıllarda turizmde kritik değişikliklerin olduğunu söylüyor. Hem fiyat hem kârlılıklar açısından sektörün bir viraja geldiğinin altını çiziyor. “Son 3 yılda turizmde fiyatlar yüzde 25 oranında arttı. Kârlılıklar ise son 10 yılda yüzde 50'lerden yüzde 35'e düştü. Fiyatta artık optimum seviyeye geldiğimize inanıyorum. Rakip ülkelerle aramızda standartlar oturdu. 2015 yılı Türkiye'de turizmde kritik nokta. Çünkü artık daha fazla fiyat artışı yapılamayacağı için rekabet hizmete odaklanacak.

Önümüzdeki yıldan itibaren çok sert bir rekabet başlayacak” diye konuşuyor. Bu ortamda Limak Turizm Grubu kendi güçlü yanlarına odaklanıyor. Kavaloğlu, özellikle misafir portföylerinde homojen dağılıma özen gösterdiklerini ifade ediyor. “Otellerde tek pazara bağımlı olmamaya çalışıyoruz. Misafirlerimizin yüzde 50'si Avrupa, yüzde 35'i Rusya, yüzde 15'i de iç pazardan geliyor. Başarımızın arkasındaki sır da bu. Ayrıca çok güçlü bir pazarlama faaliyeti yapıyoruz. Yılın 200 günü 25 kişilik ekibimiz dünyanın dört bir yanını dolaşıyor, otellerimizi en iyi şekilde satıyoruz” diyor.

YENİ YATIRIMLAR YOLDA
Limak, her ne kadar turizmde büyüme hızını düsürse de sektöre yatırım yapmaya devam ediyor. Grubun Kuzey Kıbrıs’ta 500 odalık bir otel yatırımı devam ediyor. Kavaloğlu, 2016 yılında açılması planlanan bu otelin yanı sıra diğer projelerini de söyle açıklıyor:

“Tarsus, turizm bölgesi ilan edildi. Orada bir 5 yıldızlı, bir 4 yıldızlı otel, bir de 18 delikli bir golf sahası yapacağız. İstanbul’un Avrupa tarafında sehir merkezinde bir otel
planlıyoruz. Antalya’nın doğusunda besinci bir otel yatırımımız olabilir. Yurtdısında otel projemiz var. Amerika ve Fransa’da görüşmeler yaptık.

Yurtdısında özellikle yatırımın geri dönüşü 10-12 yıl sürecek bir proje yapmak istiyoruz. 2023 hedefimiz ise bugün 750 milyon dolar olan toplam turizm yatırımımızı 1 milyar dolara çıkarmak. Ciromuzda da yüzde 30’luk bir artıs yakalamak.”

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz