Herkes son yıllardaki müthiş değişimi, teknolojiye uyumu yakından izliyor. Türk insanı, PC, cep telefonu, internet gibi yeniliklere, ülkeye gelmesiyle birlikte büyük ilgi gösterdi. Teknolojinin “Ki...
Artık herkes biliyor; O klasik dönem sona erdi. Bir zamanlar her müşteri aynı kabul edilir, kitlesel üretim yapılırdı. Sonra segmentasyon analizi, müşteri tanımaya yönelik sistemler geliştirildi. A...
Bazı projeler insanların, şirketlerin, kentlerin ve hatta ülkelerin kaderini değiştirir. Türkiye’nin tarihinde de böyle birçok projeye rastlamak mümkün. Biz bunlar arasında yakın tarihimizden, son ...
Sadece Türkiye değil, bütün dünyada iş dünyası yeni bir dönemden geçiyor. İş yapma şekilleri değişiyor, birleşme ve satın alma rüzgarı esiyor. Ancak, Türkiye cephesinde, tablo giderek farklılaşıyor...
Aslında gelişme son yıllarda kendini göstermeye başlamıştı. Otomobilden beyaz eşyaya, konuttan temizlik ürünlerine, her sektörde “kompakt” ürün akımının etkileri hissediliyordu. Kaliteyi ve basitli...
1980’ler yazılım sektörü için filizlenme dönemiydi. Şirket sayısı bir elin parmaklarını geçmiyor, mütevazi üretim yapılıyordu. Ancak, sonraki 10 yıl patlama sürecinin başlangıcı oldu. Dünyadaki tre...
Reklama yeni bir konsept katıldı. Bir hibrit yöntem bu aslında. “Advertainment” kelimesi de zaten oradan geliyor. Bir anlamda “Advertising” (Reklam) ile “Entertainment” (Eğlence) kelimelerinin birl...
Kürşad Tüzmen / Dış Ticaret Müsteşarı Dış Ticaret Müsteşarı Kürşad Tüzmen, ihracatta önemli mesafeler alındığındı, ilk aylarda ciddi artışlar yaşandığını söylüyor. 2001 yılında ihracatta “psikolo...
Kürşad Tüzmen / Dış Ticaret Müsteşarı Dış Ticaret Müsteşarı Kürşad Tüzmen, ihracatta önemli mesafeler alındığındı, ilk aylarda ciddi artışlar yaşandığını söylüyor. 2001 yılında ihracatta “psikolo...
Yaşanan ekonomik kriz, iş dünyasındaki durgunluk bazı haberleri adeta olağan hale getirdi. Düşen talep, azalan istihdam, kapanan firmalar... Bunlar günlük haberler arasında sıkış kalıyor, etkilerin...
Türkiye’de bir dönem “ben de yapayım”a dayalı bir yatırım patlaması yaşandı. Hiçbir fizibilite raporu olmadan, sadece özentiye dayalı çok sayıda tesis kuruldu. Bazı sektörler dışında, inanılmaz kap...
Sektöre yabancıların akın ettiği, evliliklerin yaşandığı dönemde, reklamda büyüklerin ağırlığı vardı. İlk 10 ajansın cirodan aldığı pay 1990’da yüzde 85.6 idi. Sonraki yıllarda yeni ajanslar kuruld...
Türkiye, yabancı sermaye girişiyle yoğun olarak 1980’lerde tanıştı. O tarihe kadar yılda 80 milyon dolarlık geriş oluyordu. Kısa sürede bu rakam 1 milyar dolara ulaştı, dünyanın önde gelen dev şirk...
Yeni ekonomik ortam ve uygulanacak program, Türkiye’de yeni bir dönemi başlattı. İş dünyasında planlar yeniden yapılıyor, sektörlerde hesaplar gözden geçiriliyor. Herkes önünü görmeye, gelir-gider ...
Her ne kadar içinde bulunduğumuz dönem yatırım için uygun değilse de, girişimcilik ruhu devam ediyor... Türk girişimcisi, zor yıllarda da sanayi tesislerini, Anadolu’nun dört bir yanına kuruyor, fa...