Diğer Sektörler

Diğer Sektörler

Satın Almaya İlgi Artıyor

Klasik reklam yavaş yavaş geride kalıyor. Her işi ajansa yükleyen anlayışın yerini, 1990’ların başında medya planlama ve satın alma şirketleri almıştı. Aradan geçen 12 yılda işin önemi anlaşıldı, b...

1 MART, 2003

Diğer Sektörler

Takiptekiler

Maret, Fırat Pen, Banvit, Filiz, Migros, Danone, P&G ve diğerleri… Gıdadan, kozmetiğe; perakendeden, PVC’ye her sektörde öne çıkan firmalar var. Onları herkes bilir, yüksek Pazar payları nedeniyle ...

1 ŞUBAT, 2003

Diğer Sektörler

Türkiye Satınalma Merkezimiz Olacak

Dr. Bruno Salzer / Hugo Boss Yönetim Kurulu Başkanı    Hugo Boss, dünyanın önde gelen giyim şirketlerinden biri… Türkiye’ye önce satış, ardından da yatırımla girdi. İzmir’de dev bir tesi...

1 ŞUBAT, 2003

Diğer Sektörler

Hedefteki “İkinci Çin”

Hareketliliği görmemek mümkün değil. Fuara katılan şirket sayısından, Türkiye’den giden işadamlarına kadar İran’a yönelik ilgi açıkça görülüyor. İran Yabancı Sermaye Genel Müdürü, “İkinci Çin olaca...

1 ŞUBAT, 2003

Diğer Sektörler

16 Soruda 2005 Sendromu

Umut Oran / Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı    Aslında “büyük geri sayım” çok önceden başlamıştı. Ancak, tarih yaklaştıkça heyecan ve sorular da artıyor. 2005 yılında kotaları...

1 OCAK, 2003

Diğer Sektörler

Reklamda Şirket Sayısı Artmıyor

Her sektör için müşteri sayısı çok önemli... Ancak, reklamcılıkta bu işin ayrı bir önemi var. Çünkü, hedefte, daha doğrusu harekete geçirilebilir hedefte çok sayıda şirket yok. Onların da bir bölüm...

1 OCAK, 2003

Diğer Sektörler

En Bağlı Sektör

Krizler, finansal alanda çıkan sorunlar her ülkede sektörleri etkiler... Gıdadan perakendeye, otomobilden elektroniğe, her sektörde bunun düzeyi farklıdır. Yapılan araştırmalar, bu etkinin ABD’den ...

1 EKİM, 2002

Diğer Sektörler

Reklamları Önce Eş-Dost Görüyordu

Faruk Atasoy / Birikim FCA Başkanı   Faruk Atasoy, Türkiye’de bir döneme tanıklık eden reklamcılardan... Sektörün son 30 yıldaki dönüşümünü yaşadı. Renkli TV’ye geçiş, bankerler skandalı, r...

1 EKİM, 2002

Diğer Sektörler

Yeni Rakip Kazandırır

Ünlü pazarlama uzmanı Sergio Zyman, “Yeni rakipten korkmayın, pazarı büyütür” yorumunu yapıyor. Türkiye’deki gerçekler de bu yorumu doğruluyor... Su sektöründen GSM pazarına, yoğurttan beyaz eşyaya...

1 EYLÜL, 2002

Diğer Sektörler

En Etkili Hangisi

Önce rakamlar.... İnşaat tam 300 ürünü etkiliyor. Perakende sektörü 15 bin ürünü barındırıyor. Beyaz eşyanın 100 ürün-sektörü ilgilendirdiği belirtiliyor. Tekstil, turizm, otomobil ve diğerleri... ...

1 AĞUSTOS, 2002

Diğer Sektörler

Büyük Rekabet

Ticari yaşamdaki hareketlilikle ilk değişim başladı. Bankacılıktaki dönüşüm ve bankacı sayısındaki artış, yeni bir ivme kazandırdı. Plazalı yaşam ise son büyük faktör oldu. Sonuçta, Türkiye’de göml...

1 AĞUSTOS, 2002

Diğer Sektörler

Girişimin Liderleri

Hep İstanbul, İzmir, Ankara’yı konuşuyoruz. Olmadı Bursa, Manisa, Denizli’ye bakıyoruz. Oysa, “Türkiye’nin Girişimcilik” analizi, yeni illere, yükselen şirketlere işaret ediyor. Girişimcilik ruhunu...

1 AĞUSTOS, 2002

Diğer Sektörler

Özel Sektörün Global Gücü

Türkiye, ekonomik açıdan zor bir dönemden geçiyor... Her sektörde sorunlar var. Ancak, çok fazla öne çıkmayan, gözlerden uzak kalan rakamlar moral veriyor. Avrupa TV talebinin yüzde 35’ini karşılay...

1 TEMMUZ, 2002

Diğer Sektörler

BM’e Mal Nasıl Satılır

Alfredo Witschi-Cestari / BM Türkiye Temsilcisi   Birleşmiş Milletler, değişik çalışmaları ve misyonu ile öne çıkan uluslar arası kuruluşlardan... Ancak, bu dev kuruluş, girişimciler ve şir...

1 TEMMUZ, 2002

Diğer Sektörler

Farklı Bir Yaz

Haziran, Temmuz ve Ağustos... Yılın en sıcak ayları... Ancak, ekonomi ve iş dünyası için genelde sakin geçer. Para piyasaları durgundur. İzinler, bakım çalışmaları nedeniyle üretimde gerileme olur....

1 HAZİRAN, 2002