Uzun dönemli bir oyuncu olacağız

Nutella markasıyla yüzde 28'lik bir paya sahip olduklarını hatırlatan Gümüşlüoğlu, "Pazarda lideriz, ancak gidecek daha çok yolumuz var. Kategoriyi hızlı büyütmekle ilgili plan yapıyoruz.

8.06.2014 22:54:230
Paylaş Tweet Paylaş
Uzun dönemli bir oyuncu olacağız
AZMİ GÜMÜŞLÜOĞLU / FERRERO ROCHE TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ

Ferrero, dünyanın en güçlü çikolata şirketlerinden biri... 1946 yılında kurulan şirket, özellikle premium çikolata segmentinde iddialı bir pozisyona sahip. Nutella markasıyla Türkiye de dahil kategorisinde birçok ülkede lider konumda. 68 yaşındaki şirketin Türkiye ile ilişkisi ise 30 yıl öncesine dayanıyor.

Ferrero, dünyanın dört bir yanında satılan çikolatalarında, Türk fındıklarını kullanıyor. Birçok markasıyla da pazarda yer alıyor. Ancak 1999'a kadar Ferrero'nun iç pazardaki tüm faaliyetleri irtibat ofisleri aracılığıyla yürütülüyordu. 2 yıl önce şirket, Türkiye'deki operasyonunu genişletme kararı aldı.

Bu kararın sonrasında büyük dönüşüm başladı. Daha önce bölge direktörlüğü tarafından yönetilen şirkette, genel müdürlüğe gıda sektörünün başarılı profesyonellerinden Azmi Gümüşlüoğlu getirildi. Ardından Manisa'da 130 milyon Euro'luk yatırımla bir fabrika hayata geçirildi. 20 kişilik Ferrero Türkiye kadrosu bu süreçte 450 kişiye ulaştı.

Kısa zamanda toplam satışlarının yüzde 80'ini üretir hale geldiklerini belirten Ferrero Türkiye Genel Müdürü Azmi Gümüşlüoğlu, 1 yıl içinde kat edilen bu yolun oldukça nadir görülebilecek bir gelişme olduğunu anlatıyor.

Yaşanan tüm bu gelişmelerle Türkiye'de daha fazla kök saldıklarını ifade eden Gümüşlüoğlu, "Daha uzun dönemli bir oyuncu olmak için çalışıyoruz” diyor. Global olarak 9 milyar Euro'luk ciroya sahip olan Ferrero Grubu, Türkiye'de 1 milyar TL'lik bir ciroyu yönetiyor.

Gerek üretim gücü gerek markalarıyla önümüzdeki dönemde şirket daha hızlı yol almak niyetinde... Nutella markasıyla yüzde 28'lik bir paya sahip olduklarını hatırlatan Gümüşlüoğlu, "Pazarda lideriz, ancak gidecek daha çok yolumuz var. Kategoriyi hızlı büyütmekle ilgili plan yapıyoruz.

Burada 15 markamızla varız. Portföyümüzdeki kuvvetli markaları Türkiye'ye getirmek için testler gerçekleştiriyoruz. Rekabette hangi noktada hangi markalarla avantajlı olacağımızla ilgili planlama yapıp yeni ürünleri Türkiye'ye sunmak istiyoruz. Önümüzdeki 10 yıl içinde ciromuzu 2 milyar TL'ye ulaştıracağız” diyor.

“YENİ BİR DERNEK KURUYORUM”
Gümüşlüoğlu, pazarlama kökenli bir yönetici. Bu nedenle pazarlama dünyasının organize olması konusuna önem veriyor, Pazarlamanın patronlar nezdinde hak ettiği yeri görebilmesi ve satışçıların da gerekli itibarı kazanması için tüm pazarlama ve satış yöneticilerini aynı çatı altında toplayacak bir oluşum içinde...

Pazarlama ve satış profesyonelleri derneği kurduğunu belirten Gümüşlüoğlu, "Önümüzdeki ay tüzüğümüzü hazırlayıp derneği çalışır hale getirmeyi planlıyoruz. Sektörde böyle bir oluşum yok. Herkesi bu oluşum içinde yer almaya davet ediyoruz” diye konuşuyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz