Yurtdışında taklit ediliyoruz

Atakan'a göre şirketi bu noktaya getiren ana unsurların başında tasarıma odaklanmak, ürün gamını genişletmek ve toptan kanaldan perakende noktalarına yayılmak var.

24.09.2014 20:50:430
Paylaş Tweet Paylaş
Yurtdışında taklit ediliyoruz
FURKAN ATAKAN / YENİ İNCİ YÖNETİM KURULU BAŞKANI
Yeni inci, Türkiye'de iç giyimin öncü markalarından, Tam 60 yıllık bir geçmişe sahip olan marka, her ne kadar sektörde ilklerden olsa da en büyük ivmeyi geçtiğimiz 14 yılda kaydetti. Markanın yaşadığı büyümede en önemli rolü ise 2000 yılında yönetime gelen yeni kuşak yönetici Furkan Atakan oynadı, 82 doğumlu olan Atakan, Marmara Üniversitesi işletme Fakültesi mezunu. Çocukluk yıllarından itibaren aile işine dahil olmaya çalıştığını belirten Atakan, görevi babasından devraldığında 40 kişilik bir ekiple faaliyet gösterdiklerini ve yıllık 500 bin adetlik üretimle 500 satış noktasında yer aldıklarını söylüyor.

Bugün ise Yeni inci, 500 kişilik kadrosuyla yılda 3 milyon adetlik üretim gerçekleştiriyor ve 3 bin satış noktasında müşterilerine ulaşıyor. Sahip olduğu üretim kapasitesiyle de sektörün en büyük yerli üreticisi unvanını taşıyor. Peki Yeni inci bu noktaya nasıl geldi?

Atakan'a göre şirketi bu noktaya getiren ana unsurların başında tasarıma odaklanmak, ürün gamını genişletmek ve toptan kanaldan perakende noktalarına yayılmak var.

2001 yılından İtibaren İlk olarak model hanelerini büyüttüklerini anlatan Atakan, o yıl ilk kez kadın iç giyiminin yanında erkek iç giyimi de üretmeye başladıklarını söylüyor. Yenilikçiliği merkeze alarak sektörde ilk sayılabilecek birçok üründe Yeni inci imzası olduğunun altını çiziyor. "Yenilikçiliğe önem veriyoruz. 15 kişilik bir tasarım ekibimiz var.

Türkiye'de kalça kıvrımı olmayan kadınlar için kalça kıvrımını İlk biz yaptık, patenti bizde. Tek bir sutyen İçin bile 18 farklı bedende üretim gerçekleştiriyoruz. Erkekler İçin korseli boxer'lar da yine ilk bizim tarafımızdan üretildi, Kimseyi taklit etmiyor, yurtiçinde ve yurtdışında taklit ediliyoruz. Bugün Ortadoğu'da önemli bir markayız, Mısır'da ve Çin'de ürünlerimizi taklit ediyorlar" diyor.

Üretiminin yüzde 30'unu kendi markasıyla ihraç eden Yeni inci, fason üretim yapmıyor. Atakan, modanın merkezi İtalya'da bile Yeni inci etiketiyle ürün sattıklarını gururla söylüyor. "İtalya'dan bizim markamız için üretim yapın teklifleri oluyor, ancak kabul etmiyoruz. Hedefimiz, hep kendi markamızla büyümek, satışlarımızın yüzde 50'slni yurtdışında gerçekleştirmek" diye konuşuyor.

NEDEN MAGAZALAŞMIYOR?
Son 10 yılda birçok üretici, markasıyla perakende sektörüne girerken Yeni inci bu akımdan uzak durdu, Atakan bu yaklaşımlarının nedenini de şöyle açıklıyor: “Türkiye genelinde pazarın yüzde 30'una hakimiz. Markamız çok yaygın. O nedenle mağaza açma ihtiyacı duymuyoruz. Bizim mağaza açmamız demek satış noktalarımıza rakip olmamız anlamına geliyor.

Bunu da istemiyoruz. Bayilik talebi geliyor, kabul etmiyoruz. Alt markamız Maddam ile mağazalaşıyoruz. Bu markamızla mağazalaşma nedenimiz. Çin'den gelen ürünlere rakip olmak, Asıl isteğimiz üretime odaklanmak, pazarlamayı da müşterilerimiz yapsın diye düşünüyoruz."

 

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


YAZARIN DİĞER YAZILARI TÜMÜNÜ GÖRÜNTÜLE

Yorum Yaz