Vatandaşlık kartına ilk adım Oyak Bank’tan Gelişmiş ülkelerde yaygın olarak kullanılan vatandaşlık kartı Türkiye’de yakın gelecek için pek mümkün görünmüyor. Ehliyet, nüfus cüzdanı, kredi kartı, ...
Aslında ilk yükseliş 2001 kriz yılında oldu. Otomotiv sektörü, krizde bireysel pazarın çöküşüyle, filo satışlarına yöneldi. Sektörü o günlerde ayakta tutan en büyük güç bu oldu. Yükseliş, krizin ...
Dünyada ilk PC’nin üreticisi, bilgisayar pazarının dev ismi IBM, PC bölümünü Çin’li üretici Lenovo’ya sattı. Global pazarda faaliyet gösteren IBM ile sadece Çin’de faaliyeti olan Lenovo birleşti. B...
Haru Miyadai, dünya otomobil devi Toyota’nın Avrupa Başkanı… Otomobil pazarının gelişmiş ülkelerde belli doygunluğa ulaştığını, büyümeye Çin, Hindistan ve Türkiye’nin öncülük edeceğini söylüyor. Tü...
PC satışları 1995 yılında IDC’nin rakamlarına göre sadece 145 bin adetti. Pazarda 2000 yılında 500 bin, 2004’te ise 1 milyon adetlik eşikler geçildi. Bu yıl ise kayıt dışı ve markasız satışlarla bi...
Türkiye’de en fazla ihracatı İstanbul gerçekleştiriyor. 2004 yılında İstanbul 35.9 milyar dolarlık ihracat yaptı. İhracatçı İller Ligi’nde ikinci sırayı otomotiv ve tekstil kenti Bursa alıyor. Toyo...
Arçelik, Beko, Akçansa, Mercedes, Efes, Aksa, Petrol Ofisi ve diğerleri… Capital500’e giren şirketlere bakıldığında, önemli bölümünün 1950’lerin sonu ve 1960’larda kurulduğu dikkati çekiyor. Vestel...
BMC, Türkiye’nin köklü otomotiv şirketlerinden… Kamyon, otobüs ve minibüs üretiminde sektöründe önemli bir yeri var. En önemli özelliği ise hiçbir yabancı ortağı ya da lisansı olmadan yoluna devam ...
Bir yandan tüm sektörler Çin tehdidinden söz ediyor, diğer yandan ise fırsatları yeni keşfediyor. Bugünlerde Türkiye’den Çin’e kalkan uçaklar Türk girişimcilerle dolu. Keşif belki biraz geç o...
Hasan Tonbul, Türkiye’nin en büyük tur operatörlerinden Diana Turizm’in sahibi. 30 yılda küçük bir girişimi turizm devine dönüştürdü, yılda 1 milyon turist sayısına, 320 milyon dolar ciroya ulaştı....
Bazı işadamları “durgunluktan” yakınıyor, bir bölümü “fazla kapasite” değerlendirmesi yapıyor. “İç pazar doydu” diyenler de var. Ancak, bunlara rağmen, çok sayıda şirket ve işadamı, yoluna devam ed...
Türk müteahhitlik sektörü yurtdışına açılmaya 1970’li yıllarda başladı. Ancak, 1980 yılının ikinci yarısı, adeta patlamanın yaşandığı dönem oldu. Daha sonra büyük çıkışlar yaşanmayan, sessiz ...
Yeni iş modelleri işareti önceden vermişti. Buna düşen enflasyon ve rekabetteki artış da eklenince, her sektörde ciddi bir kar sıkıntısı başlamıştı. Ancak, son bir yıldır özellikle bazı sektörlerde...
Ford Otosan Genel Müdürü Turgay Durak ve Genel Müdür Başyardımcısı Michael Flewitt Türkiye’nin, araç üretip Avrupa’ya göndermek için son derece rekabetçi olduğunu söylüyor. İki yönetici, “Tür...
Son beş yılda çok şey değişti. Krizler, ekonomide inişler ve çıkışlar, şirketler arası birleşmeler… Yıldız sektörler ve şirketler de farklılaştı. Tüm bu değişimi reklam verenlerin performansından i...