Satışın yüzde 80'ini yurtdışına yapacak

2007 yılında Borajet'in kurucusu Yalçın Ayaslı ve Samir Bayraktar'ın öncülüğünde kurulan şirket, bugün 13 kategoride 350 çeşit ürünü 600'ü aşkın satış noktasında tüketiciyle buluşturuyor.

5.08.2014 13:34:490
Paylaş Tweet Paylaş
Satışın yüzde 80'ini yurtdışına yapacak
SAMİR BAYRAKTAR / NAR GOURMET GENEL MÜDÜRÜ

Nar Gourmet, son yılların en başarılı gıda konseptlerinden... 2007 yılında Borajet'in kurucusu Yalçın Ayaslı ve Samir Bayraktar'ın öncülüğünde kurulan şirket, bugün 13 kategoride 350 çeşit ürünü 600'ü aşkın satış noktasında tüketiciyle buluşturuyor.

Nar Gourmet Genel Müdürü Samir Bayraktar, şirket olarak doğal ve bölgesel ürünleri bulup ön plana çıkarmaya çalıştıklarını, Anadolu'nun bio-çeşitliliğini korumayı ve tanıtmayı hedeflediklerini söylüyor, Şu an satışlarının yüzde 80'ini iç pazarda yapan Nar Gourmet, orta ve uzun vadede ise daha çok dış pazarlara odaklanıyor.

Asıl markajında ise Amerika var.  ilk ihracatı Amerika'ya gerçekleştirdiklerini belirten Bayraktar, “Amerika pazarı için markamızı özel olarak hazırladık diyebilirim. Bu pazarda nitelikli ve doğal ürün tüketimi ve bu yönde beslenme giderek büyük önem kazanıyor. Pazar yüzde 20 dolayında büyüyor, Ancak tüketici de bir o kadar eğitimli ve bilinçli. Bu bağlamda hem markamızın ifade ettiği değerleri hem yüksek kalite anlayışını anlatabilmek için özel çalışmalar yaptık, konusunda uzman halkla ilişkiler ve stratejik ortaklarla çalıştık” diyor.

Amerika'da ürünlerini pazara sunma aşamasında bir şirket de kuran Nar Gourmet, şu anda New York çapında 20 özel satış noktasında yer alıyor. Ayrıca Amerika'nın en büyük perakende sitesi Amazon,com'da Nar Gourmet ürünleri satılıyor. Amerikalı tüketicilerin ilgisinden memnun olan Bayraktar, Amerika için henüz yolun başında olduklarını belirtiyor, Önce 50 mağazaya ulaşacaklarını daha sonra yerel ve ulusal zincirlere giriş yapacaklarını anlatıyor.

“GİRİŞİMLERİN MEYVESİNİ BU YIL ALACAĞIZ”
Amerika’nın yanı sıra şirket Kanada, Çin, Arap Emirlikleri, Kuveyt, Katar, Suudi Arabistan, Japonya, Romanya ve Almanya’ya da ihracat yapıyor. Bayraktar, “Bu yıl yurtdışı girişimlerimizin meyvesini alacağımız bir yıl olacağını düşünüyoruz. İhracatta her pazarı ayrı etüt ediyoruz. Su an için satışların yüzde 80’ini yurtiçinde gerçekleştiriyoruz. Ancak 3-5 yıllık bir dönemde, satışların yüzde 80’ni yurtdışında gerçekleştiriyor olacağız” diye konuşuyor.


Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz