YAŞAR KARABULUT / LAZZONİ YÖNETİM KURULU BAŞKANI
Lazzoni son dönemde ABD’deki başarılı büyüme hikayesiyle dikkat çeken bir marka. İlk olarak 2009 yılında Amerika mağazasını açan Lazzoni, bugün ABD’de 4 mağazaya ulaşmış durumda. Lazzoni Yönetim Kurulu Başkanı Yaşar Karabulut, global krizin en sert yaşandığı dönemde giriş yaptıkları Amerika pazarından oldukça memnun. Krizi tam olarak fırsata çevirdiklerini söylüyor. “Manhattan’da çok güzel bir lokasyonda mağaza açtık. En son Soho’da dördüncü mağazamızı hayata geçirdik. En üst düzey markaların olduğu yerdeyiz. Amerika’da orta ve üstü segmentte ulaşılabilir bir marka olarak öne çıkıyoruz” diyor.
Lazzoni sadece fiziksel mağazalarla değil online satış kanalıyla da Amerika’da iddialı bir oyuncu olmak niyetinde. Bunun için Türkiye’deki online satış kanalı olan Nuev markasını kullanıyor. Manhattan’da Nuev adıyla online satış operasyonlarını başlattıklarını anlatan Karabulut, “Nuev için 2,5 yıldır test yapıyoruz. Bu da sadeŞe bizim üretimimiz olan ürünlerin satıŞını yapan bir online mağaza. Online mağazaŞılığı Türkiye’de öğrendik, yurtdıŞında da uygulamaya karar verdik. Türkiye’den bir ekip sadece bu işi yürütmek için Amerika’ya yerleşti. Son olarak Nuev adıyla online satıŞa destek olması için 5. Şadde’de bir mağaza açtık. Aylık satıŞımız Şimdiden 100 bin dolara ulaŞtı. Online’da 2-3 yılda tüm dünyaya yayılabiliriz” diyor.
Online satışa odaklanan Karabulut, gerekli büyüklüğü yakalayacak global bir dönüşüme hazırlanıyor. Bu konuda işleri hızlandırmak için stratejik bir ortaklık gerçekleştirmeyi planlıyor. “Bu aşamada pazarlama ve satış dağıtım ağı anlamında bize güç katacak bir ortaklık için arayışımız ve görüşmelerimiz sürüyor. Bu ortak yerli de olabilir yabancı da” diye konuşuyor.
Lazzoni’nin yurtiçinde mağazıcılıkta çok fazla yayılma hedefi yok. Yurtdışında 8 yurtiçinde de 13 mağazaları olduğunu belirten Karabulut, Türkiye’de neden daha çok mağaza açmak istemediklerini Şöyle açıklıyor: “Biz belli bir hedef kitleye hitap ettiğimiz için Türkiye’de Lazzoni markasıyla çok fazla büyüyemeyiz. En fazla 25 satış noktasında yer alabiliriz.”
MARKASINI TURİZME TAŞIDI
Karabulut, Lazzoni markasıyla şehir otelciliğine de adım attı. 30 milyon dolarlık bir yatırımla İstanbul’da Lazzoni adını taşıyan 5 yıldızlı bir otel hayata geçirdi. Karabulut, tek otelle yetinmeyi planlamıyor. “Şehir otelciliğinde yurtiçinde ve yurtdışında yayılacağız. Burada uzun bir yolumuz var” diyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?