Küçülen pazarda 2 kat büyüdük

Lenovo Türkiye Genel Müdürü Gülfem Çakmakçı, Türkiye'de başlattıkları yeniden yapılanma stratejisi sonrasında hem PC hem diz üstü bilgisayar pazarında lider olduklarını açıklıyor.

19.10.2014 13:24:500
Paylaş Tweet Paylaş
Küçülen pazarda 2 kat büyüdük
GÜLFEM ÇAKMAKÇI / LENOVO TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ

Lenovo, dünya PC pazarında lider konumda. IDC'nin yılın ilk çeyreği verilerine göre şirket, 2,1 puan artışla yüzde 17,7'lik bir pazar payına ulaştı. Lenovo'yu bu konuma taşıyan gelişmeler, 9 yıl önce başladı. 2005 yılında IBM'in PC birimini satın alan marka, böylelikle tüm ülkelerde yapılandı. Dünyada tüm bunlar olurken şirket, Türkiye'de de benzer bir performans sergiledi.

Lenovo Türkiye Genel Müdürü Gülfem Çakmakçı, Türkiye'de başlattıkları yeniden yapılanma stratejisi sonrasında hem PC hem diz üstü bilgisayar pazarında lider olduklarını açıklıyor. “Yeniden yapılanmamızdan bir yıl sonra liderliğe oturduk. 4 çeyrektir pazarda birinci sıradayız. Geçen yıl yüzde10 olan payımız, bu yıl yüzde 25'e çıktı. Küçülen pazarda 2 kat büyüdük. Son çeyrek rakamlarına göre dizüstü bilgisayar kategorisinde pazarın küçülmesine rağmen yıldan yıla büyüyen tek marka olduk.

Yüzde 60,2'lik bir büyüme ve yüzde 25,2'lik pazar payıyla açık ara lideriz. Aynı şekilde tüketici segmenti dizüstü bilgisayar kategorisinde de yüzde 25,9'luk pazar payı ile birinci sıradayız" diyor.

Peki Lenovo bu süreçte bu pozisyona nasıl geldi? Çakmakçı, kendilerine liderlik getiren hızlı büyümeyi, “koru ve atak et" stratejisiyle sağladıklarını söylüyor. Tüketici segmentinde “atak et" ile pazardaki görünürlüklerinde artış, bayi kanalında yaygınlaşma ve ürün portföyünde çeşitliliği sağladıklarını ifade ediyor. Kurumsal pazarda ise 'koru' anlayışı ile var olan güçlü duruşlarını yeni ürün aileleriyle çeşitlendirip güçlendirdiklerini belirtiyor.

100 FARKLI ÜRÜN
Bu yıl da doğru zamanda, doğru strateji ve doğru ürünlerle dünyadaki ve Türkiye'deki liderliklerini güçlendireceklerini dile getiren Çakmakçı, bunu nasıl yapacaklarını şöyle açıklıyor: “Başarımızdaki en önemli etken, omuz omuza çalışan ekibimiz. Şu an her ihtiyaca cevap veren 100 farklı ürünümüzle tüketiciye ulaşıyoruz, iş ortaklarımızla yaptığımız çalışmalarda büyük resme bakabilmeye, net ve açık iletişime büyük önem veriyoruz.

Perakende zincirleri ve bayi kanalıyla birebir planlama yapıyoruz, Portföyümüzü çok geniş tutuyor, ilk defa bilgisayar satın alanı da en üst seviye bilgisayar alanı da kapsayan bir strateji izliyoruz, Doğru stratejiyle gelecek yıllarda da pazarın üzerinde büyümeye devam edeceğimize inanıyorum."

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz