Gazdan ayağımızı hafifçe çektik

Deichmann bu yıl da büyümesini sürdürmeye kararlı. Ancak yılın ilk çeyreğindeki ekonomik durgunluk nedeniyle temkinli.

8.06.2014 22:58:100
Paylaş Tweet Paylaş
Gazdan ayağımızı hafifçe çektik
ATİLLA ÖZKUL / DEİCHMANN TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ

Deichmann, Türkiye'nin yanı sıra Amerika ve 21 Avrupa ülkesinde faaliyette bulunan Almanya'nın dev ayakkabı perakende markası. Avrupa'nın ve Almanya'nın pazar lideri konumundaki Deichmann, 2006 yılında Türkiye pazarına girdi.

İstikrarlı bir büyüme sergileyen şirket, kısa zamanda 23 ülkede yer alan devin en gözde operasyonlarından biri haline geldi. Hatta geçtiğimiz yıl Deichmann, 100. yaşını Türkiye'de 100. mağazasını açarak kutladı. Deichmann Türkiye Genel Müdürü Atilla Özkul, şirketin Almanya'dan sonra en büyük mağazalaşma yatırımını Türkiye'de yaptığını belirtiyor.

"Geçtiğimiz yıl Deichman'ın global cirosu yüzde 3,3 artarak 4,6 milyar Euro'ya ulaştı. Türkiye'de ise yüzde 23,7 büyüme kaydederek 23 ülke arasında yine ilk sırada yerimizi aldık” diyor.

Özkul, başarıyı tüketiciyi ve sektör dinamiklerini çok iyi analiz etmelerine bağlıyor. "iyi analizlerle doğru bir şekilde markamızı konumlandırdığımızı düşünüyorum. Farklı ürün gruplarımız sayesinde Türkiye'nin doğusundan batısına farklı müşteri kitlelerine hitap ediyoruz.

Yıl içinde yeni açılan mağazalarımızla Deichmann ailesine yeni üyeler katarak her geçen gün daha da büyümeye devam ediyoruz. Son bir yılda açılan 19 mağazamızla yaklaşık 250 kişiye iş imkanı sağladık” diye konuşuyor.

Deichmann bu yıl da büyümesini sürdürmeye kararlı. Ancak yılın ilk çeyreğindeki ekonomik durgunluk nedeniyle temkinli. "Gazdan ayağımızı hafifçe çektik ama frene basmadık” diyen Özkul, yaz sezonunun hareketli geçeceğini öngörüyor.

Yıl içinde Türkiye'nin doğusundan batısına, farklı il ve ilçelerde 15 yeni mağazayı müşterileriyle buluşturmayı hedeflediklerini ifade ediyor. Markanın öncelikli olarak mağaza açmayı planladığı iller arasında Kırıkkale, Diyarbakır ve Tokat bulunuyor.

Deichmann'ın Türkiye operasyonu, sadece satışta değil üretimde de önemli bir konumda. Deichmann ürünleri, aralarında Türkiye'nin de bulunduğu dünyanın 42 farklı ülkesinde üretiliyor. Özkul, Sadece 2013'te global pazar için Türkiye'den yaklaşık 5 milyon çift ayakkabı ve aksesuar satın alındığını söylüyor. "Önümüzdeki dönemde de Türkiye'den aksesuar ve ayakkabı alımlarımız devam edecek” diyor.

“3. LİGDE FUTBOL OYNADIM”
Özkul'un hayatında müziğin ve sporun farklı bir yeri var. Üniversite yıllarından itibaren bateri çalıyor. Bateri tutkusu onu küçük bir müzik grubu kurmaya da teşvik etmiş. "Almanya'da uzun süre yaşadığım için grup arkadaşlarım orada bulunuyor. Almanya'ya her gidişimde onlarla buluşup baterimle birkaç şarkı çalmaktan keyif alırım” diyor.

Özkul, aynı zamanda iyi bir futbolcu. Almanya'da lise ve üniversite öğrenimi boyunca üçüncü ligde profesyonel olarak uzun yıllar futbol oynadığını anlatıyor. "Beşiktaş taraftarıyım ve elimden geldiğince takımımın maçlarını kaçırmamaya çalışıyorum. Ayda bir kez bile olsa mutlaka arkadaşlarımla futbol maçı yaparım” diye konuşuyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz