Nakit akışı önem kazanacak

Burak Çelet, 2003 yılında Desa için kritik bir dönemde göreve geldi. O dönem Desa'nın kurucusu Melih ve Mehmet Çelet kardeşler işleri henüz ayırmıştı ve şirket Burak Çelet'in babası Melih Çelet'te kalmıştı.

26.05.2014 20:59:270
Paylaş Tweet Paylaş
Nakit akışı önem kazanacak
BURAK ÇELET /DESA GENEL MÜDÜRÜ
Desa'da yönetimi devraldığında karşısında dinamik ve büyümeye hazır bir şirket bulduğunu belirten Burak Çelet, "Ancak organizasyon yapısının elden geçmesi gerekiyordu” diyor. Çelet, bu doğrultuda hemen harekete geçiyor. İlk etapta şirketi daha kurumsal bir yapıya kavuşturmak için halka açıyor. Ardından ihracat ağırlıklı çalışan Desa'nın perakendedeki ağırlığını artırma kararı alıyor.

Üretimde daha güçlü bir pozisyon edinmek için 2006'da Düzce'de bugün bile Avrupa'nın en büyüklerinden biri olan üretim tesisi yatırımını gerçekleştiriyor. Desa, özellikle üretim tarafında yapılan yatırımlar sayesinde son 3 yıldır sektörün en büyük ihracatçısı konumunda.

Çelet, Desa'nın geldiği noktayı, "Desa Avrupa'nın en büyük üreticilerinden biri, belki de en büyüğü... Yurtiçinde de bugün 96 mağazamız, 2 bin çalışanımız var, 2013 ciromuz 185 milyon TL, Üretim tesislerimiz kapasitenin yüzde 80'ini yurtdışındaki markalara ayırıyor. Çalıştığımız markaların yüzde 95'i lüks, yüzde 5'i premium” sözleriyle anlatıyor.

2013 Desa için beklentilerin çok ötesinde bir yıl olmamış, "Geçtiğimiz yılın kolay olmayacağını biliyorduk. Ancak bu yıl beklentiler biraz daha bozuk” diyen Çelet, şöyle devam ediyor: "2013 operasyonel verimliliğe, kârlılığa odaklandığımız bir yıldı. 2014'te özellikle nakit akışı önem kazanacak.

Bu yıl kârlılıktan çok ciroya bakılması gerekiyor. Yıl içinde 7 mağaza açacağız 6 mağaza da kapatacağız. Geçtiğimiz yıllarda kapattığımız mağaza sayısı daha azdı, Ancak bu yıl verimsizliğe biraz daha radikal bakıyoruz” diyor.

“YENİ LÜKS MARKADA HEDEF BÜYÜK”
Desa yurtdışında da mağazalaşmayı planlıyor, Şu anda franchisee adaylarını değerlendiriyor, Gürcistan, Ukrayna ve Azerbaycan bu konuda en çok teklif aldığı ülkeler, Çelet, özellikle Azerbaycan pazarının çok hareketli olduğunu belirtiyor.

Buradan haftada 2 kez talep geldiğini söylüyor, Ancak Çelet'i yurtdışıyla ilgili asıl heyecanlandıran gelişme yeni markası 1972, ilk olarak bu markayı Milano ve Paris moda haftalarında tüketicinin beğenisine sunduklarını ifade ediyor.

Markayla ilgili planlarını da şöyle açıklıyor: "Bu marka şimdilik sadece yurtdışında var, Ortalama 900 ile 3 bin Euro arasında perakende fiyatıyla satılan 1972 ürünleriyle amaç zamansız lüksü yaratmak.

Türkiye'de Türk tüketicisi böyle bir yerli markayı kolay kolay anlayıp değer vermeyeceği için bir müddet daha yurtiçinde satış düşünmüyoruz. Marka büyüdükçe ve olgunlaştıkça kendi evine gelecek, Şimdilik sadece İtalya ve İngiltere'de önemli butiklerde satışı yapılıyor.”

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz