Fırsatlara odaklanmalıyız

Geçen yıl en inovatif marka seçilen Toyota'nın Türkiye temsilcisi olarak biz de her gün nasıl bir farklılık yaratabiliriz diye düşünüyoruz.

24.09.2014 20:42:260
Paylaş Tweet Paylaş
Fırsatlara odaklanmalıyız
ALİ HAYDAR BOZKURT / TOYOTA TÜRKİYE CEO'SU
2013, Toyota için iyi bir yıldı. 2013'te dünyada en çok satılan otomobil markası Toyota oldu. Türkiye'de ise şirket, ulaştığı satış rakamlarıyla tüm zamanların en iyi ikinci yılını yaşadı.

Toyota Türkiye CEO'su Ali Haydar Bozkurt, bu başarıda hemen hemen tüm modellerinin son 2 yıl içinde yenilenmesinin önemli bir paya sahip olduğunu söylüyor. Toyota bu yıla da yeni modellerle başladı. Yılın ilk yarısında Auris Touring Sports modelini ilk defa Türkiye'de pazara sunduklarını belirten Bozkurt, "Aynı zamanda Verso modelimizi de ilk defa 1.6 dizel motorla satışa sunduk.

2014 yılının ikinci yarısında ise makyajlanan Yaris modelimizi müşterilerimizin beğenisine sunacağız” diyor. Türkiye otomotiv sektörü son dönemde sıkıntılı bir süreç yaşıyor. Özellikle 2014 yılında BDDK tarafından uygulamaya alınan düzenlemeler, ÖTV artışı ve kurlardaki hareketlilik nedeniyle pazar bu yılın ilk 5 ayında yüzde 25-30 seviyesinde daraldı.

Bu ortamda Toyota Türkiye de planlarını gözden geçirmiş durumda. Marka olarak 2014'e temkinli yaklaştıklarını açıklayan Bozkurt, bu temkinlilik dahilinde projeleri ertelemelerinin ya da pazar payı düşüşü öngörmenin söz konusu olmadığının altını çiziyor. "Türkiye pazarına özel riskler her zaman mevcut” diyen Bozkurt, riskler yerine fırsatlara odaklanmak taraftarı. Neredeyse tamamı yenilenen ürünleriyle pazarda avantajlı durumda olduklarına inanıyor. Bozkurt, hedeflerini şöyle anlatıyor:

"Biz, hiçbir zaman zorluklar karşısında umutsuzluğa kapılan bir marka olmadık. Sektörde yaşanan problemlere de bu anlayışla yaklaşıyoruz. Markamızın gücü bizim en önemli motivasyon kaynağımız. Geçen yıl en inovatif marka seçilen Toyota'nın Türkiye temsilcisi olarak biz de her gün nasıl bir farklılık yaratabiliriz diye düşünüyoruz. Bu anlayışla ortaya çıkan Toyota Forever Card veya Xchange by Toyota gibi programlarla müşterimizin yanında oluyoruz. Hedefimiz, 2020 yılında Toyota'nın Türkiye'de en sevilen lider otomobil markası olmasını sağlamak.”

AKTÖRLÜK DE YAPTI
Ali Haydar Bozkurt, spor ve sanatla yakından ilgili. Uzun yıllar Adana'da farklı kulüplerde basketbol oynadı. Adana'daki birçok özel tiyatroda eğitmen, oyuncu ve yönetmen olarak çalışmalar yaptı. Birçok tiyatro oyununda hem aktör hem yönetmen olarak görev aldı. Tiyatro çalışmalarında 500'e yakın öğrenci yetiştirdiğini ve bu öğrencilerden birçoğunun halen Devlet Tiyatroları ve özel tiyatrolarda görev yapmakta olduğunu gururla belirten Bozkurt, "Son 2 yıldır ise bir başka hobim daha oldu.

Bu hobi, her yıl nisan ayında Adana'nın kimyasını değiştiren portakal çiçeklerinin, işin merkezinde olduğu bir karnaval düzenlemek. Son iki yıldır bu karnavalı düzenliyoruz. 'Portakal Çiçeği Karnavalı' ile öncelikli amacımız, Adana halkına mal olacak ve her yıl gelenekselleşerek büyüyecek bir karnaval gerçekleştirmek. Uzun vadede ise uluslararası arenada Adana markasını oluşturmak” diyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz