Klasik reklam yavaş yavaş geride kalıyor. Her işi ajansa yükleyen anlayışın yerini, 1990’ların başında medya planlama ve satın alma şirketleri almıştı. Aradan geçen 12 yılda işin önemi anlaşıldı, b...
Maret, Fırat Pen, Banvit, Filiz, Migros, Danone, P&G ve diğerleri… Gıdadan, kozmetiğe; perakendeden, PVC’ye her sektörde öne çıkan firmalar var. Onları herkes bilir, yüksek Pazar payları nedeniyle ...
Dr. Bruno Salzer / Hugo Boss Yönetim Kurulu Başkanı Hugo Boss, dünyanın önde gelen giyim şirketlerinden biri… Türkiye’ye önce satış, ardından da yatırımla girdi. İzmir’de dev bir tesi...
Hareketliliği görmemek mümkün değil. Fuara katılan şirket sayısından, Türkiye’den giden işadamlarına kadar İran’a yönelik ilgi açıkça görülüyor. İran Yabancı Sermaye Genel Müdürü, “İkinci Çin olaca...
Umut Oran / Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı Aslında “büyük geri sayım” çok önceden başlamıştı. Ancak, tarih yaklaştıkça heyecan ve sorular da artıyor. 2005 yılında kotaları...
Her sektör için müşteri sayısı çok önemli... Ancak, reklamcılıkta bu işin ayrı bir önemi var. Çünkü, hedefte, daha doğrusu harekete geçirilebilir hedefte çok sayıda şirket yok. Onların da bir bölüm...
Krizler, finansal alanda çıkan sorunlar her ülkede sektörleri etkiler... Gıdadan perakendeye, otomobilden elektroniğe, her sektörde bunun düzeyi farklıdır. Yapılan araştırmalar, bu etkinin ABD’den ...
Faruk Atasoy / Birikim FCA Başkanı Faruk Atasoy, Türkiye’de bir döneme tanıklık eden reklamcılardan... Sektörün son 30 yıldaki dönüşümünü yaşadı. Renkli TV’ye geçiş, bankerler skandalı, r...
Ünlü pazarlama uzmanı Sergio Zyman, “Yeni rakipten korkmayın, pazarı büyütür” yorumunu yapıyor. Türkiye’deki gerçekler de bu yorumu doğruluyor... Su sektöründen GSM pazarına, yoğurttan beyaz eşyaya...
Önce rakamlar.... İnşaat tam 300 ürünü etkiliyor. Perakende sektörü 15 bin ürünü barındırıyor. Beyaz eşyanın 100 ürün-sektörü ilgilendirdiği belirtiliyor. Tekstil, turizm, otomobil ve diğerleri... ...
Ticari yaşamdaki hareketlilikle ilk değişim başladı. Bankacılıktaki dönüşüm ve bankacı sayısındaki artış, yeni bir ivme kazandırdı. Plazalı yaşam ise son büyük faktör oldu. Sonuçta, Türkiye’de göml...
Hep İstanbul, İzmir, Ankara’yı konuşuyoruz. Olmadı Bursa, Manisa, Denizli’ye bakıyoruz. Oysa, “Türkiye’nin Girişimcilik” analizi, yeni illere, yükselen şirketlere işaret ediyor. Girişimcilik ruhunu...
Türkiye, ekonomik açıdan zor bir dönemden geçiyor... Her sektörde sorunlar var. Ancak, çok fazla öne çıkmayan, gözlerden uzak kalan rakamlar moral veriyor. Avrupa TV talebinin yüzde 35’ini karşılay...
Alfredo Witschi-Cestari / BM Türkiye Temsilcisi Birleşmiş Milletler, değişik çalışmaları ve misyonu ile öne çıkan uluslar arası kuruluşlardan... Ancak, bu dev kuruluş, girişimciler ve şir...
Haziran, Temmuz ve Ağustos... Yılın en sıcak ayları... Ancak, ekonomi ve iş dünyası için genelde sakin geçer. Para piyasaları durgundur. İzinler, bakım çalışmaları nedeniyle üretimde gerileme olur....