Paypal'ın 3 önceliği

Türkiye'de en iyi ve en büyük e-ticaret sitelerinde bile alışveriş tecrübesi ve check-out süreçlerinin dünya standartlarının çok altında olduğunu ifade eden Onan, 2014'te birçok şirkete bu noktada destek olacaklarını söylüyor.

8.06.2014 23:01:320
Paylaş Tweet Paylaş
Paypal'ın 3 önceliği
KIVANÇ ONAN / PAYPAL TÜRKİYE ÜLKE MÜDÜRÜ
PayPal'ın hikayesi mobil bir cihazla başladı. PayPal kurucularının ilk ürünü, o zamanın efsanevi cihazı Palm Pilot'lar arasında para transferini sağlayan bir üründü. Ancak o zamanlarda, internetin gösterdiği hıza paralel olarak ürün yenilendi ve internet üzerinde kişiden kişiye para transferini sağlayacak şekilde tasarlandı.

Haziran 1998 yılında Amerika'da kurulan PayPal, özellikle internet ortamında sağladığı güvenlik anlayışıyla eBay kullanıcıları arasında oldukça popülerlik kazandı. 2002 yılına gelindiğinde eBay şirketi 1,5 milyar dolara satın aldı. Bu alımla PayPal'ın büyümesi uluslararası alanda ivme kazandı.

2013 sonu itibarıyla PayPal, dünya üzerinde 145 milyon aktif kullanıcı ve 180 milyar dolarlık işlem hacmiyle dünyanın 193 ülkesinde ve 26 para biriminde hizmet veren küresel bir şirkete dönüştü.

PayPal'ın Türkiye'deki serüveni ise 2011 yılında Türkiye'de ofis açmasıyla başladı. Şirket şu an 2 milyonun üzerinde kullanıcı ve 4 binin üzerinde işyeriyle Türkiye pazarında hizmet veriyor. Türkiye'de e-ticaret kullanmış 3-4 kişiden birinin PayPal kullanıcısı olduğunu belirten PayPal Türkiye Ülke Müdürü Kıvanç Onan, "Amacımız kullanıcılarımızın daha fazla işyerinde daha kolay ve daha güvenli alışveriş yapmalarını sağlamak. Bununla birlikte Türkiye'de hala e-ticaret imkanlarından faydalanamayan veya e-ticaretten çekinen ciddi bir kullanıcı kitlesi var.

Bu kitlenin önündeki en büyük engel ödeme güvenliği. Çalışmalarımızla bu kişileri de internetten alışverişe kazandırıp pastayı büyütmek istiyoruz. PayPal Nakit Kart ile kredi kartı hesabı olmadığı için PayPal hizmetlerinden yararlanamayan kitleye de çözümlerimizi ulaştırmak haritamızda yer alan yollarımızdan biri” diyor.

Şirketler tarafında da PayPal farklı destek hizmetler sunmaya hazırlanıyor. Türkiye'de en iyi ve en büyük e-ticaret sitelerinde bile alışveriş tecrübesi ve check-out süreçlerinin dünya standartlarının çok altında olduğunu ifade eden Onan, 2014'te birçok şirkete bu noktada destek olacaklarını söylüyor.

“3 MİLYAR DOLARLIK KATKI”

PayPal önümüzdeki 5 yılda, 3 ana konuya odaklanmayı planlıyor. Bunlardan birincisi e-ticarete henüz alışamamış kitleleri hızlı bir şekilde sektöre katabilmek. İkincisi işletmeleri mobil ticarete yatkın hale getirmek. Üçüncüsü de PayPal ile yurtdışı satışları artırmak. Onan bu konuda şöyle konuşuyor:

"Türkiye, içinde bulunduğu bölgede bir e-ticaret merkezi olabilme potansiyeline sahip. Biz bu fırsattan yararlanmak ve Türkiye'ye 3 milyar dolarlık bir ihracat katkısı sağlamak istiyoruz.”

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz