Markasını neden yeniledi?

Gürallar, yüzde 33 pazar payıyla Türkiye'nin en büyük ikinci sofra camı üreticisi. Aile, sektöründe kendi teknolojisine sahip dünyadaki 3 şirketten biri olan Gürallar ArtCraft markasıyla bu üretimi gerçekleştiriyor.

8.06.2014 23:06:020
Paylaş Tweet Paylaş
Markasını neden yeniledi?
ESİN GÜRAL ARGAT / GÜRALLAR YÖNETİM KURULU BAŞKAN VEKİLİ

Esin Güral Argat, Kütahyalı ünlü Güral Ailesi'nden Rıza Güral'ın kızı. Grubun en büyük işi olan cam şirketine liderlik ediyor. Ayrıca TÜSİAD'da bilgi-iletişim teknolojileri ve inovasyon komisyonunda başkanlık görevini sürdürüyor.

Gürallar, yüzde 33 pazar payıyla Türkiye'nin en büyük ikinci sofra camı üreticisi. Aile, sektöründe kendi teknolojisine sahip dünyadaki 3 şirketten biri olan Gürallar ArtCraft markasıyla bu üretimi gerçekleştiriyor.

Gürallar ArtCraft için bu yıl, kritik öneme sahip. Çünkü şirket önemli bir dönüşüm yaşıyor. Bu dönüşümün nedeni, ailenin geçtiğimiz aylarda aldığı stratejik bir karar. Bu karar kapsamında 16 yıllık Gürallar ArtCraft markasının adı değişti ve Gürallar LAV oldu.

Argat, bu değişime marka bilinirlikleri düşük olduğu için ihtiyaç duyduklarını söylüyor. "Yüzde 86 oranında hane penetrasyonumuz varken marka bilinirliğimiz yüzde 3'tü. ihracatta güçlü bir markayız. 130 ülkeye ihracat yapıyoruz. ArtCraft çok jenerik bir marka adıydı ve bizi ayrıştırmıyordu.

LAV'ı yenilikçiliğimiz ve hayal kurma gücümüzle yarattık. Çok maskülen olan ArtCraft yerine daha akılda kalıcı ve kısa olan LAV markasını tercih ettik. Marka değişimi için bugüne kadar 2 milyon dolarlık yatırım yaptık” diyor.

Gürallar LAV, Kütahya'da 300 bin metrekare alan üzerinde kurulu 2 üretim tesisinde günde 2 milyon adede ulaşan üretimle dünyada 6'ncı sırada yer alıyor. Yenilenen markalarından aldıkları güçle yatırımlara devam edeceklerini anlatan Argat, bu yılın kolay olmayacağının altını çiziyor. Ardından şöyle devam ediyor:

"Bugüne hep zor yıllardan geçerek geldik. Mısır, Suriye, İran, Irak ve Avrupa'da kayıplarımız oldu. Ama sanayide duramazsınız. Durmadan yürümek ve çözüm üretmek zorundayız. Pazarları çeşitlendirerek önemli büyümeler elde ettik.

2014, kolay bir yıl olmayacak. Her zaman tedbirliyiz. Avrupa'nın toparlanması çok önemli bir gelişme. Bu marka değişikliğiyle ilk yıl pazar payımızı yüzde 10 artıracağız. Gayrimenkul ve turizmde de yatırımlarımız sürüyor.”

İNOVASYON GÜNDEMİ
Esin Güral Argat, TÜSİAD Bilgi Toplumu, Bilgi iletişim Teknolojileri ve inovasyon Komisyonu'nun başkanlığını yapıyor. Başkan olarak gündeminde işletme verimliliğini de etkileyen yazılım ve servis sektörünün geliştirilmesi var.

"Ülkemizin 'Bilgi Toplumuna Dönüşüm Stratejisi'ni destekleyici çalışmalar da gündemimizde” diyen Argat, odaklandığı diğer konuları da şöyle paylaşıyor: "Türkiye'de bilişim ekosisteminin geliştirilmesi amacıyla işletmelerde bilgi teknolojilerinin kullanımının yaygınlaştırılmasına yönelik bir eylem planı ortaya koymayı hedefliy

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz